1394-10-05 06:50
967
0
25015
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان؛

303 کاندیدای خانه ملت در گلستان تنور انتخابات را گرم می‎کنند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 303 کاندیدای خانه ملت در گلستان تنور انتخابات را گرم می‎کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، علی‎اصغر طهماسبی در گفت‎وگو با خبرنگاران از پایان ثبت‎نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در استان گلستان 94 نفر از 303 نفر از کاندیدای ثبت‎نام شده در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 46 نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر ثبت نام کردند،بیان داشت:از این تعداد 33 نفر در حوزه انتخابیه گنبد کاووس، 59 نفر در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه و 27 کاندیدا در حوزه انتخابیه علی‎آباد کتول و 44 نفر در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان ثبت‎نام کردند.

طهماسبی از 281 نفر کاندیدای مرد و 22 نفر کاندیدای زن خبر داد و گفت: زمان تمدید ثبت‎نام هنوز به استان گلستان ابلاغ نشده است و میانگین سنی داوطلبان 41 سال می باشد که بالاترین سن داوطلب بهارستان 64 سال و پایین‎ترین سن 30 سال است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به اینکه 68.98 درصد به صورت مستقل رقابت می کنند، خاطرنشان کرد: 16.83 درصد از داوطلبان را افراد اصلاح‎طلب و 14.19 درصد را کاندیداهای اصولگرا تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه استان گلستان هفت کرسی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری را به خود اختصاص خواهد داد، تصریح کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز به صورت همزمان در هفتم اسفند ماه جاری برگزار می‎شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه 15 درصد از داوطلبان دارای مدرک دکترا و مابقی دارای مدرک کارشناسی‎ارشد و حوزوی هستند، اظهار داشت: فردا پنجم‎دی‎ماه تعیین بررسی صلاحیت داوطلبان به مدت 10 روز در هیات‎های اجرایی آغاز می‎شود.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.