1396-09-18 17:05
983
0
47594
واکنش فعال دانشجویی در رابطه با سخنان سخیف ترامپ؛

قدس را مانند لانه جاسوسی آمریکا در تهران آزاد می‎کنیم/ دعوت از فعالان فتنه در دانشگاه ناشی از انفعال تشکل‎های آرمانخواه است

دانشجوی فعال دانشگاه آزادشهر گفت: تشکلهای انقلابی همانطور که سفارت آمریکا را به سازمان بسیج داشجویی تبدیل کردند بزودی سفارت دیگری در قدس را به نام این سازمان بوجود می آورند و برای رسیدن به اهدافشان باید روحیه آرمانخواهی را در خود تقویت کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ در پی اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موج اعتراضها به این سخن سخیف ادامه دارد.

مصطفی رجبلو از فعالین دانشجویی آزادشهر در این خصوص گفت:این سخن ترامپ به خاطر عجز و ناتوانی آمریکا است چرا که آمریکا در تمام مرزهای اسرائیل  شکست خورده و برای قدرتمایی به این کار دست زده است.

وی افزود: حتی با این کار باز هم نمی توانند کاری کنند و بعید است که بتوانند دست به چنین کاری بزنند چرا که بیشتر برای جلب توجه رسانه ها این کار را  کرده اند.

این دانشجوی انقلابی گفت: از امت اسلام انتظار می رسد واکنش قاطعی نسبت به این امر داشته باشند و در این خصوص از مسئولین و مردم کشورمان انتظار می رود واکنش سریع و محکمتری نسبت به سایر کشورهای اسلامی داشته باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن موج هیجانات و اعتراضها در امت اسلام گفت: این هیجانات زمانی به  مفید  است که ادامه دار  و نتیجه بخش باشد.

این  فعال دانشجویی، نقش تشکلها در هدایت جامعه را بسیار موثر دانست و در این خصوص اظهار کرد:  تشکلها خصوصا تشکلهای آرمانخواه  به خاطر روحیه آرمانخواهی نقش مهمی در این رابطه دارند و باید مردم را همراه سازند.

رجبلو گفت: همانطور که جوانان و دانشجویان انقلابی در اوایل انقلاب با همراه کردن مردم توانستند سفارت آمریکا را اشغال کنند و  امروز آنجا را به عنوان یکی از پایگاههای مهم انقلابی یعنی بسیج دانشجویی تبدیل کنند امیدواریم این اتفاق برای قدس هم رخ دهد.

وی ادامه داد: آمریکا با تبلیغات رسانه ای می خواهد افکار عمومی را بسنجد ولی مطمعنا رهبران بزرگ جهان اسلام  و ملت های مسلمان حاضر نیستند به هیچ قیمتی آن را به رسمیت بشناسند و حتی اگر قدس را هم پایتخت قرار دهند باز هم در نظر جهان اسلام اسرائیل موجودیت ندارد.

وی گفت: اسرائیل در منطقه حافظ منافع آمریکا است و آمریکا می خواهد با حمایت از اسرائیل منافع خود را در منطقه تامین کند.

این فعال دانشجویی گفت: متاسفانه آنقدر تشکلها درگیر برنامه های درون گروهی و اجرایی خود شده اند که از مسائل مهم غافل شده اند .

وی اتفاقی که امروز برای قدس رخ داد را ناشی از همین مسئله دانست و تصریح کرد: واقعا این سوال جدی وجود دارد که آمریکا چرا امروز به خود اجازه گفتن چنین حرفی  را داد؟!

مصطفی رجبلو بیان کرد: مسئله قدسی که به فرموده شهید مطهری و بزرگانی همچون امام و مقام معظم رهبری به عنوان مسئله جهان اسلام است چنان مغفول ماند که ترامپ به خود اجازه داد درباره اش چنین بگوید.

وی در رابطه با دعوت از عناصر فتنه در دانشگاهها گفت: می توان گفت اینکه امروز برخی تشکلهای دانشجویی از عناصر فتنه در دانشگاه دعوت به عمل آوردند ناشی از ضعف رفتارهای تشکلهای آرمانخواه و انقلابی است .

وی تشکیل هیئتهای اندیشه ورز در دانشگاه و تقویت روحیه آرمانخواهی را از دیگر وظایف تشکلهای انقلابی خواند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.