1397-11-08 18:36
2787
0
60737
سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گلستان:

«جشنواره مدرسه انقلاب» در 73 مدرسه برگزار می شود

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گلستان  نمایشگاه مدرسه انقلاب محوری ترین برنامه این اتحادیه که این نمایشگاه میدان عرضه خلاقیت ها و مهارتها وبه نمایش گذاشتن توانایی هایی دانش آموزان است.

به گزارش گلستان ما، سیدعلی نقی حسینی‌ایزدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به تشریح برنامه های دهه فجر این اتحادیه پرداخت و اظهار کرد: نمایشگاه های جشنواره انقلاب، پویش کتاب خوانی سرباز کوچک امام  و جشن چلچراغ و  حضور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه های این دهه برای دانش آموزان است.

وی افزود: نمایشگاه مدرسه انقلاب که امسال  به نام «جشنواره مدرسه انقلاب»تغییر نام داده است به مدت هفت سال  فعالیت می کند، که شامل دو بخش نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی درمدارس گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار دایر می شود.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان  گلستان ادامه داد: در بخش نمایشگاه شامل سرود، تئاتر،داستان کوتاه، فراخوان ایده های انقلابی و در بخش غیر نمایشگاهی نمایش  کاردو شامل اردوهای چند روزه برای شناخت اتفاقات خاص شهرها  و بازدید از اماکن تاریخی است.

حسینی ایزدی تصریح کرد : نمایشگاه مدرسه انقلاب محوری ترین برنامه این اتحادیه که این نمایشگاه میدان عرضه خلاقیت ها و مهارتها وبه نمایش گذاشتن توانایی هایی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مدرسه انقلاب در73 مدرسه متوسطه دوم برپا می شود، گفت:  این نمایشگاه نیز در 4 بخش « دیروز ما»، « امروز ما»، «موج پنجم فرصت های فضای مجاهدان سایبری» و «انصار المهدی و فردای ما»برنامه ریزی شده است.

حسینی ایزدی از جمله موضوعات ویژه در نمایشگاه انقلاب را هویت بانوی مسلمان ، رستاخیز سقوط ( فساد اقتصادی رژیم پهلوی ) ، اسوه های امام،  نقش افرینی رهبری، عرصه های نفوذ دشمن و راه های مقابله با  و سبک زندگی اسلامی برشمرد.

به گفته وی؛ از جمله اهداف اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان  تلاش جهت درونی کردن افکار و عقاید اسلامی  و با مدیریت خود دانش آموزان است.

وی با اشاره به پویش کتابخوانی سرباز کوچک امام و معرفی و عرضه آن از تریبون نمازجمعه استان در 26 بهمن ماه  گفت: این برنامه در بهمن ماه  و با هدف عمومی کردن  ترویج کتابخوانی برگزار می شود.معتقدیم دانش اموز باید وسط میدان باشد و وظیفه و نقش به انها میدهیم که دیگران را کتابخوان کنند.

حسینی ایزدی اضافه کرد: تبلیغ و عرضه کتاب از اهداف این پویش است برای دختران پویش کتابخوانی «راز درخت کاج» پیش بینی شده است که در نمایشگاه انقلاب مدارس نیز عرضه می شود.

وی مسابقه عکس و فیلم خانواده انقلابی را ازدیگر برنامه های این دهه برشمرد و گفت: این برنامه از اول بهمن تا 30 بهمن اجرا میشود که شامل فیلم 120 ثانیه ای که دانش آموزان عموم استان در مقاطع مختلف با مصاحبه ای از اعضای خانواده در راستای ایام انقلاب میتوانند در این مسابقه شرکت کنند، عکاسی از 22 بهمن و آلبوم خاطرات از 22 بهمن و حتی کسانی که نمادهایی از ایام انقلاب دارند میتوانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی گفت: جشنهای انقلاب  برای دانش آموزان متوسطه اول و نمایشگاه مدرسه انقلاب برای متوسطه دوم پیش بینی شده است که نمایشگاه ها در41 مدرسه دخترانه و 36 مدرسه پسرانه برپا می شود.

به گفته حسینی ایزدی 2 هزار و 9 دانش اموز عضو در 200 مدرسه عضو این اتحادیه هستند و تحت آموزش 30 مربی در سطح استان قرار دارند.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گلستان با بیان اینکه اهداف ما افزایش جامعه جامعه نفوذمان  درکل مدارسه متوسطه دوم  و اول است، گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان در 60 درصد مدارس استان فعالیت مستقیم دارد.

در ادامه فاطمه کاردل نیز عضو قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان گفت: هر نماینده این قرار گاه در هر استان رابط بین دانش اموزان و دفتر مرکزی هستند در راستای همفکری و تبادل اطلاعات بین استان ها سازماندهی می شوند.

وی افزود: قرارگاه ملی سه کارگروه «ریحانه» برای الگوسازی برای دختران است  که برای الگوسازی چه کارهایی انجام شود و مسوولیت افراد در این راستا مشخص شود و در قرارگاه های شهری این اطلاعات به افراد داده می شود.

عضو قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی گلستان تاکید کرد: برای رسیدن به الگوی اسلامی باید نقش های دخترانه تبیین شود و هویت بانوی مسلمان برنامه ریزی شده است.

فاطمه سادات ال هاشم عضو قرارگاه ملی دختران در ادامه گفت: در سطح استان در برخی مدارس دختران جشن مدرسه ای انقلاب را در قالب های مختلف مانند تئاتر برگزار می کنیم. 

وی افزود: فراخوان راز درخت کاج، سرود زنده،جشن های مدرسه در قالب همایش چلچراغ با سخنرانی قدیری ابیانه دوشنبه 15 بهمن  در کانون طه و تئاتر ذهاک پهلوی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.