1394-01-30 19:29
1366
0
13508
گزارش کامل همایش استانی حساب 100 حضرت امام (ره) در رامیان؛

استفاده بیش از 30 میلیون نفر جمعیت کشور از حساب 100 امام(ره)/دشمن نمی تواند به سربازان دیپلماسی ما نیرنگ وارد کند/"عدل" درمان ستم و "صدقه" درمان فقر است

حاشیه های تصویری از دومین همایش استانی حساب 100 امام (ره) صبح امروز با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن همایش های مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، حاشیه های تصویری از دومین همایش استانی حساب 100 امام (ره) صبح امروز با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن همایش های مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

استفاده بیش از 30 میلیون نفر جمعیت کشور از حساب 100 امام(ره)

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضایی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور در دومین همایش حساب 100 حضرت امام (ره) که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رامیان برگزار شد، با اظهار خرسندی از حضور در جمع خیرین گفت: انقلاب و نهضت و قیام در اسلام زیاد شده ولی هیچ انقلابی همانند انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) نبوده، چون ثبات این انقلاب را نداشته و همانند نظام اسلامی ما مردمی نبوده است و نظام ما الگوی مستضعفین عالم و انتخاب اول آنهاست.

وی با اشاره به چرایی تابناکی نظام اسلامی، اظهار کرد: قبل از انقلاب از ما حق توحش می گرفتند ولی امروزه با منطق با ما بر سریک مسیر به دنبال تفاهم و توافق هستند و در 1+5 همه قدرتمندان عالم به این نتیجه رسیده اند که باید با ما مذاکره کنند.

حجت الاسلام رضایی افزود: چون مبنای ما اسلام و رهبرمان بی نظیر است، بعد از 1400 سال یک نظام به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و امروزه توسط رهبری معظم با قدرت، طی طریق می نماید و چون حضرت امام و رهبری عزیز به مردم احترام گذاشته اند، انقلاب ما به راه خود به درستی ادامه می دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: تدبیر امام خمینی(ره) در افتتاح حساب 100 در بانک ملی، یک شاهکار بود و حدود سه میلیون و 500 هزار واحد درکشور تا به امروز بهسازی و نوسازی شده است و بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور از برکات حساب 100 امام استفاده کرده اند و به گفته مقام معظم رهبری حساب 100 حضرت امام(ره) از صدقات جاریه است.

وی به داستانی از حضرت آیت الله بروجردی اشاره کرد و افزود: دستگیری و رفع مشکل مستمندان اجری اخروی و معنوی دارد و خیرین والا مقام هستند و بهترین عمل ها در نزد خدا خوشحالی مومنان است .

رضایی در پایان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: والله برآوردن حاجت مومن بهتر از یک ماه روزه داری است و امیدواریم همگان در جهت خدمت به مستمندان قدم بردارند و انجمن خیرین مسکن ساز استان که جایگاه حدود هفدهم یا هجدهم را دارند فعالیت بیشتری داشته باشند و در سال آینده در ارزیابی ها جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهند.

دشمن نمی تواند به سربازان دیپلماسی ما نیرنگ وارد کند

«رضا صابری» نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در دومین همایش حساب 100 حضرت امام(ره) گفت: یکی از خیرات و برکات نظام جمهوری اسلامی و یکی از یادگاران حضرت امام خمینی(ره) حساب 100 حضرت امام است و حضور شما نشانگر علاقه به ارزشهای نظام است.

وی اظهار کرد: آنچه که امروز برایمان ارزشمند است دفاع از نظامی است که در همه شئونات برتر است و در اکثر زمینه ها جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم و به گفته سید حسن نصرالله، بسیاری از صاحب نظران اسلامی معتقدند که ایران جزو کشورهای برتر دنیا است و دیپلماسی امروزه نظام اسلامی قدرت خود را به خوبی نشان داده و تیم دیپلماسی انشاءلله به نتایج خوبی می رسد و دشمن روبه روی ما نمی تواند به سربازان دیپلماسی ما نیرنگ وارد کند.

استان گلستان در مسائل زیرساختی مشکل دارد

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل مسکن برای همه ما مشکل اعتقادی است و همه ازمشکل مسکن ناراحت هستند و باید در گفتمان دینی بیشتر روی این موضوع کار کنیم، زیرا واقعیت استان ما چیز دیگری است و در خیلی از موضوعات زیر ساختی مشکل داریم و باید دست های پربرکت خیرین را بگیریم و مشکل مسکن روستایی مستضعفین را حل کنیم و مسئولین استانی وکشوری نیز توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.

امام با فلسفه فقر زدایی حساب 100 را ایجاد کرد

«حسن صادقلو» استاندار گلستان در همایش حساب 100 امام (ره)، حساب 100 حضرت امام (ره) را یکی از بزرگترین بنیانگذاریها و میراثهای حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: در تبیین و تحلیل میراثهای حضرت امام خمینی (ره) باید از سه جهت نافذیت محتوایی، نافذیت زمانی و نافذیت جغرافیایی و مکانی آنها توجه کرد که حساب 100 امام (ره) نیز یکی از بزرگترین این میراثها بوده و  دارای عقبه مهمی است  که عقبه شناسی آن توانسته تا کنون آن را مدیریت نماید.

صادقلو بیان کرد: در بحث عقبه پردازی این حساب فلسفه فقر زدایی را مطرح نموده و خاطر نشان کرد: امام ( ره) با فلسفه فقر زدایی این مساله را بنیان گذاری نموده است و در آموزه های دین مبین اسلام نیز از نظر محتوایی بسیار به فقر زدایی تاکید شده است.

وی به بیان عوامل بوجود آورنده فقر در جامعه و همچنین اثرات مخرب آن بر روح و روان فرد و جامعه پرداخت و رسیدگی به فقرا و نیازمندان را از جمله وظایف حکومت اسلامی دانست و بنیان گذاری حساب 100 توسط امام (ره) علاوه بر تاکید بر وظایف دولتمردان در از بین بردن فقر در جامعه، نشان دهنده نقش مردم در کمک به همنوع می باشد.

استاندار افزود: رهبران الهی جامعه را یک وجهی پیش نمی برند و چند وجهی پیش می برند و قصد آنها تعالی انسانها و جامعه است و اینجا درست است که در همه جوامع شان حکومتی، شان مردمی و انسانی است و امام فرموده که هم حکومت و هم جامعه باید تعالی یابد.

وی عنوان کرد: فقر امری است که به شدت باید حکومت به آن حساس باشد و باید به حکومت حضرت علی(ع) توجه جدی کرد چون درمنشور حکومتی آن حضرت توجه جدی به فقر کرده و عوامل و مسائل و درمان آنها اشاره وصحبت شده است و باید دقت کنیم تمام فقر، فقرمادی نیست و هم حکومت و هم اغنیا و هم خود فقر باعث فقر می شوند و حضرت امام در تبیین فقر فرموده « در محضر حضرت علی(ع) فقر، مرگ بزرگ است و آدم فقیر از نظر روحی مرده است و دارای مرگ مستمر شده است و طول زمان به آن کمک می کند.»

این مقام مسئول ادامه داد: عواملی که این زمینه ها را ایجاد می کند شامل عواملی معنوی و شرایط حاکم بر جامعه و زمامداران زراندوز فخرفروش، حکمت الهی و چپاول معاشی فقر، ولخرجی، تصمیمات نابجا و سوء تدبیر، حسد، ترک جهاد، خیانت در امانت و غیره می شود و باید به آنها توجه جدی کنیم تا دچار پیامد های فقرنشویم و به کرامات انسان ضربه وارد نشود.

صادقلو افزود: شکوه عرفان اجتماعی در خدمت به مردم است و بزرگترین آن خرج امام زمان است و بدانید که در این مراسم مبلغ مسئله ای نیست و شرکت در این مراسم و مشارکت مهم است و اینگونه است که مهرورزی ایجاد می شود و مال و جان برای ابتلاست و دلیل آن هویت روحی و روانی است که هویت خاصی به آن می بخشد و این بخشیدن هدایا هویتی خاص به آن می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت شما در این مراسم تشکر از اقدام و اعمال حضرت امام است و بدانید که توفیق می یابید و باید با بالا بردن ایمان و اخلاق به این مقوله کمک کنیم و به قرآن پناه برده و به خویشاوندان فقیر توجه کنیم و صدقه بدهیم و بدانیم درمان ستم عدل است و درمان فقر، صدقه است و بدانید که این خصلت شما قابل محاسبه نیست.

بخشودگی زیرساخت ها در حساب 100 نیازمند همیاری دولت است

«محمدتقی زمانی نژاد» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در دومین همایش حساب 100 حضرت امام (ره) که در رامیان برگزار شد، با بیان اینکه بنیاد مسکن در 21 فروردین سال 58 به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و از آن زمان تا به امروز از اعتبارات آن املاک زیادی ساخته شده است،  گفت: در بحث مسکن روستایی، بنیاد تا به امروز 60 هزار واحد روستایی را در طرح های روستایی آورده ایم و 50 هزار را اجرایی  کرده ایم.

تحویل هزار واحدمسکن مهر بعد از رفع مشکل آب و برق

وی با اشاره به اینکه در استان  8 هزار و 900 واحد مسکن مهر را در قالب 16 طرح در دست اقدام داریم، اظهار کرد: از این تعداد هزار واحد باقی مانده آن را بعد از رفع مشکل آب و برق تحویل می دهیم و همچنین هزار و 841 واحد مسکونی روستایی را در قالب اقشار کم درآمد داشته ایم که هزار و 750 واحد آن تحویل داده شده است.

نوسازی بیش از سه هزار واحدمسکونی روستایی در استان

زمانی نژاد با بیان اینکه در رامیان سه هزار و 100 واحد مسکونی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی نوسازی شده است، افزود: همچنین 10 هزار و 200 جلد سند روستایی در شهرستان رامیان به روستائیان تحویل داده شده است و بهسازی 910 روستای کد دار استان را شروع کرده ایم که 221 روستای آن نیمه تمام مانده و در آینده تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه 60 روستای شهرستان رامیان در قالب اجرای طرح هادی است، بیان کرد: از این تعداد طرح های فاز یک 15 روستا تمام شده و 18 روستا را در دست اقدام داریم و  تا 31 تیرماه که پایان سال مالی است پروژه ها را تمام می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در بحث حساب 100 که بیس و بستر بنیاد مسکن است، میطلبد که توسط خیرین و مردم بیشتر کمک شود و صدا و سیما همکاری بیشتری کند و دولت همیاری نماید و بخشودگی زیرساخت ها را داشته و حداقل تخفیف یا تقسیط راداشته باشیم تا به محرومین کمک بیشتری شود و خیرین نیز همانند آب زلال هستند که با جاری شدنشان برکت و سرسبزی را می آورند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:

حواشی تصویری همایش استانی حساب 100 امام (ره) در رامیان

تصاویر/دومین همایش استانی حساب 100 امام (ره) در رامیان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.