1393-10-17 19:58
2598
0
8517
پیام مدیران حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع به مناسبت هفته وحدت؛

استان گلستان نماد وحدت ملی اقوام و قومیت های گوناگون می باشد

همزمان با هفته وحدت مدیران حوزه علمیه شیعه و سنی غرب استان مهمترین پیام هفته وحدت را اتحاد و انسجام مسلمین دانسته و استان گلستان را نماد وحدت ملی اقوام و قومیتهای گوناگون عنوان کردند.

به گزارش گلستان ما، حاج آخوند میرابی مدیر حوزه علمیه قره تپه بندرترکمن درگفتگو با خبرنگارطوبی گلستان، گفت: خداوند انسانها را با کرامت خویش خلق نمود وفرزندان آدم رابه صورت گونه ها،قبیله هاوگروههای شیعه وسنی درزمین پراکنده کرد وقرآن نیز با اشاره به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقو ا" اقوام را به چنگ زدن ریسمان الهی دعوت نموده و از تفرقه بین آنان نهی کرده است.333nmgfd

میرابی با استناد به آیات قرآنی ادامه داد: مسلمین نباید اجازه دهند دشمنان اسلام از اسم شیعه و سنی سوء استفاده کرده و با بهره گیری از احساسات این اقوام بر علیه مقدسات دینی اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه قره تپه بندرترکمن استان گلستان را باوجود تمام قومیتها و زبانهای مختلف الکوی عملی وحدت بین شیعه و سنی دانست و خاطرنشان ساخت: کفار و سودجویانی که در فکر تفرقه بین امت واحده اسلامی هستند همچون گرگی در لباس میش بوده تا با سوء استفاده خوداز مسلمین آنان را به جان هم بیندازند.

وی اذعان کرد: دشمنان اسلام زاییده گروههای تکفیری یهود و نصرانی از جمله اسرائیل و آمریکای جهان خوار هستند که تنها باهدف سلطه بر کشورهای اسلامی درصدد رسیدن به اهداف سودجویانه وکشورگشایی هایی خویش هستند .

حاج آخوند میرابی بیان کرد:بر طبق آیات سوره عصر خداوند به عصر وقرآن قسم خورد تمام انسانها در حرکات ورفتار خویش ضررکارند مگر کسانی که به خدا ایمان آورده و عمل صالح انجام دهندپس عمل به دستورات الهی و حفظ اتحاد و انسجام مسلمانان را در دنیا سربلند می کند.

این مقام مسول یادآورشد: رسالت امروز شیعه و سنی نشر تعالیم مکتب اسلام، وحدت و برادری است و مهمترین الگو برای صلح، آزادگی ، عدالت و برادری بهر ه گیری از سیره وروش رسول الله است.

ghaneizare خدیجه قانعی زارع مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن وجود وحدت بین شیعه وسنی را از دستورات دین مبین اسلام دانسته وگفت: ما از طریق کتاب و سنت مامور به حفظ وحدت هستیم چرا که قرآن در آیه 153سوره انعام صراحتا امر به وحدت و نهی از تفرقه و جدایی می کند لذاپیامبر گرامی اسلام نیز توصیه های فراوانی به اتحاد ، دینداری و نهی از تفرقه و اختلاف کرده است.

وی افزود: ضرورت جامعه اقتضا می کند تا وحدت بین شیعه و سنی حفظ شودو اگر زمینه و بستری برای ایجاد اختلاف دیده شد باید جلوی آن را گرفت لذا صلاح امت اسلامی اتحاد ملی و انسجام است و اسلام نیز مارا به وحدت دعوت می کند.

قانعی زارع بااشاره به کسانی که از اختلاف بین شیعه وسنی سود می برند خاطر نشان ساخت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسراییل همیشه با هدف نفوذ در صفوف مسلمین در صدد رسیدن به اهداف سلطه طلبانه خود هستند لذا توصیه های مقام معظم رهبری برضرورت نقاط وحدت و همگرایی از مهمترین اصول همبستگی بین مسلمین است.

وی اذعان کرد: عدول از عملگرایی مسلمین همواره یکی از آرزوی دیرینه استکبارجهانی است و مقام معظم رهبری نیز در این باره می فرمایند: "دنیای استکبار در کنار سیاست اسلام هراسی ، سیاست شیعه هراسی را به صورت ویژه دنبال می کند که باید در مقابل این تلاشها کاملا هوشیار بود. "

مدیر حوزه علمیه غرب استان با اشاره به انتظار جامعه اسلامی از مسلمانان در حفظ وحدت بین شیعه و سنی یادآورشد: انتظار جامعه اسلامی از مسلمانا ن در حفظ وحدت این است که با وجود اختلافات عقیدتی و مباحثه علمی نیکو در کنار یکدیگرزندگی برادرانه و مسالمت آمیز داشته باشند و همیشه در مقابل جبهه ضداسلام متحد بوده و در این امر مشارکتی فعال داشته باشند.

حاج قربان آخوند احمدی نیا مدیر حوزه علمیه نورالعدل بندرترکمن نیز با اشاره به حفظ وحدت مسلمین در پرتو مکتب وحی گفت: همه مسلمانان براین عقیده هستند که اتحاد وحفظ وحدت خواسته خداوند تبارک و تعالی است چرا که عکس این عمل موجب خسران وشکست مسلمین جهان بوده و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی مانند پیامبر گرامی اسلام برای ما الگو واسوه حسنه وحدت وانسجام ملتهای اسلامی است.

وی افزود: وحدت یکی از موثرترین عوامل اصلی اقتدار جهان اسلام است و در معنای لغوی اشاره به یک دست بودن ،برادری ، اتحاد، اتفاق و پذیرفتن همدیگرمی باشدو در معنای اصطلاحی برنامه ای برای رسیدن به اهداف عالی وبلند مدت است.

ahadiniya ghorbanمدیر حوزه علمیه نورالعدل بندرترکمن خاطرنشان ساخت:وحدت در یکی از دیدگاههای مقام معظم رهبری به معنای نبودن تفرقه ، درگیری وکشمکش است که نباید دربین مسلمانان وجوداشته باشد چرا که موجب خسران و نابودی مسلمین می شود.

وی بیان کرد:درماه ربیع الاول ترکمن صحرا مملو از مولود خوانی رسول اکرم است که برادران شیعه وسنی با دعوت از یکدیگر به صورت گسترده دراین محافل حضور می یابند که نشان زیبایی از حفظ و وحدت و انسجام مسلمانان اسلامی است این اتحاد و انسجام خاصه در استان گلستان درسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری که زبانزد خاص و عام است با تلاش وکوشش جامعه روحانیت رونق ویژه ای به خود می گیرد.

حاج آخوند احمدی نیا یادآورشد: حضرت رسول اکرم الکویی کامل برای ایجاد وحدت وانسجام بین مسلمین در گستره جهان اسلامی است لذا مسلمانان اعم از شیعه وسنی با تبعیت از این الگو به راهکارهای عینی و عملی وحدت پایبند بوده چرا که بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام تمسک به قرآن و اهل بیت ، صبر و حوصله در مسایل سیاسی، رعایت ادب کلامی و شناسایی گروههای تندروی اسلامی زمینه حفظ وحدت بیشتر بین ملتهای مسلمان را فراهم می کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.