1394-12-17 11:01
735
0
28625
مدیر کانون فرهنگی هنری طنین گرگان:

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد از سوی کانون فرهنگی هنری طنین/ چالش اول و آخر کشور فرهنگ است

مدیر کانون فرهنگی هنری طنین گرگان با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه و چالش اول و آخر کشور است، اظهارداشت: مظلوم ترین بخش سیاستگذاری و مهمترین و اثرگذارترین حوزه کشور، حوزه فرهنگی است.

به گزارش گلستان ما ؛ غلامرضا نصیری، مدیر کانون فرهنگی هنری طنین گرگان در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت های کانونی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در بخش طرح ملی و برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره در خردا ماه، تقدیر از عوامل اجرایی نخستین دوره و تشکیل کارگروه سیاستگذاری و اجرای دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، تقدیر از برگزیدگان جشنواره و آغاز فراخوان ارسال اثرجشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد از بهمن ماه در قالب طرح کشوری از فعالیت ملی کانون فرهنگی هنری طنین از ابتدای سال تا کنون بوده است.

وی افزود: راه اندازی سایت کانون فرهنگی هنری طنین، تاسیس کانال جشنواره فیلم کوتاه طنین، تشکیل کانال رسمی اطلاع رسانی کانون طنین و تشکیل گروه مجازی تبادل نظر اعضا از فعالیت های حوزه مجازی و برگزاری کلاس های آموزشی انیمیشن و فیلمنامه نویسی، کلاس فوتوشاپ، فیزیک دبیرستان، آموزش قرآن و سرود از برنامه های بخش آموزش و تولید چند مستند هنری و فرهنگی و تیزر از سوی اعضای کانون از برنامه های حوزه تولید کانون بوده است.

برگزاری طرح دیدار ویژه اعضای کانون در چهارشنبه هر هفته در مسجد

نصیری برگزاری طرح دیدار ویژه اعضای کانون در چهارشنبه هر هفته در مسجد، برگزاری جلسات غیر دینی و گروه سرود کانون در جمعه شب هر هفته، اجرای گروه سرود در مراسمات مختلف در مسجد، اجرای تلاوت نور هر شب در مسجد و برگزاری سه دوره طرح، تقدیر از برترین های کانون در مناسبت های مختلف، یادواره شهدای محله، اجرای طرح بهشت رمضان در ماه مبارک رمضان، جسات سخنرانی فرهنگی در پارک محله و ضیافت افطاری را از دیگر فعالیت های کانون در سال جاری برشمرد.

وی ادامه داد: اعزام اعضای فعال کانون به مشهد مقدس در روز زیارت امام رضا(علیه السلام)، برگزاری مسابقات ورزشی فوتبال دستی و دارت از برنامه های حوزه آموزش و اردویی، احداث گلخانه در جوار مسجد، تشکیل مجمع خیرین فرهنگی از برنامه های حوزه کارآفرینی، برگزاری برنامه های مناسبتی در ولادت و شهادت ها، ادعیه ها و آذین بندی مراسمات از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری طنین گرگان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری طنین گرگان خاطرنشان کرد: دیدار عوامل جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و ارتباط مستمر با انجمن سینمای جوان از دیگر برنامه های صورت گرفته کانون است.

وی تعداد اعضای کانون فرهنگی هنری طنین را 85 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 35 نفر فعال هستند و مستمر در برنامه های کانونی فعالیت دارند.

وجود 1500 جلد کتاب در کتابخانه کانون طنین

نصیری با اشاره به وجود یک هزار و 500 جلد در کتابخانه کانون، افزود: کتاب های موجود نیاز مسجدی را فراهم نمی کند و مناسب سنین مختلف نوجوان و جوان و عموم افراد جامعه نیست و بیشتر تخصصی است.

وی به مسئولان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشنهاد کرد: کتاب هایی را انتخاب کنند که بر حسب نیاز جوانان باشد و کتاب های تخصصی که برای مسجد نیاز نیست خریداری شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری طنین گرگان گفت: اگر کانون ها بتوانند برنامه ریزی مناسب برای برنامه های پر جاذبه داشته باشند و نیاز جوانان را نیازسنجی کنند و از برنامه های کلیشه ای و تکراری و خسته کننده که نیاز جوان را تامین نمی کند خودداری کنند و از طرفی نهادهای فرهنگی کشور با بدنه مسجد و کانون ها همراه باشند و در کشور کارهای موازی صورت نگیرد، می توان با یک مدیریت مناسب با همکاری هیئت امنا، بسیج مسجد و امام جماعت مسجد، مساجد را به مساجد جوان و نوجوان پسند تبدیل کرد.

چالش اول و آخر کشور فرهنگ است

وی اظهارامیدواری کرد: با این مدیریت و همراهی نهادهای متولی مسجد تبدیل به مسجد نوجوان پسند شود و همه کارکردهای خودش را احیا کند و مسجد طراز اسلامی شکل گیرد.

نصیری با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه و چالش اول و آخر کشور است، اظهارداشت: مظلوم ترین بخش سیاستگذاری و مهمترین و اثرگذارترین حوزه کشور، حوزه فرهنگی است و در عین حال، اگر فرهنگ درست شود بسیاری از مشکلات و آسیب های پیش رو حل می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.