1401-06-27 08:05
303
0
81570
سرخط مهمترین اخبار ۲۶ شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاریها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاریهای مختلف قرار گرفت که میتوانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

دلدادگان شرق گلستان با پیاده روی حرم تا حرم ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دادند

فارس نوشت: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: مردم شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان با پیاده روی حرم تا حرم ارادت خاص خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت (س) نشان دادند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دلدادگان حسینی از اقشار مختلف پیر و جوان ، کوچک و بزرگ، اهل سنت و شیعه و اقوام مختلف با وحدت و یکپارچگی تمام در این مسیر حرکت کرده تا بتوانند حال و هوای پیاده روی اربعین در مسیر کربلای معلی را درک و احساس کنند.

وی ادامه داد: موکب های زیادی در مسیر پیاده روی مستقر شده تا بتوانند خدمات مختلف مانند تغذیه، خدمات درمانی، پایش سلامت، امنیت و غیره را تامین کرده و سهمی در این مشارکت داشته باشند.


مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در گلستان
باشگاه خبرنگاران نوشت: مراسم متمرکز پیاده روی اربعین حسینی در شهرهای گلستان برگزار شد.
مراسم پیاده روی متمرکز اربعین حسینی در همه شهرهای استان گلستان در حال برگزاری است و مردم شیعه و سنی گلستان با حضور در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دادند.
مراسم متمرکز اربعین حسینی در شهرستان گرگان به مرکزیت امامزاده عبدالله (ع) برگزار میشود و عزاداران حسینی از شهرهای اطراف مثل جلین، آق قلا، سرخنکلاته و روستاها و محلات برای شرکت در این عزاداری با پای پیاده به سمت امامزاده عبدالله (ع) حرکت کردند.
در شهرستان گنبدکاووس هم مردم از شهرهای رامیان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت و شهرهای اطراف به سمت حرم مطهر یحیی بن زید حرکت کردند تا در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی شرکت کنند.

 

راهپیمایی جاماندگان اربعین در شرق گلستان

 ایسنا نوشت: عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در شرق گلستان به مناسبت چهلمین روز واقعه کربلا در مراسم جاماندگان اربعین با پای پیاده خود را به امام‌زاده یحیی‌بن‌زید (ع) گنبدکاووس رسانده و به عزاداری پرداختند.
با شیوع کرونا در ۲ سال گذشته، دلباختگان حسینی با محدودیت‌های زیادی برای حضور در راهپیمایی اربعین کربلا مواجه بودند از این رو مسیرهای زیارتی کشور از جمله استان گلستان به سمت امام زادگان به مقصد دوستداران و عزاداران حسینی تبدیل شد.

امروز مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، جمعیت زنان و مردان عزادار از صبح زود با پای پیاده و برخی بدون کفش از شهرهای مختلف شرق استان گلستان از جمله مینودشت، گالیکش و آزادشهر به سمت امام زاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس حرکت کردند و بار دیگر موج خروشان دریای کربلایی‌های عزادار در سوگ پاک‌ترین مردان و زنان عالم را به نمایش گذاشتند.


شهادت مامور انتظامی استان گلستان در درگیری با اشرار

تسنیم نوشت:  فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در تیراندازی تعدادی از افراد در یکی از روستاهای رامیان استواریکم علی سراوانی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 سردار سعید دادگر اظهارداشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110مبنی بر تیراندازی تعدادی از افراد در یکی از روستاهای شهرستان رامیان بلافاصله ماموران انتطامی برای بررسی موضوع  به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل مشخص شد تعدادی از افراد که به دلیل اختلافات قبلی با هم درگیر بودند، اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری به سمت هم می کنند که در همین راستا استواریکم علی سراوانی که به همراه دو نفر از همکاران خود جهت دستگیری ضاربان و حفظ نظم و امنیت در محل حضور یافته بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت که بلافاصله به بیمارستان اعزام شد. اما متاسفانه به علت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.