1394-08-17 08:54
949
0
23222
حجت الاسلام طاهری عنوان کرد:

باید مسئولان فرهنگی هنرمندان را برای اجرای نمایش‌ آئینی ترغیب کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : متأسفانه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده که برخی حرکت‌های خودجوش مردمی برای اجرای نمایش‌های آیینی کم شده است، از این رو باید مسئولان رویکردی برای ترغیب گروه‌ها برای اجرای این نمایش‌ها اتخاذ کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام سیدعلی طاهری با اشاره به ظرفیتی که هنر تئاتر برای به تصویر کشیدن واقعه کربلا دارد، گفت: از آنجایی که هنرهای نمایشی ماندگاری بهتری در ذهن جامعه دارد، باید از این ظرفیت برای به تصویر کشیدن واقعه کربلا و سایر وقایع مذهبی استفاده کرد.

نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبیعتا مراسم‌ آیینی و سنتی باید تقویت شوند تا اتفاقات مهم تاریخی و مذهبی به فراموشی سپرده نشوند.

وی افزود: متأسفانه برخی اتفاقات مذهبی که آثار معنوی قابل توجهی در جامعه دارند، به سمت کمرنگ شدن پیش رفته‌اند که هنرهای سمعی و بصری مثل هنرهای نمایشی و تئاتر می تواند یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ این وقایع باشد.

طاهری به نقش مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ اشاره و عنوان کرد: متأسفانه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده که برخی حرکت‌های خودجوش مردمی برای اجرای نمایش‌های آیینی کم شده است، از این رو باید مسئولان رویکردی برای ترغیب گروه‌ها برای اجرای این نمایش‌ها اتخاذ کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر داغ واقعه کربلا همواره تازه است و مردم به خودی خود هم تمایل به اجرای نمایش‌های مذهبی دارند و هم تماشاچیان بسیاری برای تماشای این گونه مراسم ها در سالن های تئاتر حضور پیدا می کنند.

شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تعداد نمایش‌های مذهبی که برای اجرا در مهر و آبان 1394(ماه محرم) مجوز گرفته‌اند را 12 اجرای صحنه‌ای و 2 نمایشنامه خوانی معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.