1401-06-01 13:39
432
0
81306
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

برگزاری بیش از 40 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دولت در گلستان/  حمایت صندوق هنر از 1900 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در هفته دولت 46 برنامه پیش بینی شده که 12 مورد آن به نمایشگاه فرهنگی و هنری، 10 مورد مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی، 6 مورد نشست های تخصصی و کارگاه آموزشی، تجلیل از همکاران و کارکنان در نظر گرفته شد.

به گزارش گلستان ما؛ محمد رعیت صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول یک سال اخیر برای نخستین بار 118 مورد اکران فیلم در نقاط محروم و مرزی را اجرایی کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: همزمان با جشنواره فیلم فجر که در مرکز استان انجام شد متناسب با  رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور عدالت در برنامه اکران فیلم را در مناطق محروم برگزار کردیم.

رعیت به تسریع در عضویت به منظور عضویت در صندوق هنر اشاره کرد و گفت: یک هزار و 900 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان عضو این صندوق هستند که از این تعداد 800 نفر مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند و از سرانه حمایتی دولت برخوردار هستند و 350 نفر از این عزیزان با خانواده های آنها در بیمه تکمیلی درمان صندوق هنر عضو شدند که با اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم است.

وی افزود: 60 نفر از هنرمندان شاخص استان نسبت به کسب درجه هنری موفق شدند که این عزیزان مشمول طرح کمک مستمری می شوند که ماهانه 400 هزار تومان دریافت کمک مستمری دارند و در ماه 24 میلیون تومان به این عزیزان پرداخت می شود.

این مقام مسئول به اعطای تسهیلات مختلف به اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: 300 نفر تاکنون از این تسهیلات دریافت کردند و با توجه به شیوع کرونا در قالب بسته شب یلدا، عید نوروز و عید فطر نزدیک به یک هزار و 549 نفر از این بسته های حمایتی و مالی بهره مند شدند که این مبلغ معادل 129 میلیارد و 730 میلیون ریال است.

رعیت با بیان اینکه 365 نفر از فعالان قرآنی استانی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند، افزود: اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در نورز از دیگر اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچنین میزبانی مهمانان نوروزی در استان داشتیم و در طرح های نوروزی به ستاد خدمات سفر کمک کردیم و هنرمندان ما اجراهای متعددی در سطح استان داشتند.

وی افزود: گروه تخصصی عکاسان ما در بحث حفظ و پاسداش از خلیج گرگان اقدام کردند و از فرصتی که تهدید می تواند ختم شود هنرمندان و عکاسان ما پیشنهاد داشتند و نمایشگاه یک هفته ای عکس را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: تقویت حوزه آموزش از دیگر برنامه های ما به شمار می رود و با رویکرد مناطق محروم و مرزی و روستایی نزدیک به یک هزار نفر از آموزش های رایگان هنر بهره مند شدند.

رعیت خاطرنشان کرد: نزدیک به 13 میلیارد ریال توزیع آگهی بین مطبوعات استان گلستان در طول پنج ماه گذشته انجام شده و برنامه های آموزشی متعددی در طول این مدت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در هفته دولت برنامه های متعددی در پیش داریم 46 برنامه پیش بینی شده که 12 مورد آن به نمایشگاه فرهنگی و هنری، 10 مورد مسابقات فرهنگی و هنری و قرآنی، 6 مورد نشست های تخصصی و کارگاه آموزشی، تجلیل از همکاران و کارکنان در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول افزود: اهدای کتاب برای ترویج فرهنگ مطالعه و افتتاح موسسه فرهنگی و هنری در آزادشهر و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از  دیگر برنامه های ما به شمار می رود.

رعیت به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و افزود: 180 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های فرهنگی و هنری در استان در نظر گرفته شده که برای 6 مجتمع استان بخشی از اعتبارات اختصاص یافته و کارگاه های آن در حال تجهیز است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.