1394-08-20 14:00
1063
1
23425
غلامرضا رجایی:

خانه مطبوعات 9 سال پیش بنگاه سیاسی بود که فقط بیانیه می داد / مدیر کل ارشاد گلستان با کودکستانی خواندن خبرنگاران جایگاه ارشاد را به کودک یاری تنزل داد

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان گفت: ضعف آموزش در حوزه رسانه ای استان مشهود است و با بضاعتی که داشتیم حدود ۱۶۰ ساعت دوره آموزشی برگزار کردیم.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا رجایی، عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات گلستان، پیش از ظهر امروز (20 آبان) در نشستی خبری گفت: از همان شروع کار متهم بودیم که خانه مطبوعات دولتی هستیم اما اینگونه نبود، معتقدم شرایط 9 سال قبل خانه مطبوعات در دوره های گذشته از مسیر درست صنفی و رسانه ای دور شده بود و تبدیل به بنگاهی سیاسی شد و صرفا اقدام به صدور بیانیه می کرد.

وی افزود: در آن سال ها خدماتی به جامعه خبری ارائه نشد و کاری صورت نگرفت.

رجایی با بیان اینکه ضعف آموزش در فعالیت رسانه ای استان محسوس است، خاطرنشان کرد: در این زمینه رسانه های استان چالش های زیادی دارند و سعی کردیم برنامه های آموزشی برای خبرنگاران برگزار کنیم و سعی کردیم با توجه به محدودیت های اعتباری از ظرفیت های استان برای بهره گیری از اساتید استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد راه اندازی مرکز مطالعات رسانه ای در استان داده شد، گفت: طرحی در این زمینه ارائه کردم که فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و یکی از مراکز آموزشی استان سه ضلع آن بودند که دوره آموزشی 120 ساعته که استانداری برگزار کرد هم در این راستا بود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان با اشاره به برگزاری 6 دوره آموزشی در زمان فعالیت هیئت مدیره، افزود: حدود 160 ساعت دوره آموزشی برای خبرنگاران در زمان فعالیت هیئت مدیره برگزار شد که هیچ وقت نتوانست نیازهای آموزشی خبرنگاران را برطرف کند.

رجایی با انتقاد از سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که جامعه خبری را در مرحله کودکستانی دانست، تاکید کرد: فرهنگ و ارشاد به جای اینکه مشوق و حامی رسانه ها باشد این قشر خدوم را به کودکستانی متهم نکند و با این کار جایگاه ارشاد را در حد کودک یاری تنزل می دهد.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه ای و خانه مطبوعات باید از ارشاد طلبکار باشد، گفت: در این مدت چه کاری برای اهالی رسانه انجام دادند. ما از زمانی که آمدیم به دنبال تهیه زیرساخت ها و میز و صندلی رفتیم./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار

آفرین! لاقل با یه کی در این رابطه مصاحبه کردید که ارزش وقت گذاشتن برای اظهار نظرش را داشته باشد.!

0
0
پاسخ
1394-08-20 21:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.