1401-05-30 13:05
455
0
81282
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گلستان:

مسجد سنگر جهاد و محور مبارزه با طاغوت است/ شهدا محصول و تربیت مسجد هستند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مساجد سنگر تحول، پویایی و تغییرات جامعه ناب است که ساحت‌های مختلفی مانند معنوی، اجتماعی، تبلیغی، ترویجی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما به‌مناسبت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: اگر تاریخ اسلام را ورق بزنیم یکی از اقدامات اساسی پیامبر گرامی اسلام بعد از هجرت به مدینه ساخت مسجد بود.

 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این‌که مسجد پایگاه تمدن و بصیرت‌افزایی است، خاطر نشان کرد: مسجد را آن‌گونه که خداوند متعال در قرآن و ائمه معصومین معرفی کرده‌اند باید بشناسیم چرا که مساجد محل عبادت، پایگاه سیاست و مظهر فکر و پیوندهای اجتماعی هستند.

وی افزود: مساجد سنگر تحول، پویایی و تغییرات جامعه ناب است که ساحت‌های مختلفی مانند معنوی، اجتماعی، تبلیغی، ترویجی است.

دیلمی مساجد را سنگر جهاد و محور تربیت و مبارزه با طاغوت دانست و ابراز کرد: در مساجد ترویج ایثار صورت می‌پذیرد ضمن این‌که مساجد پایگاه صیانت بخشی در برابر تهاجم‌های دشمنان هستند چرا که تحکیم وحدت و انسجام اسلامی در این پایگاه اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس‌از انقلاب اسلامی که با رویکرد مکتب عاشورا شکل گرفت امام‌خمینی ره را از مسجد و محلات شروع کرد و اگر به سیره شهدای انقلاب اسلامی نگاه کنیم می‌بینیم شهدا محصول تربیت مسجد هستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات گلستان متذکر شد: سازمان تبلیغات اسلامی که یکی از موالید انقلاب اسلامی است افق راهبردی خود را بر اساس مسجد قرار داده چراکه مساجد مهم‌ترین مکان برای دلسوزی اسلام ناب هستند.

 دیلمی با اشاره به رویکرد ویژه‌ سازمان تبلیغات نسبت‌به مساجد عنوان کرد: ما به‌دنبال مسجد جامع پرداز هستیم و اعتقاد داریم جوانان و نوجوانان زینت مساجد هستند .

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.