1403-07-25 08:11
147
0
91761
پس از گذشت بیش از ۷ ماه از انتخابات مجلس؛

دفتر ارتباط مردمی نماینده در مرکز گلستان راه‌اندازی نشد

پس از گذشت بیش از ۷ ماه از انتخابات مجلس دفتر ارتباط مردمی نماینده گرگان و آق‌قلا در مرکز استان راه‌اندازی نشده است.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که نماینده شهر باید به آن اهتمام جدی داشته باشد ارتباط بیش‌ازپیش با دلسوزان شهر و بررسی نقطه‌نظرات و مشکلات مردم در حوزه انتخابیه است.

پرواضح است که نماینده یک شهر باید ارتباط نزدیک با مردم داشته باشد و این مسئله یک امر ضروری و اجتناب‌نپذیر است، بسیار از نمایندگان پس از آنکه رأی اعتماد مردم را کسب می‌کنند و وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند در نخستین برنامه خود نسبت به راه‌اندازی دفاتر ارتباط مردمی اقدام می‌کنند.

هر نماینده مجلس در حوزه انتخابیه خود و به فراخور گستردگی آن حوزه اقدام به تشکیل یک یا چند دفاتر ارتباطات مردمی می‌کند و از ظرفیت یک نیروی قابل‌اعتماد و مردمی به‌منظور پیگیری امورات مردم در این دفتر استفاده می‌کند، چرا که یک نماینده باوجود مشغله‌های زیاد در مجلس و حضور در جلسات مختلف نیازمند به چنین فردی است که انتخاب این افراد نیز می‌تواند در میزان کارآمدی یک نماینده نیز مؤثر باشد.

اما متأسفانه در مرکز استان گلستان که بالغ بر نیم‌میلیون نفر جمعیت دارد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا پس از گذشت ماه‌ها از برگزاری انتخابات هنوز نسبت به افتتاح دفتر ارتباط مردمی آن هم در مرکز استان گلستان اقدام نکرده است.

باوجوداینکه پیش‌ازاین نیز انتقاداتی به نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس دراین‌خصوص از سوی برخی دلسوزان فضای اجتماعی و مجازی مطرح بوده و تاکنون اقدام نشده به نظر می‌رسد که نماینده محترم بنا ندارد که نسبت به راه‌اندازی دفتر در مرکز استان اقدام کند و این مسئله پارادوکس و خلأ بزرگی در اذهان عمومی به وجود آورده است که چگونه وکیل‌مدافع ملت به دنبال ارتباطات مردمی و تعاملات سازنده با راه‌اندازی دفتر ارتباطات مردمی ندارد.

عدم راه‌اندازی دفتر ارتباط مردمی نماینده در مرکز استان در حالی است که وی در شهرستان آق‌قلا نسبت به راه‌اندازی دفتر ارتباط مردمی اقدام کرده است و حال سوال گرگانی‌ها این است که آیا اهمیت مرکز استان برای این نماینده از شهرستان آق‌قلا کمتر است.

علاوه بر این مردم روزانه مشکلات و مسائلی در ادارات دارند که برای پیش برد و حل آن گاهی نیازمند حمایت نماینده هستند و تقریباً می‌توانیم بگوییم که بزرگ‌ترین شهر استان از چنین فضایی از سوی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا بی‌بهره مانده است.

توصیه ما به مجلس شورای اسلامی این است که سازوکاری برای بررسی عملکرد نمایندگان در ارتباط مؤثر با مردم بیندیشند و اختصاص اعتبارات به نمایندگان بر اساس چنین شاخصه‌ای تعریف شود تا اگر نماینده‌ای بنا نداشت دفتر ارتباط مردمی ایجاد کند از اعتبارات بیت‌المال در این خصوص بی‌بهره بماند.

انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.