1394-12-19 09:52
847
0
28712
طی طرح های بین المللی انجام شد؛

افتتاح ۵ مدرسه محیط زیستی در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت : طرح های بین المللی مدارس محیط زیستی (ECO SCHOOLS & LEAF ) در ۵ مدرسه گلستان فعال می شود.

 به گزارش گلسان ما به نقل از کلاس بیست ، محمدرضا وطنی درخصوص اجرای طرح مدارس محیط زیستی  اظهار کرد: مدارس« ECO SCHOOLS & LEAF »از جمله طرح هایی است که توسط بنیاد بین المللی محیط زیست FEE رصد شده و به دانش آموزان ،معلمان و خانواده ها آموزش هایی در راستای حفظ و مراقبت از محیط زیست داده می شود.

وی افزود: برای مراقبت از محیط زیست باید مردم در کنار همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی پای کار بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: تلاش درراستای ایجاد بسترهای آموزشی، آموزش استاندارد های محیط زیستی درمدارس و ایجاد مشارکت بین دانش آموزان را از اهداف تعیین شده دراجرای این طرح عنوان کرد.

وطنی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بر کاربردی شدن آموزش ها تاکید کردو افزود: مدارس درسند تحول بنیادین فقط رویکرد آموزشی نداشته بلکه رویکرد فرهنگی و اجتماعی پیدا می کند وزمانی نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد که آموزش ها، تغییر مثبت در رفتار اجتماعی پدید آورد.

وی اذعان کرد: مدرسه درسند تحول، محورتحول محله تعریف شده و باید فرهنگ روش صحیح زندگی را درجامعه خود، اداره کردهو دراین امر، همراه نمودن خانواده ها اجتناب ناپذیر بوده و باید دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگ ، نقش مثبتی در خانواده ها ایفا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در تشریح آموزش ها در مدارس محیط زیستی گفت: اقدام به کاشت درخت، گل و گیاه، روش های استفاده بهینه از انرژی و آشنایی با انرژی های تجدید پذیر، انرژی های نو، دفع پسماندها و تفکیک زباله ها از مبدأ ، بازیافت و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست و … از آموزش هایی است که در این مدارس به دانش آموزان داده می شود.

گفتنی است، در حال حاضر طرح (ECO SCHOOLS & LEAF ) در ۳ استان کشور و ۱۷ مدرسه اجرامی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.