1393-10-20 07:59
1264
1
8631
علی حجتی فعال فرهنگی و اجتماعی استان گلستان:

مهدی هاشمی باید به 10قرن حبس محکوم شود/ ملایمت با متهمی که پدر قدرتمندی دارد برای حکومت اسلامی عیب است

فعال فرهنگی و اجتماعی استان گلستان گفت: اگر نشر یک مطلب در وبلاگی کوچک سه سال حبس در پی دارد مهدی هاشمی باید به 10 قرن حبس محکوم شود.

به گزارش گلستان ما، علی حجتی در گفتگو با «دانشجو سلام» گفت: پرونده مهدی هاشمی در حال رسیدگی است اما مسئله ای که وجود دارد این است که روال کلی دادگاه روال عادلانه ای نیست روال کنونی در برخورد با مهدی هاشمی به گونه ای است که هر فردی می پرسد اگر من بودم هم این برخورد با من می شد؟! و این سوالی است که عدالت اجتماعی را هدف قرار می دهد.

این جوان فعال فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر مهدی هاشمی یک متهم است اینکه اتهامات وارده به وی راست است یا دروغ محل بحث ما نیست، این موارد باید در جلسات دادگاه بررسی شود اما تا نتیجه مشخص نشده وی یک متهم سابقه دار محسوب می شود از همین رو نوع برخورد دادگاه با وی آن هم به این خاطر که وصل به قدرت است مناسب نبوده و یک عیب برای حکومت اسلامی است.

وی افزود: اینکه با مهدی هاشمی با نوع و حجم اتهامات وارده به خاطر پدر وی با ملایمت برخورد شود و در طرف دیگر با یک شخص وبلاگ نویس که اتهامات وارده به آن در قیاس با مهدی هاشمی در حد پوست پیاز است سرسختانه برخورد کنیم مغایر با عدالت اجتماعی خواهد بود.

حجتی در همین راستا متذکر شد: من نمی گویم آن جوان وبلاگ نویس با تعداد بازدید های معمولی و کم با نشر یک مطلب مرتکب جرمی شده است و یا خیر؛ بلکه بحث این است اگر ارتکاب به جرم در نشر یک مطلب آن هم در یک وبلاگ کم بازدید سه سال حبس در پی دارد یقینا جرم هایی که مهدی هاشمی مرتکب شده 10قرن زندان در پی خواهد داشت.

فعال فرهنگی و اجتماعی استان تأکید کرد: بنده نمی گویم تمامی اتهامات وارده به مهدی هاشمی درست و یا غلط است این موارد باید در دادگاه بررسی شود شاید این اتهامات توجیه شود و تبرئه نیز بشود اما اینکه قاضی یک پرونده قضائی برای مهدی هاشمی که وصل به یک قدرتی است و یا پدر وی آدم بزرگی است خم و راست شود نه در عرف قضایی پسندیده است و نه به نفع عدالت اسلامی و حکومت اسلامی است.

وی اضافه کرد: ما پیش داوری نمی کنیم که وی سرمایه گذار فتنه بوده یا خیر، مفسد اقتصادی بوده یا خیر و یا علیه حکومت فعالیتی داشته و یا نداشته ولی علی ایحال این ها اتهاماتی است که به وی وارد است که اگر اثبات شود محاکمه در پی دارد از همین رو برخورد با وی باید صرف نظر از اسم شناسنامه و مانند برخورد با یک متهم باشد.

حجتی همچنین خاطرنشان کرد: هجده جلسه از دادگاه وی گذشته اما کسی نمی داند در آن چه گذشت و این سوال را در اذهان بوجود آورد متهمی که میزان اتهامات وارده به وی کلان است چه نیازی وجود دارد که دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شود؟! درواقع وقتی به مردم توضیح نمی دهند در دادگاه چه می گذرد چگونه محاکمه و یا تبرئه شدن وی را قبول کنند؟! از همین رو می خواهیم قوه قضاییه به این پرونده خوب رسیدگی کند و انصاف و عدالت و قانون را همانند آنچه در برخورد با هر شخصی دیگری لحاظ می شود رعایت کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.