1394-12-18 14:04
699
0
28676
مسول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام غرب گلستان خبر داد:

اعزام فقط 40 دانشجو از 4 شهرستان گلستان به کربلای ایران !

مسول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه از اعزام 40 دانشجو از این 4 شهرستان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

به گزارش گلستان ما، محسن صبوری مسول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار دانشجو سلام، با بیان  این که اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور آغاز شده است، اعلام کرد:امروز سه شنبه ۱۸اسفند دانشجویان بسیجی برادر به این اردوها اعزام شدند و زمان سفر دانشجویان خواهر نیز ۲روز بعد یعنی ۲۰ اسفند خواهد بود.

000000002

صبوری با اشاره به این که فقط ۴۰دانشجو از ۴شهرستان به این اردو خواهند رفت، اظهار داشت: در گذشته اعزام ها با تعداد بیشتری صورت می گرفت اما بعد از سال ۹۱ که کشور متحمل مشکلات اقتصادی شد، با کم شدن بودجه فرهنگی دانشگاه ها سهمیه این اردو ها نیز با کاهش همراه شد.

وی با اظهار این که مشکلات دیگری نیز در این رابطه دخیل است، ادامه داد:یکی از مسالی که با آن تاکنون مواجه بوده ایم، همکاری نکردن بعضی از دانشگاه هاست، مثلا دانشگاهی با حدود ۶۰۰دانشجو فقط با اعزام دو نفر موافقت کرده است!

بودجه ی فرهنگی دانشگاه ها در جای خود هزینه نمی شود

مسول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام، با بیان این که  بودجه ی فرهنگی دانشگاه ها در جای خود هزینه نمی شود، ادامه داد: زمانی که کار فرهنگی قرار است برگزار شود مسولین دانشگاه دم از نداریم می زنند اما از آن طرف برای همایش های رنگارنگ خود هزینه های هنگفتی را صرف می کنند.

000000007

صبوری یکی دیگر از علت های کاهش  سهمیه اعزام به راهیان نور را کم شدن دانشجو و بالا رفتن سن آن ها عنوان کرد و گفت: اکثر دانشجویانی که در دانشگاه های این منطقه ثبت نام میکنند کارمند هستند و شاغل بودن آن ها باعث می شود نتوانند در این اردوها شرکت کنند.

وی در ادامه از راهکار  های بسیج دانشجویی برای اعزام حداکثری دانشجویان به اردوهای راهیان نور سخن گفت و اظهار داشت: با مشکلات موجود، علاوه بر رایزنی با سازمان هایی که می شود با آن ها همکاری کرد، بسیج دانشجویی با کاهش هزینه های خود و حفظ کیفت مطلوب که رضایت دانشجو را دربردارد سعی می کند که افراد بیشتری را به اردوهای راهیان نور اعزام کند.

محسن صبوری در آخر و در در پاسخ به این سوال که "چرا در حین سفر، مانند برخی از مناطق برای صرف غذا از رستوران هایی که غذاهای لوکس ارایه می دهند استفاده نمی شود؟" ، با بیان این که " ما به پیکنیک نمی رویم!" گفت:کار ما یک کار فرهنگی است، زیارتی صیاحتی است، با اشراف گرایی در اردو مخالفیم و باید ضمن برقراری کیفیت مطلوب سفر، از تجمل گرایی پرهیز کنیم و سعی داشته باشیم فضایی را ایجاد کنیم که دانشجویان بهتر بتوانند حال و هوای جبهه و جنگ را درک کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.