1402-09-15 13:08
347
0
87757
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان:

دانشجو در دانشگاه به خودسازی برسد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: دانشجو در دانشگاه باید ساخته شود و هدفش صرفاً درس‌خواندن نباشد و بتواند آن فرمانده میدان عمل باشد.

 منصور غفاری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرده که دانشجویان در حین تحصیل تهذیب هم داشته باشند و در دانشگاه ابعاد مختلفی از حوزه علمی، فرهنگی و ورزشی برای ساخت شدن دانشجو دیده شود و دانشجویان برای‌آنکه در کنار کسب علم تهذیب نیز داشته باشند باید در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان ادامه داد: دانشجویان نگران شغل آینده هستند و یکی از مسائلی که می‌تواند به دانشجو کمک کند تا در تراز انقلاب قرار گیرد این است که دانشجو در دانشگاه ساخته شود و هدفش صرفاً درس‌خواندن نباشد و بتواند آن فرمانده میدان عمل باشد.

غفاری افزود: دانشجو یک وظیفه دیگری در قبال دانشگاه و مملکت دارد و لازمه آن این است که خود را در دانشگاه تقویت کند، و لازم است که ابتدا خودساخته شوند و دانشگاه باید تلاش کند امور دانشگاه را باهمت دانشجویان انجام دهد و با تشکل‌های مختلفی که در سطح دانشگاه فعالیت می‌کند بستر آن نیز فراهم است.

وی گفت: دانشجو ذخیره حیاتی انقلاب است و دانشجو باید این کشور را بسازد و وقتی می‌خواهیم کسی را اسم ذخیره بگذاریم باید به‌گونه‌ای تربیت شود که بتواند جای اصلی‌ها را بگیرد و در این راستا باید دانشجو را این‌گونه تربیت کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: دانشجو دانش را پیگیری می‌کند و فضای دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان بنا به گفته رهبر انقلاب اسلامی باید فضای سیاسی باشد، دانشگاه مبدأ همه تحولات است و فطرت دانشجو فطرت میل به هدف عالیه است و دانشجویان میل به کمال‌گرایی دارند و لذا خروجی اقدامات و برنامه‌ها شرایط بهتری برای جامعه رقم بزند.

غفاری افزود: با برگزاری کرسی‌هایی آزاداندیشی باید دانشجو احساس آزادی داشته باشد تا بتواند درد دل خود که برگرفته از مشکلات جامعه است بروز دهد و دانشگاه باید از آن حمایت کند و هیچ دانشجو و دانشگاهی نمی‌خواهد که یک بیگانه بر کشور ما خلافت کند و خودمان باید بر کشور اقدام و عمل انجام دهیم.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.