1393-10-05 11:39
1029
0
7788
در نشست مشترک دانشجویان جهادگر گلستان با نماینده مجلس گرگان عنوان شد؛

ارتقای سطح فرهنگی نظام اقتصادی را بهبود می‌بخشد / بسیج در پی آسان نمودن سختی‌هاست/خانه عالم ستون فرهنگی مناطق محروم است

نمایندگان اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان گلستان با عیسی امامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش گلستان ما، نشست مشترک نمایندگان اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان گلستان با عیسی امامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و حجت الاسلام جواد نجفی معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات استان گلستان صبح امروز با هدف بررسی مشکلات نواحی محروم استان به همت نمایندگی "خبرگزاری دانشجو" در استان در دفتر امامی برگزار شد.

ارتقای سطح فرهنگی نظام اقتصادی را بهبود میبخشد

عیسی امامی در ابتدای این نشست، گفت: بسیج سازندگی سلسله تلاش‌هایی را در مناطق محروم با پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و عام المنفعه در پیش گرفته است که قطعا این اقدام جهادی دانشجویان بسیجی پشتیبانی و حمایت مسئولان را می‌خواهد تا نظم، پیوستگی و اطمینان بیابد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از ورود دانشجویان جهادی به جرگه مسئولین خدوم نظام جمهوری اسلامی، خطاب به معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: از جمله تلاش‌های مشترک ما با دانشجویان جهادگر بسیجی گرفتن سهمیه ساخت سه خانه عالم در سه روستای محروم استان بود.

وی ادامه داد: سرانه درآمد استان گلستان با تمام استعدادها و ظرفیت‌های بالای خدادادی 3.9درصد است که در پائین‌ترین رده در کنار استان محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد که همین امر باعث می‌شود روند بهبود زیرساخت‌ها در این استان با همت بیشتری پیگیری شود.

امامی تأکید کرد: تنها کمک‌های مردمی برای پیشبرد ارتقای سطح زیرساخت‌های استان پاسخگو نخواهد بود فلذا لازم است دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی پای کار بیایند و با بسیج سازندگی که طبع خوبی در محرومیت زدایی دارد همکاری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر پایه‌های فرهنگی نظام تقویت شود کارکردهای اقتصادی نیز بهبود می‌یابد تصریح کرد: سازمان تبلیغات به عنوان یک سازمان فرهنگی به اتفاق همت دانشجویان بسیجی و حمایت‌های مسئولین دیگر دستگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور داشته باشند.

اقتصاد و فرهنگ در نظام اسلامی قرابت معنایی شدیدی دارند/بسیج در راستای دغدغه مسئولین در پی آسان نمودن سختیهاست

در ادامه نشست، ماریه البرزی سرپرست استانی "خبرگزاری دانشجو" با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ در نظام دینی قرابت معنایی شدیدی دارند، گفت: با نگاه به فلسفه و هدف خلقت در نظام دینی که عبودیت و سرانجام لقاالله است روح معنویت و فرهنگ را احساس می‌کنیم که خداوند در زندگی دنیایی با اعطای رزق و روزی به دستیابی به این هدف روحانی و فرهنگی کمک می‌کند از این رو درمی‌یابیم لازمه دستیابی به اهداف فرهنگی تکیه بر مباحث اقتصادی است.

وی با بیان این مقدمه، متذکر شد: بسیج و به طور ویژه بسیج دانشجویی با انسجام، اتفاق، همت و اراده آماده جهاد است حال این جهاد در حوزه دفاع از آب و خاک در برابر هجمه دشمن باشد، جهاد در حوزه فرهنگی باشد و یا جهاد اقتصادی؛ که این روحیه نیازمند نیرومحرکه‌ای اولیه است.

وی با بیان این مطلب که مسئولینی که مرجع مراجعات عمومی می‌شوند مطمئنا در زمره مسئولینی هستند که عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج با پشتوانه ایمان، اتفاق، همت و خلاقیت مردمی؛ فقرزدایی و محرومیت زدایی از نظام بوده است چرا که هیچ محرومیتی زیبنده این نام بزرگ نیست و بسیج دانشجویی به دنبال آن است مسئولین با آن‌ها بسیج شده و به اتفاق، محرومیت‌ها و فقرها را از بین ببرند.

سرپرست استانی "خبرگزاری دانشجو" در گلستان با بیان این مطلب که اگر حرکت زیبای بسیج در اقتصاد مقاومتی همه گیر شود مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود، تأکید کرد: نیک می‌دانیم که اگر روستای محرومی مسجد نداشته باشد صحبت از نماز جماعت در آن دیربازده و سخت خواهد بود، بسیج هیچگاه مادی گرا نبوده اما فقرزدا بوده و پا به عرصه گذاشته تا همین سختی‌ها را سهل کند که مطمئن است دغدغه مسئولین نظام نیز چیزی جز این نیست.

تقویت باورهای دینی آسیبهای اجتماعی را کاهش میدهد

در ادامه حجت الاسلام جواد نجفی معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اذعان داشت: هر چه کار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد و باورهای دینی مردم تقویت شود آسیب‌های اجتماعی کم‌تر شده و نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

وی با اشاره به ساخت خانه عالم توسط دانشجویان جهادگر بسیجی استان، گفت: سیاست ما طبق آئین نامه و کمبود اعتبارات بر این است خانه‌های علم را در روستاهایی که تراکم جمعیت در ان زیاد است بسازیم، در حال حاضر 20 خانه عالم خالی در روستاهای استان داریم چرا که یا روحانی شرایط استقرار را ندارد و یا روحانی حاضر به هجرت است ولی بستر از لحاظ اعتبارات فراهم نیست.

خانه عالم ستون فرهنگی مناطق محروم است

در انتهای نشست محمد حمیدی به نمایندگی از دانشجویان جهادگر بسیجی استان با بیان اینکه خانه عالم ستون فرهنگی مناطق محروم است، گفت: بسیج دانشجویی علاوه بر کارهای عمرانی متنوع به دنبال ساخت خانه عالم با ماهیتی مختلط از کار فرهنگی و عمرانی است و در این راستا به تازگی دو روستای محروم بل بل تپه و جهان آباد شناسایی شدند.

لازم به ذکر است این نشست‌ها از سال گذشته با مراجعه دانشجویان بسیجی به "خبرگزاری دانشجو" و حمایت‌های عیسی امامی نماینده مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و تا کنون چند دستگاه اجرایی برای مشارکت در این امر خطیر پا به عرصه گذاشته‌اند. / دانشجو

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.