1394-09-03 07:00
1687
0
23484
مقصودلو طی یادداشتی عنوان کرد :

آثار مثبت حجاب در زندگی فردی زنان مسلمان / زنان با رعایت چارچوبهای شرعی و قانونی به نیروی انتظامی کمک کنند

یک دانشجوی فعال گلستانی با اشاره به فواید حجاب و و عفاف برای زنان گفت : زنان هم باید با رعایت چارچوب های دینی و قانونی و با درک صحیح از وظیفه خود در جامعه به نیروی انتظامی و سایر عوامل کمک کنند.

به گزارش گلستان ما ، علی اصغر مقصودلو از دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی گلستان طی مطلبی که برای ما ارسال کرده نوشت: طرح نیروی انتظامی برای ارتقا امنیت اجتماعی خصوصا برای زنان یک ضرورت انکارناپذیر است .

امروز زنان بخش مهمی از جامعه بوده و با توجه به نقش های مهم اجتماعی و حضور گسترده در سطح جامعه مورد توجه طمع ورزان قرار می گیرند و در این راه وظیفه نیروی انتظامی نیز سخت خواهد بود.

از طرفی خود زن هم باید با رعایت چارچوب های دینی و قانونی و با درک صحیح از وظیفه خود در جامعه به نیروی انتظامی و سایر عوامل کمک کند تا به جایگاه اجتماعی اش خدشه ای وارد شود .

اما در این مبحث می خواهیم به مقوله حجاب بپردازیم ، معتقدم حجاب بیش از آنکه یک پدیده ظاهری باشد بیشتر باطنی و اثربخش است و این اثرات بر جامعه نیز مترتب است :

امنیت : به معنای عدم احساس هراس و اطمینان و رضایت بخشی فرد از محیط اطراف خویش است . یکی از شاخصه های ناامنی های اجتماعی ، شرارت ها و جرم های اخلاقی علیه زنان است که ریشه در بی حجابی و عدم حفظ حرمت ها دارد .

رشد روانی ، ذهنی و اجتماعی :  یکی از نتایج مهم حجاب و پوشش سلامت روان زن در جامعه است . رشد روانی و اجتماعی زنان زمانی میسر خواهد شد که جامعه امن بوده و امنیت پیدا کند و برای رسیدن به این امنیت باید عفاف و حجاب مانند یک سپر دفاعی در برابر بلایا و حوادث در جامعه عمل کند.

رشد شخصیت : زنی که از حجاب برخوردار باشد با دور نگه داشته شدن خود از نگاههای طمع ورزانه مردان نامحرم ، سطح ارزشمندی خود را بالا می برد و با ایجاد یک نوع بازدارندگی میزان شخصیت خود را ارتقا می بخشد و اجازه نمی دهد تا نامحرمان حریص به خودشان اجازه توهین به زن را دهند.

رشد معنوی : زنان مسلمان نیز می توانند به درجه ای از سطح تقوی الهی دست یابند بطوریکه آنان احساس کنند که اطاعت از فرامین الهی او را به سعادت خواهد رساند و راه کسب ارتقا تقوی الهی ، رشد معنوی خواهد بود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.