1394-09-24 13:23
1555
0
24443

نذیر کافی: کشتن شیعیان در نیجریه ظلم است/شیخ زکزاکی منادی وحدت بین شیعه و سنی است

دین پژوه نیجریه ایی گفت:در نیجریه وحدت بسیاری بین شیعه و سنی وجود دارد و شیخ زکزاکی هم بین شیعه و سنی وحدت برقرار میکرد.

به گزارش طوبی گلستان؛  نذیرکافی دین پژوه اهل سنت اهل کشور نیجریه در جامعه المصطفی(ص)گرگان عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص کشتار مردم بیگناه ومسلمان کشورخود اظهار کرد:در نیجریه وحدت بسیاری بین شیعه و سنی وجود دارد ودشمن از این وحدت می هراسد و شیخ زکزاکی هم بین شیعه و سنی وحدت برقرار میکرد.

وی افزود: بین مردم مسلمان نیجریه هیچ اختلافی نیست و حتی شیعه وسنی با یکدیگر ائتلافی تشکیل داده اند و در کنار هم با صلح ودوستی در انجام برنامه های دینی خود به مشارکت می پردازند.

دین پژوه نیجریه ای خاطرنشان کرد:اتفاقاتی که در کشور من درحال رخ دادن است ظلم به ملت مسلمان ماست و نباید دولت های اسلامی با تبعیت از استکبار به این کار دست بزنند.

وی بااشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در روز قدس سال گذشته در نیجریه گفت: در روز قدس سال گذشته بیش از 30 نفر شهید شدند که از بین آنها سه نفر از فرزندان شیخ زکزاکی بودند و در روز عاشورای همان سال نیز چند نفر شهید شدند و امسال هم در ایام اربعین که شهرهای مختلف خود را شهر زاریا رساندند تعدادی دیگر از شیعیان شهید شدند که گفته شده بوکوحرام عامل آن بود و به نظر من دشمن از اتحاد بین شیعه و سنی در نیجریه می هراسد ودست به این جنایات میزند.

نذیرکافی در پایان با بیان این نکته که این جنایات در کشورهای مسلمان چه شیعه وچه سنی ظلم محسوب میشود، تصریح کرد: ظلم به هرانسانی غیر انسانی است و مردم نیجریه این روزها بیگناه گشته می شوند و امیدواریم که شیخ زاکزاکی درسلامت باشند.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.