1394-11-24 08:40
1972
6
27527
آیت الله دکتر سعدی در رادیو گلستان :

عده ای ابهام آفرینی می کنند که انتخابات خبرگان مهم نیست / مردم حق دارند در خصوص تخریب جنگلها سوال کنند/غبار فقر بر چهره گلستان وجود دارد

نامزد مجلس خبرگان در گلستان گفت : طبق اصل 50 قانون اساسی محیط زیست و منابع طبیعی باید حفظ شوند ، مردم حق دارند نسبت به تخریب جنگل و محیط زیست بپرسند چرا که رهبری هم از تخریب جنگل ها و محیط زیست گله دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله دکتر حسینعلی سعدی نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان صبح امروز شنبه 24 بهمن ماه اولین نطق رادیویی خود را به مدت 25 قیقه به مردم استان گلستان ارائه داد.

آیت الله سعدی گفت : گلستان بخود می بالد که دیار فخرالدین اسعد گرگانی و فردوسی ترکمانان مختومقلی فراغی است ، مهد ورزشکاران و مدال آوران المپیک است .

دکتر سعدی اظهار داشت: حدود 1000 سال پیش قابوس نامه را کیکاووس در این مرز وبوم نوشته و 44 فصل رسوم مملکت داری و لشکر کشی و آداب اجتماعی را نگارش در اورده است و این موضوع ،  ادبیات عمیق مردم گلستان را به نمایش گذاشته و به تعبیر ملک الشعرای بهار مجموعه تمدن اسلام پیش از مغول است.

وی تاکید کرد : گلستان نخستین روستای الکترونیکی کشور را دارد ،  پدر آب و خاک و فضای سبز از این مرز و بوم است و از طرفی افتخارات زیادی را به حوزه های علمیه تقدیم کرده است .

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجلس خبرگان گفت : ایشان مجموعه خبرگان را بسیار مهم وحیاتی می دانند چرا که ساختار سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی را درست می کند لذا همه اقشار این جامعه را به اهمیت این مجلس فرا می خوانم.

ابهام آفرینی حساب شده است که خبرگان را انتخابات مهمی قلمداد نکند

آیت الله حسینعلی سعدی گفت :  ابهام آفرینی حساب شده است که خبرگان را انتخابات مهمی قلمداد نکند و حواس مردم را سبت به سایر موارد توجه دهد اما بسیاری از معادلات اجتماعی از دل این مجلس بر می آید و علمای و امنای مردم در طول تاریخ مرجع مشکلات بودند .

دکتر سعدی ادامه داد: علما مشکلات مردم را ببینند ، نباید از سطح زندگی مردم فاصله داشته باشند چرا که مردم از علما انتظار زی طلبگی را دارند  و این گفته حضرت امام (ره) بود که خبرگان و علما از جنس مردم بوده و  زی طلبگی داشته ومشکلات مردم را احساس کنند .

وی تصریح کرد : خبرگان اولا با زی طلبگی تمام تلخی زندگی مردم را احساس کنند و ثانیا در دنیای جدید با هندسه قدرت و مسائل دنیای جدید آشنا باشند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد:  امروز خبرگان را اینگونه می بینم که شخصیتهایی چون دکتر بهشتی نیاز دارد که بتواند علاوه بر اینکه دنیای مدرن و مبانی فقهی را بشناسد ، با بدنه جوان و فرهیخته نیز ارتباط بگیرد .

مردم حق دارند در خصوص تخریب جنگلها سوال کنند

وی با اشاره به اینکه افتخار دارم علاوه بر نمایندگی خبرگان جامعه ، نمایندگی خبرگان دانشگاهی را بر عهده داشته باشم ، تصریح کرد: بنده علاوه بر اینکه در حوزه به سطوح عالی فقهی دست یافتم دکترای دانشگاهی نیز دارم و افتخار دارم در مجامع علمی بین المللی حضور داشته و مقالات مختلفی را ارائه دادم.

این نامزد خبرگان رهبری یاد آور شد: ظرفیت خبرگان می تواند برای توسعه پایدار استان ظرفیت عظیمی را بوجود بیاورد . ما در دنیا با بحران زیست محیطی مواجهیم . ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست یک مسئله است .

دکتر سعدی با اشاره به اینکه رساله دکترای وی در خصوص اصل 44 و خصوصی سازی بود تاکید کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی محیط زیست و منابع طبیعی باید حفظ شوند ، مردم حق دارند نسبت به تخریب جنگل و محیط زیست بپرسند چرا که رهبری هم از تخریب جنگل ها و محیط زیست گله دارد.

غبار فقر بر چهره گلستان وجود دارد

وی تاکید کرد: توسعه استان گلستان تاکنون متوازن نبوده ، در این مدتی که در استان دور زدم درشرق غرب و مرکز استان غبار فقر وجود دارد و ما نیاز داریم این توازن را برقرار کنیم .

سعدی ادامه داد : باید بدون جناح بندی های سیاسی از تمام ظرفیت نخبگانی جامعه استفاده کنیم ، این ظرفیت را خبرگان می تواند ایجاد کند چرا که مجلس خبرگان مبدا تحول اجتماعی است .

امام جمعه غرب تهران گفت: مردم گلستان نمایندگانی رای مجلس خبرگان انتخاب کنند که با شجاعت دربرابر دشمنان خارجی و استکبار و بدخواهان این مردم ایستاده و  از عزت مردم دفاع کنند و با ابمان به دکترین اقتصاد مقاومتی بتوانند موجب نجات جامعه شوند .

آیت الله سعدی با اشاره به اینکه شعارم صیانت از رهبری است تاکید کرد: گلستانی که مهد تمدن در تاریخ بود امروز نیز می تواند در تمدن سازی نوین اسلامی بدرخشد و بر تارک تمدن نوین اسلامی هویدا شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

بسیار عالی و محکم و علمیسطح کاندیداتوری خبرگان را چند پله ارتقا دادند.

0
0
پاسخ
1394-11-24 09:40
رضایی

مردم حق دارند در خصوص تخریب جنگلها سوال کنندمطلب جالبی رو بیان کردهمطلبی که کسی جرات بیان کردنش رو به دلایل مختلف نداشته است .

0
0
پاسخ
1394-11-24 14:54
منتقد

بلاخره یکی پیدا شد در این استان حرف دل خیلی از مردم استان رو بزنه که سالهاست مسئول دلسوزی پیدا نشده آن را به زبان جاری کند . وا اسفا که در این سالها چه کسانی با پشتوانه چی کسانی جنگلهای استان را ... کردند .

0
0
پاسخ
1394-11-24 16:02
2525255

کاسبان ... همین شماها هستید که این بنده خدا را علم کردید به نظر میرسد مردم گلستان آنقدر عالم جلیل القدر از خطه سبز استان دارند که رای شان متوجه این عزیز شود

0
0
پاسخ
1394-11-24 18:27
رضا

چیه حرف حق شنیدین اینقدر ناراحت شدین!ایشان سالها شاگرد حضرت امام خامنه ای(حفظ الله) و آیت الله مهدوی کنی (ره) بوده اند و در حال حاضر جمع زیادی از علما ومردم متدین و ولایی حامی ایشان،و رقیب بسیار سرسخت برای جناح ...

0
0
پاسخ
1394-11-24 20:58
محسن

یعنی استان ما داره یک نماینده شجاع و عالم و جوان برای خودش پیدا می کنه؟من که خودم میشم یه ستاد مردمی برای ایشان

0
0
پاسخ
1394-11-24 21:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.