1394-02-05 19:33
1297
0
13812
نشست «لوزان و مصادره به مطلوب‌ها!» در گرگان:

شکاری: زیاده خواهی غرب امتیازهای ایران را «استیصال» تعبیر می‌کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های استان گلستان گفت: زیاده خواهی غرب امتیازهای ایران را استیصال تعبیر می‌کند؛ همین تفسیر به رای آمریکا و غرب از بیانیه اخیر گویای عدم صداقت و مصداق عینی غیرقابل اعتماد بودن‌ آنان است.

به گزارش گلستان ما، عبدالقیوم شکاری، مدرس علوم سیاسی دانشگاه‌های استان گلستان صبح امروز در نشستی با عنوان «لوزان و مصادره به مطلوب‌ها!» که به همت نمایندگی «خبرگزاری دانشجو» در گلستان و پایگاه خبری تحلیلی «دانشجو سلام» تشکیل شده بود، بیانیه لوزان را یک بیانیه مطبوعاتی خواند و گفت: اگر تیم مذاکره کننده کشورمان فرمایشات مقام معظم رهبری را برای خود حجت قرار دهند نگرانی‌ها و نقدهایی که به مذاکرات تا کنون وارد بوده است، رفع خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب رهنمون‌های بسیاری را در خصوص بحث هسته ای مطرح فرمودند، بیان داشت: رهبر انقلاب با درایت و تدبیر همواره خواستار بصیرت و دوراندیشی در مسائل مختلف دولتی هستند که اگر دولتمردان این دو نکته کلیدی را در مذاکرات لحاظ کنند وضعیت مطلوب دست یافتنی خواهد شد.

شکاری به داده‌ها و گرفته‌های بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: البته غرب برای اولین بار اعلام کرد که حق غنی سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد؛ اما غرب باید بداند ایران مقتدر اسلامی هوشیار است و غنی سازی واقعی و دکوری را از هم تشخیص می‌دهد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ادامه داد: تاکید بر رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هیچگاه رنگ نمی‌بازد همواره اجازه تحقیق و توسعه را حق خود می‌دانیم و هیچ دولت و کشوری حق ندارد این حق را که مایه پیشرفت ما در حوزه‌های مختلف است را بگیرد؛ غنی سازی را نیز حفظ خواهیم کرد و اجازه تعدی از آن را نخواهیم داد؛ از طرفی ادعای غرب مبنی بر اینکه پس از توافق اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نیز خواهد داشت را رد می‌کنیم چرا که جمهوری اسلامی کشوری مقتدر و مستقل است که حق دخالت‌های بیجا را به احدی نخواهد داد.

وی تصریح کرد: اگر غرب گمان کند ایران برای اثبات حسن نیت خود مدام به آنان امتیاز می‌دهد همواره پا را فراتر از گلیم خود گذاشته و ما را وادار به عقب نشینی خواهد کرد؛ زیاده خواهی غرب امتیازهای ایران را استیصال تعبیر می‌کند؛ در حالی که ایران اسلامی به دنبال روابط دیپلماتیک و تعامل سازنده است؛ همین تفسیر به رای آمریکا و غرب از بیانیه اخیر گویای عدم صداقت و مصداق عینی غیرقابل اعتماد بودن آنان است.

شکاری بیان داشت: نباید به زیاده خواهی‌ها و تفسیر به رأی‌ها و عدم صداقت غربی‌ها باج داد و باید متقدرانه و با توجه به خطوط قرمز از جمله لغو یکباره تمام تحریم‌ها مذاکرات را به نتیجه رساند. / SNN

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.