1394-10-21 07:04
832
1
25887
حاشیه های سخنرانی معاون وزیر در گرگان؛

از ادعای فضای باز سیاسی در کشور تا به ارث رسیدن ۴هزار میلیارد بدهی از آموزش و پرورش قبل !!

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 4 هزار میلیارد دولت گذشته بدهی بر آموزش و پرورش و دولت آقای روحانی گذاشت، گفت: 3هراز میلیارد آن پرداخت شده اما یک مقاله منتشر نمی کنیم این درحالی است که مخالفان یک هزارمیلیارد آن مانده تمام عالم را علیه آموزش و پرورش و دولت بسیج کردند و حرف می زنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ،حمیدرضا کفاش دیروز۲۰ دیماه در همایش سراسری روسای ادارت فراهنگی هنری آموزش و پرورش کشور که درسالن اجتماعات اداره کل محیط استان گلستان درگرگان برگزارشد، اظهار کرد: زمانی که آموزش و پرورش دولت سابق بدون مبنا حکم می زند، افطاری می دادند همه چیزی را رایگان اعلام می کردند و بار مالی را به آن را دوش دولت انداختند و سه چهارم آن را دولت پرداخت کرد هیچ کداممان نه قلم زدیم و نه حرف زدیم و امروز یک سوم آن مانده از دولت دوساله طلبکارند .

وی افزود: هیچکس زمان نفت ۱۴۵ دلار از رفاه و معیشت صحبت نکرد، حالا که نفت ۳۰ دلار است از رفاه و معیشت صحبت می کنند و چون ما ساکت بودیم دیگران به میدان آمدند و الان طلبکارند ادبیات من فقط می فهمم دورانش تمام  شده  و امروز باید گفت، دیگران می  فهمند، من هم می فهمم و با هم باید گره ها را باز کنیم  و حقیقت را آغاز می کنیم و اگر این نوع نگاه حاکم شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مخالفان یک  مطلب کار می کنند، هزار تا کامنت سفارشی در محکومیت وزیر می دهند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بایددر وسط میدان بود و واهمه نداشت ، خاطرنشان کرد:با تقدیم ۴۱۱ شهید در حوزه امور تربیتی و در دوره های مختلف  دین خود را ادا کردهایم و اگر امروز هم نیاز باشد جزاولین نفراتی خواهیم بود که دردفاع برمی خیزیم در حالی که  امروز کسی تیتر می زند که در آن زمان پشت آشپزخانه سیب زمینی به نام جبهه پوست می کند.

وی دربخشی از سخنان خود درباره منتقدان برجام گفت: چرا کسانی که منافع دارند و در پشت صحنه هستند و لطمه می خورند از اجرای برجام و کسانی که از رفع تحریم ها بساط اقتصادی شان به هم میریزند موضع می گیرندو کسانی که میخواهند حرف بزنند می شوند سیاسی .

کفاش ادامه داد: در همین راستا کداممان قلم زدیم، مقاله نوشتیم و در فضای مجازی وارد شدیم و کامنت گذاشتیم  مخالفان یک  مطلب کار می کنند و هزار تا کامنت سفارشی می دهند در محکومیت وزیر و امثال وزیر . 

 ادبیات«ما »می فهمیم  و «شما» هم می فهمید حاکم شود

این مقام مسئول تصریح کرد: تغییرادبیات تحکمی این است،  نظرمن این است و نظر شما  اگر بهتر بود آن را می پذیریم و نظرمن هم آن خواهد شد؛ این نوع ادبیات ادبیات  دولت تدبیر و امید است  البته تا تغییر کامل ادبیات ۸ سال گذشته  طول خواهد کشید اما باید تلاش  کنیم که این  ادبیات ما می فهمیم  و شما هم می فهمید و بسیاری  از شما از من بهتر می فهمید این ادبیات حاکم شود تا راه صحیح و درست  پیدا شود.

کفاش افزود: در نظام مشارکتی جدید فهم و درک ها روی همدیگر جهت گیری ها را مشخص می کند  و با این  نوع نگاه کار تک تک دوستان  که  در دوران غربت و سختی و در دوران نفت ۳۰ دلار  و ۲۵  دلار کار کردن هنر است و در دوران  نداشتن و نبودن  و کف  دست باز و مشت کاملا عیان  تلاش کردن و ایستادن بر مواضع و به امید باز کردن حل مشکلات و بازکردن  گره ها و با نشاط نسبت به آینده ای روشن هنر است و این هنر را پاس بداریم و تا بتوانیم با کمک همدیگر عظمت دیرین و گذشته را  که مد نظر است بدست بیاوریم و شدنی است.

وی تصریح کرد: شورای دانش آموزی یک باوراست ،انتخاب  کردن و رها کردن دردی از جامعه جواب نمی دهد و تک تک آن کار کرد تربیتی دارد و این در دوره اصلاحات طراحی شده  که بعد از مدتی از پوسته با کارکرد مقدس تهی شده است.

آموزش و پرورش نائب است نه تربیت کننده

معاون وزیر دربخشی از سخنان خود بیان کرد:به غلط جا افتاده که اصل تربیت فرد در آموزش و پرورش شکل می گیرد، دانش آموز بیش از ۵ساعت در آن حضور ندارد،  آموزش و پرورش نائب است نه تربیت کننده و فقط ۵ ساعت از ۲۴ ساعت را به نیابت از خانواده ها به آموزش  فرزندان می پردازد و نباید نقش خانواده ، محیط رسانه نباید به سادگی گذشت .

کغاش ساحت زیبایی شناختی را منحصر به اداره فرهنکی هنری دانست و افزود: هرکس از کنار آموزش و پرورش رد می شود می شود متخصص تعلیم و تربیت و این درد این نظام است، افراد  سودجو و کوته بین و مانع تراش فراوانند اما ایستادگی و مقاومت آنان را از میدان به در می کند.

منتقدان؛ عینک زشت بینی خود را بردارید

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود به منتقدان برجام  گفت: عینک زشت بینی خود را بردارید،  اگر ۱۰۰ شماره ۲ روزنامه را در خصوص برجام بررسی کنید نسبت به برجام بی انصافی کردند  و معلوم نیست کجا تربیت شده اند و این نگاه را کجا تنظیم کرده ند، آیا حرکت بزرگ  سردار  دیپلماسی آنقدر زیبایی ندارد که دریکی از آن ۱۰۰ شماره بیاورید؟آیا تعابیر مقام معظم رهبری را راجع به این مرد بزرگ که درباره هیچکس اینگونه سخن نگفته اند، شنیده اید؟ درباره  تدین و تقوا ی ایشان و ناتمام گذاشتن مذاکره در شب نوزدهم و در خارج از کشور و قرآن به سر گذاشتن و از سر گیری مذاکرات ده اید؟ آیا آنقدر زیبا نیست که در رزنامه هایتان منعکس کنید.

کفاش یاد آورشد: آیا کسانی که ایران و عراق را مانند هم تلفظ می کردند و حالا ۶ قدرت منتظر باشند که ایران برود تا جلسه خود را رسمی کنند زیبا نیست که ذکر کنیم ، این افتخار نیست که برای کشوری که مردی از عرصه دیپلماسی زبان غیر مادری خود را به قدری مسلط باشد که دایرت المعارف آنان شود و این و شان و بزرگی نیست؟

برخی از مطبوعات برای دستمال  قیصریه ای  را به آتش می کشند

وی درباره دهه فجر نیز گفت: هر زمان که منافع ملی کشور ما اقتضا کند منافع شخصی و گروهی باید کنار برود حال آنکه برخی از مطبوعات نمی گذارنذ  و حاضرند برای دستمال  قیصریه ای  را به آتش بکشند و حاضر نیستند به خاطر فرد و شخص منافع عمومی در جامعه حفظ شود .

کفاش دربخشی از سخنان درباره مسئولان سابق آموزش و پرورش گفت: در دوره گذشته اشخاصی داریم که در این مدت به گوشه ای خزانده و منزوی شدن و باید به آنان میدان داد تا در مراسمات بعنوان کارشناس وسخنران شرکت کنند.

وی درباره آموزش تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان نیز گفت: مدتی است به خاطر خطرناک بودن این عرصه آن مسئولان فرهنگی تربیتی را کنار گذاشته است.

رئیس جمهور پرسش مهر را  برمبنای فرهنگ سازی بیان کرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس جمهور پرسش مهر را برای تحقیق پژوهش مطرح نکرد بلکه برمبنای فرهنگ سازی بیان کرد  وما چه حرکتی انجام دادیم که این موضوع به هدف نزدیک شود، زمانش مشخص است و موضوع پسا برجام و هسته ای الان مصداق دارد و الان وقت آن است  و آنکه مخالف است هر چه می خواهد می گوید و هر توهین بخواهد می کند و هر عنوان بخواهد در روزنامه خود می زند و ما ساکت نشستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب سابقه ندارد به امور بانوان رئیس جمهور توهین کنند و زنان را زیر سوال ببرد، اما باز هیچکس چیزی نشان نداد و نشریه لغو مجوز شده دوباره منتشر و توزیع شد.

حصار آهنین با اندیشه شکسته می شود

کفاش در پاسخ به فردی که این حرکت را حصار آهنین خواند، گفت:  حصار آهنین با اندیشه شکسته می شود، این از آرامش بیش از اندازه ماست ، چند مقاله در سایت ودر نقد این عنوان کار کردیم و با بی قانونی آنان برخورد کردیم .

معاون وزیر با بیان اینکه برای دفاع از مرد مظلومی که  انتخاب مردم است و باید به آن احترام گذاشت، سیاسی خوانده می شویم ، افزود:  در صحنه نیستیم و به کارهای کم حاشیه می پردازیم و کم ریسک روی آوردیم و وقتی میدان را به کسانی می دهیم که هر حرفی دلشان می خواهد می زنند و بی قانونی می کنندو تحت و شعاع قرار می گیریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

REZA1539

فقط تو مانده بودی بگی دولت فبل.........بهترین دولت دولت دکتراحمدی نژاد بود و بس

0
0
پاسخ
1394-10-21 21:23

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.