1393-09-17 08:41
1494
0
6948
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان:

اهل سنت نیز همچون شیعیان اشعار زیادی در وصف حال اهل بیت دارند / شاعران آئینی با فریاد زدن چهره ظلم را آشکار می کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : شعر آئینی مختص به شیعیان نیست واهل سنت نیز شعر های بسیاری در وصف حال ائمه دارند.

به گزارش گلستان ما ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگره ملی شعر اهل بیت در گرگان با اشاره به اینکه از میان گونه های مختلف ادبی شعر ماندگارترین و تاثیر گذار ترین نوع است ، اظهار کرد : در گذشته نیاکان ما بسیاری از وقایع را به صورت شعر در می آوردند و شعر را چاشنی کلام خویش قرار می دادند و با استفاده از مفاهیم بلند شعر به ماندگار تر شدن آن کمک می کردند.

وی ادامه داد : بعد از اسلام به برکت چشمه جوشان اهل بیت ذهن شاعران روشن تر شد و با کیمیای واژگان و وزن و قافیه بیشتر از پیش آراسته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره با اینکه شعر های زیادی با زبانهای مختلف در وصف و مدح اهل بیت وجود دارد ، تصریح کرد : بسیاری از شعرا با وصف حال ائمه و بیان مظلومیت آنها و مقایسه آن با حاکمان ، فساد حاکمان را مشخص می کردند.

وی در ادامه تاکید کرد : شاعران آئینی به جنبه بکاهه شعر اهمیت نمی دادند و با فریاد زدن بی خبران را نسبت به ظلم حاکمان آگاه و نقاب آنها را بر می داشتند و چهره حق را آشکار می کردند.

جنتی در ادامه با اشاره به تاریخچه ای از سیر تکامل شعر فارسی ، افزود : اگر توجه کنیم خواهیم دید که شعر آئینی در وصف ائمه و پیامبر فقط مختص به شیعیان نیست و اهل سنت نیز شعر های بسیاری در وصف اهل بیت دارند .

وی در ادامه گفت : یکی از نکات جالب در این خصوص این است که علاوه بر مسلمانان دیگر مذاهب نیز شعر هایی در این خصوص دارند و به شعر های آئینی پرداخته اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.