1397-12-09 12:34
760
0
61540
با معرفی شاعران برگزیده؛

اختتامیه کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) در گرگان برگزار شد

آیین اختتامیه چهارمین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) در گرگان برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند.

به گزارش گلستان ما، آیین اختتامیه چهارمین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت (ع) ظهر پنجشنبه با حضور مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار و در پایان از ۱۴ برگزیده این کنگره تجلیل شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این مراسم گفت: تمام فرق اسلامی به اهل بیت ارادت ویژه ای دارند و یکی از دعاهای پیامبر اکرم همواره این بود که خدایا مهر و محبت خود و کسانی که تو را دوست دارند در دل من قرار بده.

تاثیرگذاری شعر از سخنرانی بیشتر است

حجت الاسلام علی خیرخواه افزود: شاید شعر تنها یک بیت باشد اما ماندگاری آن در اذهان خیلی بیشتر از سخنرانی هاست و ما شاهدیم اشعاری که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شده بود در اذهان باقی مانده است.

وی اظهار کرد: تمام فرق اسلامی تلاش کردند در رابطه با اهل بیت با سروده های خود ابراز علاقه و  ارادتشان را نشان دهند و یکی از ویژگی های استان گلستان این است که خواهران و برادران اهل شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر هم در این مراسم اظهار کرد: پیامبر اکرم و اهل البیت (ع) تنها به شیعه و یا سنتی تعلق ندارد و ما باید محبت به اهل بیت را در جهان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم برای همه جهانیان منشا رحمت الهی است، افزود: ما باید به دنبال شناخت معرفت اهل بیت باشیم و به دنبال این شناخت از دستورات پیامبر اکرم هم اطاعت کنیم.

آخوند قربانقلی قرجه، شاعر ترکمن اهل سنت گلستان در این مراسم لذت سرودن شعر برای اهل بیت را پناه بردن به ائمه عنوان کرد و افزود: شاعر برای سرودن شعری در رابطه با اهل بیت باید به همان امام پناه ببرد و به او توسل کند.

وی اظهار کرد: زمانی که برای امام حسین (ع) شعر می گویم گویی در صحرای کربلا هستم و زمانی که برای امام رضا شعر می خوانم گویی در رواق امام رضا (ع) نشسته ام.

در پایان این مراسم از مریم پیله‎ور از رشت، رضا نیکوکار از استان گیلان، محمد دیلم‎کتولی از علی‎آباد کتول، شکیب غلامی از گلستان، سمیه ابراهیمی از مازندران، محمد بشیر از گنبد کاووس، مجتبی صفدری از گیلان، رضا پنبه کار از مازندران، آخوند قرنجیک از گمیشان، شکیبا غفاریان از شاهرود، آخوند قربانقلی قرجه از بندر ترکمن، منور مسعودی، مریم ذوقی، اسماعیل جاجرمی، محسن حیدریان فر تجلیل شد./ مهر

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.