1393-12-03 13:57
1427
0
10885

اکران فیلم های جشنواره عمار در هنرستان شهید نصیری گرگان / تصاویر

دانش آموزان هنرستان شهید نصیری گرگان به تماشای تعدادی از فیلمهای جشنواره مردمی عمار نشستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از كلاس بيست؛ در روزگارانی که قرار است مفاهیم بلند انسانی با تکنیک هنر هفتم به مخاطب نسل امروز انتقال یابد غول رسانه های غربی در راس آن سینمای هالیوود با خلط حقیقت و دور شدن از مفاهیم بلند انسانی و الهی هنر، همچون سمی مهلک به کام بشریت ریخته و از هیچ کوششی در انتقال مفاهیم شیطانی فروگذار نمی کند و از سوی دیگر نیز ساخت مجموعه های ارزشی و فاخر به اعتبارهای کلان نیاز دارد و در آشفته بازار فیلمهای وطنی نیز که عموما گوشه چشمی به گیشه دارند نیز عموما آنها را از یک اثر ماندگار و تاثیرگذار به آثار دم دستی و سطحی و ضعیف تبدیل کرده است و از طرفی به نسبت به آثار بی ارزش خارجی که به خاطر استفاده از جاذبه های کاذب جنسی و خشونت نتوانسته است مخاطب را به سینما کشانده و نهایتا فرهنگ سینمایی مخاطبین را ارتقاء دهند.

از این رو ساخت آثاری با ویژگی های، کاهش هزینه ها و در نهایت  تولید محصولی اقتصادی تر، افزایش مخاطبان از سطوح خاص جامعه به قشرعام یا بهتر بگوییم مردمی کردن آن، استفاده از تجربیان سینماگران جوان، انتقال موضوعاتی که شاید از دید برخی سینماگران مغفول مانده باشد، کوتاه بودن موضوعات و در نتیجه زود بازدهی آن  و مزایای بسیاری بیش از پیش ضروری است.

خوشبختانه جشنواره مردمی فیلم عمار توانسته است در مدت کوتاه شکل گیری خود چه در زمینه ساخت آثار زیبا و چه در حوزه مخاطب شناسی این آثار توفیقاتی داشته باشد.

از این رو شایسته است تمام دلسوزان نظام اعم از مسئولین و هنرمندان دست به دست هم داده به غنا و ترویج  این حرکت زیبای فرهنگی کمک نمایند.

این آثار می تواند با موضوعات اجتماعی و مبتلابه جامعه و در کمترین زمان و کمترین هزینه ساخته شود و در هر کجا که بتوان جمعی کوچک را دور هم جمع کرد به نمایش عمومی در آید.مجامعی مانند مساجد،مدارس،پارک ها و حتی جمع های خانوادگی مکانهای اکران این فیلمها می تواند باشد.

دانش آموزان هنرستان شهید نصیری تماشاگر سه فیلم این جشنواره بودند که نمونه ای از اکران عمومی این آثار در جمع های کوچک است.

20150217-0009

20150217-0014

20150217-0016

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.