1394-03-06 12:01
1274
0
15292
نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس:

دل بستن به دشمنان برای حل مشکلات، نگران کننده است

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان ما راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را در حمایت از کشورهای بیگانه و خصوصا دشمنان مان دیده اند و این خیلی خطرناک و نگران کننده است .

به گزارش گلستان ما، "رضا صابری" نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گل رامیان با بیان اینکه تلاش مجلس بر این است تا در جریان مذاکرات قرار بگیرد، گفت: تیم مذاکره کننده ایران تا حدودی جزئیات مذاکرات قبلی در لوزان را به نمایندگان ارائه کرد که با انتقادهایی همراه بود و قرار بود که برخی از انتقادهای وارد شده لحاظ شود. 

وی اظهار کرد: یکی از مطالبات مجلس ارائه فکت شیت بود که متاسفانه به هردلیلی انجام نشد، ولی یک ضرورت بود تا از طرف دولت، تعریف مشخصی از حد مطالبات در مذاکرات، داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده چرا فکت شیت را ارئه ندادند، گفت: این سوال اساسی ما هم است ولی به عقیده بنده دولت خودش را بیشتر متمرکز بر این کرده که در جزییات بتواند ضعف های مذاکرات قبلی اش را جبران کند و به همین خاطر این فرصت را برای خودش می خواست که صرفا بر اساس مذاکرات قبل در جزییات بحث نکند بلکه بتواند یک فرصت جدیدی را در جزییات برای خودش ایجاد کند.

هجمه استکباری دشمن در جزییات مذاکرات

صابری با اشاره به اینکه دولت در جزییات مذاکرات ورود کرده است، افزود: دشمن دنبال این است که در جزئیات مذاکرات، ما را مورد هجمه استکباری خود قراردهد اما آنها نباید بزرگی ملت ایران و ایستادگی در 8 سال جنگ تحمیلی را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه ایران از اوایل انقلاب در تحریم دشمنان بوده است، گفت: دشمنان این نظام نمی توانند با بهانه تحریم بر ملت ایران مواردی را تحمیل کنند.

مذاکره با تهدید و زورگویی به نفع ملت ایران نیست

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: از تیم مذاکره کننده می خواهیم اگر احساس کردند در فضای مذاکرات تهدید و یا زورگویی وجود دارد قطعا این نوع مذاکره به نفع ملت ایران نیست و بدانند که ملت ایران آمادگی دارد مشکلات خود را از طریق توانمندی های خود و قدرت های فرامنطقه ای حل کند و نیازی به اجازه آمریکا یا کشورهای دیگر برای پیشرفتش نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که تا به امروز تجربه این بوده که یاس از دیگران باعث پیشرفت شده است ادامه داد: پیشرفتهای علمی در توانمندی های داخلی درزمینه های نانو، انرژی هسته ای، تکثیر سلولهای بنیادین و ... انجام شده و امروز اقتصاد ما هم باید بر اساس توانمندی های داخلی باشد.

چرخش سانتریفیوژها هیچ مانعی برای توسعه اقتصادی ما نیست

صابری با بیان اینکه معتقدیم که چرخیدن سانتریفیوژها هیچ مانعی برای توسعه اقتصادی ما نیست،عنوان کرد: ما می توانیم هم چرخش سانتریفیوژها را داشته باشیم و هم بر اساس توانمندی خود یک اقتصاد بدون نیاز به خارج را بسازیم و آنرا مبنای توسعه اقتصادی آینده خود قرار دهیم.

وی در خصوص امید دولت به مذاکرات در خصوص رفع مشکلات اقصادی، تصریح کرد: دولتمردان ما راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را در حمایت از کشورهای بیگانه و خصوصا دشمنان مان دیده اند و این خیلی خطرناک و نگران کننده است .

نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید به توانمندی های داخلی توجه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.