1403-06-28 07:39
104
0
91426
یادداشت؛

وحدت رمز پیروزی جهان اسلام

مصیب کوهی‌مشایخ فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی با اشاره به تحولات غزه نوشت: رمز موفقیت مسلمانان در سراسر جهان داشتن وحدت، همدلی و ایستادگی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، وحدت رمز موفقیت مسلمانان در جهان، هفته وحدت یکی شدن، همدلی و ایستادگی مسمانان جهان است.

در کشور جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت (فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد تولد حضرت محمد مصطفی (ص) بنابر روایات اهل‌سنت، تا ۱۷ربیع‌الاول که تاریخ ولادت ایشان بنابر روایات شیعه است) این نامگذاری به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) صورت گرفت تا نشان دهند دنیا اسلام در کنار وحدت و همدلی است که بر قله‌های جهان می‌تواند قرار بگیرد.

آن بزرگوار در بیانات ارزشمندشان فرموده‌اند: اگر مسلمانان وحدت کلمه داشتند، امکان نداشت اجانب بر آن‌ها تسلط پیدا کنند، این تفرقه در بین مسلمانان است که باعث شده اجانب بر ما تسلط پیدا کنند.

برای قرار گرفتن در مسیر درست، واجب است مسلمانان با هم باشند، در اسلام بین شیعه و سنی اختلاف نیست و برای حفظ اتحاد باید وحدت کلمه در سرلوحه کارهای ما قرار بگیرد؛ در احادیث دین هم ائمه‌اطهار به ما سفارش کردند که به هم بپیوندید، اجماع‌تان را حفظ کنید، این مملکت برای همه ماست و در آن فرقی بین اقلیت‌های مذهبی، برادران اهل‌سنت و اقوام مختلف نیست و ما همه با هم یکی هستیم.

هفته وحدت فرصت مناسبی است که به کل جهان از طریق رسانه‌های مجازی این پیام را برسانیم که مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی، با هر نوع رنگ و نژاد و قومیت، اعم از زن و مرد همه با هم خواهر و برادر دینی هستند و پای ارزش‌های دینی و اصولی خود پایدار و پاینده و معتقد بوده و خواهند بود.

مسلمانان همواره به کلام آسمانی خداوند متعال در قرآن مجید که هدیه الهی و رستگاری است و شیوه انسان‌سازی حقیقی و اخلاقی و رفتاری را به همه انسان‌های جهان ارزانی بخشیده است رجوع می‌کنند.

قرآن کتابی نورانی است که در واقع انسان‌های زیادی با مطالعه آن و حتی شنیدن صوت روشنی‌بخش آن به رستگاری حقیقی رسیده‌اند.

حال ما مسلمانان در سراسر جهان با همه ابزارهای ارتباطات جمعی اعم از صوتی و نوشتاری و تصویری که در واقع می‌توان از علوم و فنون جهان امروز در جهت ترغیب صلح دوستی و صلح زیستی حتی با نوشتن یک متن کوچک با شیوه‌های نوین روز به دنیا این پیام را مخابره کنیم که مسلمانان جهان هیچ‌گاه به دنبال تفرقه و دشمن افروزی نیستند و نخواهند بود ولی همواره در مقابل ظلم و ستم قاطعانه ایستادگی کرده و خواهند کرد و هیچ‌گاه زیر بار ذلت و ستم‌پذیری نخواهند رفت.

در یک سال اخیر نیز شاهد حوادثی در منطقه خاورمیانه بودیم، عملیات قدرتمندانه طوفان‌الاقصی علیه شیاطین خونریز و ظالم غاصب صهیونیست که رزمندگان مقاومت اسلامی حماس، برای دفاع از حقوق خویش دست به عملیاتی مقتدرانه زدند که کل معادلات جاهلانه رژیم غاصب صهیونیست را بهم ریخت ولی دشمن خونریز اسرائیل غاصب که نتوانست با رزمندگان مقاومت مبارزه تن به تن کنند، شیوه یزیدی‌ها را در پیش گرفت و علیه مسلمانان مظلوم غزه و فلسطین هزاران هزار جنایت ضد بشری انجام داد.

دشمن غاصبی که نزدیک به هشتاد سال، مردم مظلوم فلسطین را آزار و اذیت کرده و آن‌ها را شکنجه و در زندان به شهادت می‌رساند و از هیچ‌گونه جنایتی علیه این مردم مظلوم و بی‌دفاع دست‌بردار نیست.

سازمان ملل و نهادهایی که ادعای حقوق بشری دارند در ابتدا علیه جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی سکوت کردند ولی انسان‌های با وجدان و آگاه اعم از مسیحی و یهودی و بودایی و مسلمان از هر نژاد و قوم و ملیتی در سراسر جهان به خیابان‌ها ریختند و جنایات ضد بشری صهیونیست‌های غاصب را محکوم کردند.

سازمان ملل بعد از این وقایع و جنایاتی که علیه کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع غزه صورت گرفت و آگاهی مردم سراسر جهان به دلیل قاتل بودن و ظالم بودن صهیونیست‌ها، در ظاهر شیوه محکومیت را به ناچار پیش گرفت ولی در باطن تاکنون هیچ‌گونه اقدام اساسی یا تحریمی که به صورت اصولی بتواند جلوی این جنایات کثیف و خونریز صهیونیست‌ها را بگیرد انجام نداده است.

ما در یکسال اخیر شاهد هستیم که دولتمردان و سیاستمداران اروپایی به فکر مردم مظلوم غزه نبودند و نیستند و نخواهند بود، در واقع شریک جنایات آن‌ها هستند با شیوه‌های حمایتی گوناگون سیاسی، اقتصادی و تسهیلات نظامی و … که داشته و دارند.

البته ناگفته نماند که مردم اکثر کشورهای اروپایی تا به حال در حدود این یک سال اخیر چندین تظاهرات و راهپمایی علیه جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌های خونخوار برگزار کردند ولی متأسفانه سازمان ملل فقط در ظاهر محکوم کرد و ابراز تأسف داشت و هیچ‌گونه اقدام قاطعانه‌ای که بتواند جلوی این جنایات کثیفی که علیه مردم مظلوم غزه و زنان و کودکان بی‌دفاع صورت گرفته را بگیرد.

ما مسلمانان باید در سراسر جهان هوشیار و آگاه باشیم و گول شعارهای ظاهری کشورهای اروپایی و سرمداران آن‌ها را نخوریم و به فرموده قرآن مجید همواره مواظب دشمنان در همه احوال باشیم و اعتمادی به آن‌ها نداشته باشیم.

وحدت همه مسلمانان باعث می‌شود که اجانب بر ما تسلط پیدا نکنند و به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و علیه دشمنان اسلام متحد و یک‌صدا باشیم و می‌طلبد که با ابزارهای مفید رسانه‌ای این پیام را به دنیا برسانیم و جنایات کثیف صهیونیست‌ها را محکوم کنیم و دولتمردان جهان اسلام با هر ابزار دفاعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که می‌توانند تا نابودی کامل این رژیم ظالم و خون‌خوار با وحدت خویش این امر را محقق کنند.

رمز موفقیت ما مسلمانان در سراسر جهان وحدت، همدلی و ایستادگی است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.