1393-09-11 20:22
1679
0
6660
معاون پارلمانی رئیس جمهور در اجتماع مردم گنبد :

خروج از رکود اولویت دولت تدبیر و امید / مسیر پیشبرد و اداره کشور هموار نیست / ایران محور امنیت در خاورمیانه است

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز به نمایندگی از رئیس جمهور و هیئت دولت در جمع مردم گنبد حضور یافت و با اشاره به زندگی مسالمت آمیز توام با وحدت و انسجام اهل سنت و و تشیع در شهرستان گنبد  این شهستان را به عنوان الگوی زیبای همزیستی برای همه کشورهای اسلامی خواند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوسنامه ، حجت الاسلام مجید انصاری به بیان رشادت ها، ایثارگریها و فداکاری شهداو ایثارگران و حضور حماسی ملت ایران خصوصا در هشت سال دفاع مقدس که باعث شد نهال انقلاب جمهوری اسلامی ایران به درخت تناوری تبدیل شود پرداخت و افزود: امروز نه تنها مردم مسلمان منطقه بلکه همه انسانهای آزاده بلند مرتبه جهان از این درخت تناور و شجره طیبه بهره مندند.
وی گفت: در ۳۶ ساله گذشته مردم ما همه مشکلات را با آگاهی و فداکاری از سر گذراند و کسانی که خواب تجزیه ایران و نابودی انقلاب و تضعیف نظام و تهدید ملت ما را در سر می پروراندند یا امروز اثری از آنها نیست و یا اگر هستند ناگزیر در برابر عظمت این ملت سرتعظیم فرود آورده اند و ناگزیر حقوق این ملت را به رسمیت خواهند شناخت.

کاهش تورم ۴۰ درصد به ۱۷ درصد در یکساله گذشته
معاون پارلمانی رئیس جمهور اذعان کرد: در یکسال گذشته علی رغم مشکلات زیاد اقتصادی ، تورم بالای ۴۰ درصد ، بدهی های چند هزار میلیارد تومانی دستگاههای اجرایی به بانک ها و پیمانکاران و بدهی بانک ها به بانک مرکزی و مشکلات روابط خارجی ، دولت با صبرو استقامت و با حمایت بی شائبه همه مردم ایران و با هدایت رهبر انقلاب گام به گام به سمت اصلاح و آرامش پیش رفتیم.
انصاری با عنوان این مطلب که هنوز مشکلات اقتصادی در کشور هست دستیابی به کاهش تورم از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد را گامی بزرگ و بی سابقه خواند.
حجت الاسلام مجید انصاری اظهار کرد: دولت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان آزاد کرد و در بخش سلامت جامعه سرمایه گذاری کرده است.
وی به طرح تحول نظام سلامت نیز به عنوان طرحی موفق که بخش عمده ای از هزینه درمان در بیمارستانهای دولتی را دولت تامین می کند و ۵ میلیون نفر فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت درآمده اند نیز اشاره کرد و ادامه داد گام های توسعه سلامت شتابان برداشته خواهد شد و تکمیل بیمارستانها ، توسعه مراکز درمانی روستایی و تجهیز مراکز اورژانس به ناوگان اورژانس هوایی نیز ان شاالله در لایحه بودجه ۹۴ به تصویب مجلس خواهد رسید.

 

خروج از رکود اولویت دولت تدبیر و امید
انصاری خروج از رکود را اولویت دیگر دولت خواند و گفت: اولویت دیگر دولت خروج از رکود و ایجاد حرکت در تولید برا ی ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است  و منابع دولت محدود است و اساسا با سیاست های اقتصاد مقاومتی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند دولت برنامه ریز خواهد بود ولی کار اصلی را باید مردم انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه دولت باید زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مهیا کند افزود: دولت تا حدودی تلاش هایی را در این زمینه انجام داده است و سرمایه گذارانی از داخل و خارج آماده سرمایه گذاری هستند.
انصاری سیاست دولت در این راستا را تنش زدایی دانست و تصریح کرد: ما بدون آرامش نمی توانیم کار باثباتی را ایجاد کنیم. و راه اشتغالزایی که که یکی از خواسته های مردم در هر استان است توسعه سرمایه گذاری و تولید است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اذعان کرد: ۸۰ درصد بودجه کشور بابت حقوق کارکنان دولت صرف می شود و ما نمی توانیم حجم کارکنان را بیشتر کنیم و برای حل مشکلات باید سهم عمرانی کشور افزایش یابد که در سال ۹۲ از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و همانطور که رئیس جمهور گفتند در سال ۹۳ تا پایان سال از۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد گذشت.

 

اعتبارات دولتی برای پروژه های عمرانی کافی نیست
وی با اشاره به تعیین بودجه ۴۶ میلیارد ریالی پروژه های عمرانی در بودجه سال ۹۴ که با اولویت پروژه های ناتمام است بیان کرد: این یعنی ایجاد حرکت در پروژه های عمرانی ولی این کافی نیست و اعتبارات دولتی کافی نیست و اگر بخواهیم توسعه پایدار پیدا کنیم و جوانان ما شغل داشته باسند باید سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط مردم ، کارآفرینان و سرمایه گذارن انجام گیرد که دولت در جذب سرمایه گذار گام های بزرگی در جهت اعتمادسازی جهانی برداشته است.

 

ایرانمحور امنیت در منطقه حساس خاورمیانه است
حجت الاسلام انصاری به نقش مهم ایران درمنطقه تاکید کرد و اظهار کرد: کمک و مشاوره نظامی ایران توانست بغداد ، نجف و کربلا و برخی دیگر از شهر های عراق را از سقوط حفظ کند و امروز همگان پذیرفته اند که ایران نقش کلیدی در امنیت منطقه و جهان ایفا می کند.و اگر دیروز ایران را متهم به جنگ افروزی می کردند امروز می دانند که ایرانی که خود از امنیت بالایی برخوردار است محور امنیت در منطقه حساس خاورمیانه است و وحدت اقوام آن به عنوان الگوی بزرگ مطرح است و با هدایت رهبری  گام های دشوار ولی مطمئن برداشته می شود.

 

با همدلی مردم و هدایت رهبری پایان مذاکرات هسته ای با پیروزی خواهد بود
انصاری گفت: گرچه مذاکرات تمدید شده اما تا کنون  ۱۵ دستاورد بزرگ نتیجه مذاکرات انجام شده بوده است و به خو.است خداوند  و با وحدت و همدلی مردم و همه مسئولین و هدایت رهبری پایان این مذاکرات با پیروزی همراه خواهد بود.

 

مسیر پیشبرد و اداره کشور هموار نیست
وی با عنوان گام های موثری که دولت در عرصه های مختلف برداشته است افزود: مسیر پیشبرد و اداره کشور هموار نیست و باتلاق هایی فراروی دولت مانند مسکن ، یارانه ا ، تامین حقوق کارکنان، رفع مشکلات دانشجویان و بحران آب با توجه به خشکسالی وجود دارد.
انصاری ادامه داد: ولی دولت دست روی دست نگذاشت و با برداشت ۸ میلیارد دلار ظرف سه سال از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آب هزینه خواهد شد.

 

گلستان ظرفیت تامین بخش عمده ای از نیاز کشور دربخش کشاورزی را دارد
حجت الاسلام انصاری در خصوص درخواست مردم گنبد درراستای راه اندازی دانشکده پیراپزشکی و تخصیص اعتبارات عمرانی گفت: تمام خواسته های مسئولان گنبد که خواسته مردم گنبد نیز هست را را به اطلاع رییس جمهوری خواهم رساند و در جلسه هیات دولت نیز پیگیر نتیجه موضوع خواهم بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان ضمن اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و کشاورزی گلستان اذعان کرد: این استان ظرفیت تامین بخش عمده ای از نیاز کشور دربخش کشاورزی را دارد و با کشاورزی مدرن ، شیلات ، دامداری و مرغداری مدرن نه تنها مشکلات اشتغال خود بلکه مشکلات استانهای همجوار خود را حل می کند.
وی در پایان با اشاره به افتتاح راه آهن و بحث منطقه آزاد تجاری اینچه برون به مردم گنبد و منطقه اینچه برون هشدار داد که مبادا بگذارند این منطقه همچون برخی از مناطق آزاد تجاری به بیماری واردات دچار شود.و باید با همکاری مسئولان ، اینمنطقه آزاد ،از ابتدا مرکزی برای سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتغال تبدیل شود.
نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در اجتماع مردم گنبد خواستار پیگیری مجوز تاسیس دانشکده پیراپزشکی که مورد تائید وزیر بهداشت قرار گرفته ولی تاکنون اجرایی نشده است شد.

 

گفتنی است در این اجتماع مردم گنبد ائمه جمعه شیعه و سنی ، مردم اقوام و مذاهب مختلف حضور داشتند.

 

IMG_3193
سلیمان عباسی همچنین افزود: با توجه به اینکه گلستان قطب سرطان در کشور است ایجاد یک بیمارستان تخصصی برای درمان این نوع بیماران را درمنطقه ضروری دانست.


IMG_3176
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم ضمن ارائه اطلاعاتی از جغرافیای گنبدکاووس ، احداث جاده ۴ بانده گنبد اینچه برون ، تامین برق ۳ هزار مشترک و ترمیم بافت فرسوده برق رسانی شهرستان ، ایجاد صندوق توسعه کشاورزی ، پایگاه مبارزه با ملخ ، اصلاح شبکه آبرسانی ، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب و گازرسانی و آبرسانی به مناطق روستایی مرزی را از جمله مشکلات عمده شهرستان که نیاز به مساعدت دولت دارد برشمرد.

IMG_3119

 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.