1394-07-12 18:56
1681
0
21469
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان :

فاجعه منا لکه ننگی است که سعودی ها نمی‌توانند آن را جبران کنند

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: سعودی ها این لکه ننگ را هرگز نمی توانند جبران کنند و برای جهان یک دولت ضعیف و ناتوان و بی لیاقت معرفی شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام نور الله ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگار طوبی گلستان اظهار کرد: اساسا مراسم و اعمال حج و حضور زائرین در منا یک کار هرساله و قابل پیش بینی و برنامه ریزی است و دولت عربستان می توانست تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشد که متاسفانه دولت عربستان امسال بیش از هرسال دیگر نسبت به این کار کوتاهی کرد.

وی افزود: دولت عربستان باید از نظر امنیتی و امدادی کارگزاران حج خود را تقویت می کرد که متاسفانه این کار هم بخاطر بی تدبیری و بی کفایتی دولت عربستان انجام نگرفت.

ولی نژاد با بیان این مطلب که جان باختن زائران خانه خدا در منا اتفاقی نبود تصریح کرد: اگر این مسئله اتفاقی می بود دولت عربستان باید سریعا بعد از حادثه وارد عمل می شد و با مدیریت مشکل زائران را حل و یا کمتر می کرد.

حجت‌الاسلام ولی نژاد اذعان داشت: اگر گروه های امدادی و امنیتی به موقع به داد زائران می رسیدند و به آنها آب می رساندند تعداد جان باختگان منا بسیار کمتر می شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که دولت عربستان بعد از حادثه منا هم با کشورهای مسلمان همکاری نکرد افزود: دولت ایران همان ابتدای وقوع این حادثه دلخراش آمادگی خود را با تمام امکانات برای نجات زائران و جلوگیری از جان باختن بیشتر زائرین اعلام کرد که متاسفانه دولت عربستان اجازه کمک رسانی را به تیم ایران ندادند.

وی ادامه داد: بعد از حادثه نیز سعودی ها برای شناسایی جنازه ها و رسیدگی به مصدومین و مفقودین همکاری نکردند و به جای عذرخواهی، زائرین خانه خدا را مقصر معرفی کردند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد با اشاره به ابعاد مختلف حادثه منا اذعان داشت: حادثه منا نشان دهنده بی کفایتی، بی مسئولیتی و بی تدبیری دولت عربستان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: جهان فهمید که دولت عربستان صلاحیت و لیاقت برگزاری مراسم حج را ندارد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.