1401-06-26 08:05
549
0
81557
سرخط مهمترین اخبار 25شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

اجرای ۱۶ گام برای نجات خلیج گرگان/ لایروبی و پمپاژ آب نخستین قدم‌های دولت برای احیاء

فارس نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرای ۱۶ گام برای نجات خلیج گرگان مطابق اولویت‌بندی، گفت: اکنون لایروبی شروع شده و برای پمپاژ آب، استاندار پای کار بوده و برای آبخیزداری حوزه مشرف به خلیج گرگان اعتبارات خوبی لحاظ شده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به گلستان و بازدید از پارک ملی گلستان گفت: دولت سیزدهم به وعده خود برای نجات خلیج گرگان از خشکسالی پایبند است و از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

علی سلاجقه با بیان اینکه همه کارهای نجات خلیج گرگان را با وجود اعتبار کافی نمی‌توان همزمان شروع کرد، گفت: خلیج گرگان، منطقه‌ای پویا و دارای پوشش جانوری است و باید مطابق اولویت‌بندی طرح‌های نجات این پهنه را پیگیری و اجرا کرد.

او با تاکید بر اجرای ۱۶ گام برای نجات خلیج گرگان ، افزود: اکنون برای نجات خلیج گرگان لایروبی شروع شده و برای پمپاژ آب به خلیج گرگان، استاندار گلستان پای کار است.

احساس خطر دشمن از حضور عظیم مردم در پیاده روی اربعین

باشگاه خبرنگاران نوشت: خطیب جمعه گرگان گفت: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با القای ایرانی بودن اربعین بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیاندازند.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه دشمن از حضور عظیم و میلیونی مردم در پیاده روی اربعین که نشان دهنده عظمت و عشق به امام حسین (ع) است احساس خطر می‌کند افزود: زیارت اربعین سابقه تاریخی دارد و از قرن‌ها قبل مردم عراق از گوشه و کنار این کشور در این ایام به سمت کربلا و زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کردند.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد:مردم ایران به علت وجود رژیم بعث عراق نمی‌توانستند در پیاده‌روی اربعین به زیارت امام حسین (ع) بروند، اما پس از جنگ تحمیلی با رایزنی‌های انجام شده موانع راه برداشته شد و ملت ایران توانستند همراه عراقی‌ها در این سنت دیرینه شرکت کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسلمانان و شرکت‌کنندگان در اربعین نشان دادند اگر در حادثه کربلا پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به زمین افتاد، این جماعت پرچم را بر افراشته و نمی‌گذارند بار دیگر پرچم به زمین بیفتد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: در اربعین شرایطی ایجاد شده که اهل سنت ضمن پذیرایی از زوار، خود در پیاده‌روی شرکت می‌کنند و حتی شاهد حضور مسیحی‌ها و ارامنه در این مراسم باشکوه معنوی و الهی هستیم.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: دشمنان از این صحنه‌ها همچون گذشته که زیارت قبر امام حسین (ع) برای بنی‌امیه و معاویه خطرناک بود، احساس خطر می‌کنند.

خطیب جمعه گرگان بیان کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت از جمله انگلیس و آمریکا که توطئه‌های مختلف در اقصی نقاط جهان انجام می‌دهند، تلاش می‌کنند که ایرانی بودن اربعین را القا کنند و از این مساله بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیاندازند.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: دشمنان تلاش می‌کنند که القا کنند ایران می‌خواهد از اربعین بهره‌برداری سیاسی کند و آنان با این حرف‌ها سعی دارند این جریان معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را زیر سوال ببرند.

بخشش به عشق امام حسین(ع)/ ۳ گلستانی از قصاص رهایی یافتند

 ایسنا نوشت: در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» سه گلستانی محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

امسال علاوه‌بر آنکه خیابان اربعین شور و حال حسینی را در بین گرگانی‌ها زنده کرده و عاشقان حسینی با عشقی وصف نشدنی به دلدادگان حسینی خدمت می‌کنند اتفاق زیباتری هم افتاده و آن هم بخشش محکومان به قصایی و زندانیان غیرعمد به عشق امام حسین(ع) است.

خانواده «قلندرمحله» که چند سال گذشته برادر خود را در یک نزاع محلی از دست دادند با حضور در خیابان اربعین و موکب دلدادگان اربعین گرگان در راه بخشش به عشق امام حسین(ع) قدم نهادند.

این خانواده داغدیده در حاشیه این اقدام تحسین‌برانگیز با تأکید بر اینکه با این کار با حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) معامله کردند، می گویند؛ اگر به عنوان یک مسلمان به سیره اهل بیت(ع) توجه کنیم عفو و گذشت برای ما راحت‌تر می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام محرم و اربعین حسینی سه پرونده قتل تعیین تکلیف شد و سه محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

«احمد جعفری» اضافه کرد: همچنین در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» 23 زندانی در استان گلستان به آغوش خانواده بازگشتند، همچنین چهار مورد پرونده‌های قومی و قبیله ای و نزاع های دسته جمعی در گلستان هم به لطف امام حسین(ع) مورد بخشش قرار گرفته و حل و فصل شد.

به گفته وی در سال گذشته هم با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف گلستان و گذشت طلبکاران ۳۶۴ محکوم به زندان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

هم‌افزایی بین دستگاهی برای توسعه صادرات صنایع‌دستی استان گلستان

تسنیم نوشت:  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: توسعه صادرات تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاهی و کمک گرفتن از بانک‌ها فراهم می‌شود.

 محمدجواد ساوری پس از بازدید از امکانات شهرستان آزادشهر در نشست رفع موانع و مشکلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات تولیدات هنرمندان استان با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاهی و کمک گرفتن از بانک‌ها، تسهیلاتی را برای حمایت از حضور هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.