1401-07-07 09:49
357
0
81708
سرخط مهمترین اخبار 6 مهر؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران گلستانی پرداخت شد

فارس نوشت:  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران استان خبر داد.

محمدباقر منوچهری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری، کشاورزان کشور هفت میلیون و ۱۶۹ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: در گلستان هم تحویل گندم از خردادماه آغاز شده و تاکنون گندمکاران ۷۵۸ هزار و ۶۸۰ تن گندم طی ۱۵۵ هزار و ۱۰۹ محموله به ۱۲۰ مرکز خرید (کارخانجات و سیلوها) تحویل دادند که دو برابر سال گذشته بوده است.

وی از پرداخت کل مطالبات گندمکاران استان خبرداد و بیان کرد: هشت هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

منوچهری گفت: تحویل گندم نسبت به سال قبل ۶۹ درصد در گلستان رشد داشته که ۱۱ درصد از میانگین رشد کشوری بالاتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص قیمت خرید تضمینی سال بعد هم اضافه کرد: قیمت سال بعد، طبق شنیده‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم گندم بوده که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

افزایش ۲۱ و نیم درصدی اهدای خون گلستانی‌ها در محرم و صفر

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرکل انتقال خون گلستان از افزایش ۲۱ و نیم درصدی اهدای خون گلستانی‌ها در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

اطمه محمدی گفت: در ماه‌های محرم و صفر امسال، ۹ هزار و ۹۷۴ نفر از هم استانی‌ها خون خود را اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ و نیم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه از این تعداد ۵۶ درصد اهدا کننده‌ها مستمر هستند افزود: همچنین ۷۲۷ نفر نیز خانم بودند.

او می‌گوید: درحال حاضر ذخیره خونی این سازمان، ۱۰ روز و نیم است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد، اما مراکز انتقال خون استان همیشه نیازمند همه گروه‌های خونی است تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کند.

محمدی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۸ هزار و ۲۰۹ نفر خون خود را اهدا کردند.

ترک فعل و تنبلی مهمترین عامل عقب ماندگی گلستان/ باید سفره مردم را رنگین کنیم

ایسنا نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به عدم تسهیلگری برخی مدیران برای توسعه، گفت: حفظ میز، تنبلی و ترک فعل عوامل مهم این عقب نگه داشتن استان است.

محمدجواد ساوری امشب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز هفته گردشگری با اشاره به اینکه خود را شاگرد مکتب مردم محوری دولت و استاندار می دانم، اظهار کرد: من به عنوان یک جوان که به او اعتماد شده‌است آمده ام تا نشان دهم که می شود به مردم خدمتی کرد که طعم‌شیرینش را بچشند.

وی با بیان اینکه امروز می خواهم درد دل کنم، افزود: رویکرد دولت و متناظر آن وزارتخانه و استاندار تحولی و ساختار شکنی است اما ساختارشکنی از ماشین معیوبی که علی رغم پتانسیل های تاریخی و فرهنگی و گردشگری که دارد عقب رانده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استلن گلستان با تاکید بر اینکه این ساختار شکنی باید تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: رهبری در گام دوم‌انقلاب ایفای نقش موثر را بر دوش جوانان گذاشته و ما باید طرحی نو دراندازیم و امیدها را زنده کنیم.

ساوری با اشاره به اینکه ما در زمره ۱۰ استان برخوردار از مواهب طبیعی و گردشگری هستیم اما جزو پنج استان آخر از نظر توسعه و پیشرفت صنعتی و تولید ثروت قرارداریم، گفت: امروز آنچه در استان‌ اتفاق افتاده ترک فعل مدیران است که زمینه ساز تعارض منافع و عدم تسهیلگری است.

وی بر لزوم‌اصلاح رویه مدیرانی که توسعه استان را با ترک فعل خوب عقب نگه داشتند، ادامه داد: من کد و کلید دارم از کم کاری ها و اگر مدیران نخواهند ترک فعل را پایان دهند شک نکنید با کمک و محوریت دستگاه قضا علیه آنها اعلام جرم خواهم‌کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه نمونه ترک فعل را در ماجرای کاوش و مرمت دیوار تاریخی گرگان دیدیم، تصریح کرد: از سال ۷۸ عملیات این حوزه شروع شد و در سال ۸۴ رها شد و ۱۷ سال است هیچ مدیری حتی به آن سر نزده است.

ساوری از انعقاد جلسه ای در دو روز پیش با اعضای شورای شهر گرگان خبر داد و اضافه کرد: مشکل ۳۰ ساله قلعه خندان و عدم اجرای طرح توسعه در ۳۰ دقیقه و با دو جمله حل شد چون منافع مردم را بر منافع سازمان و شخص ترجیح دادیم.

وی با تاکید بر اینکه من جز تنبلی و حفظ میز در ماجراهای ترک فعل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری چیزی نمی بینم، تصریح کرد: تلاش ما باید این باشد که متناسب با مدیریت داشته‌ها سفره مردم را رنگین کنیم‌ و اقتصاد استان را از کشاورزی به گردشگری باید تغییر فاز دهیم.

نماینده گلستان لیگ برتر والیبال را با پیروزی آغاز کرد

ایرنا نوشت:  تیم والیبال پاس گرگان یکی از ۲ نماینده گلستان در لیگ برتر کشور، این رقابت‌ها را با برتری ۳ بر صفر مقابل تیم نیان الکترونیک خراسان رضوی آغاز کرد

در این مسابقه که عصر چهارشنبه در سالن خالی از تماشاگر امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، تیم پاس گرگان در سه ست متوالی میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

تیم پاس در دست اول با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید و در دست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ حریفش را شکست داد.

بازیکنان تیم پاس دست سوم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان رساندند تا در آغاز رقابت‌های این فصل لیگ برتر برای حریفان خط و نشان بکشند.

عیسی سنگدوینی سرمربی تیم پاس در ترکیب آغازین بازی هادی شورکابی، محمدامین حیدری، قاسم کارخانه، سعید رنجبر، مصطفی باقری و متین تکاور را به همراه آرمان صالحی به عنوان لیبرو قرار داد.

بازیکنان تیم نیان الکترونیک هم با هدایت حامد صمدی به عنوان سرمربی با ترکیب اولیه محمدعلی فلاح، مهدی جلوه، یونس جوان، علیرضا بهبودی، سیدامین علوی و علیرضا مصلح‌آبادی در کنار میربابک موسوی به عنوان لیبرو وارد زمین شدند.

تیم پاس در هفته دوم چهارشنبه هفته آینده میهمان رهیاب‌ملل مریوان خواهد بود و نیان‌الکترونیک به مصاف هورسان رامسر خواهد رفت.

تیم والیبال پاس گرگان که فصل گذشته به لیگ برتر راه یافته بود، در اولین حضورش در رده پنجم قرار گرفت.

بازی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس دیگر نماینده گلستان در لیگ برتر با شهرداری ارومیه به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.