1394-05-10 08:08
899
0
18333

تاملی بر چاپ دومین شماره از فصلنامه فرهنگی و هنری استارباد

مجله استارباد با هدف نکوداشت بزرگان به میدان آمده است. این مجله قصد دارد در هر شماره، یکی از مفاخر و مشاهیر استان را معرفی نموده و پرونده ی ویژه ­ای برای وی بگشاید.

به گزارش گلستان ما ؛ دومین شماره از فصلنامه فرهنگی و هنری استارباد به چاپ رسید.

 اِستارباد نام پیشین سرزمین تاریخی گرگان است. البته برخی محققین نام صحیح را استرآباد می‌دانند. از نام نشریه به نظر می‌رسید که این فصلنامه، نگاهی ویژه به این سرزمین داشته باشد و مطالب خود را بر حول و محور آن چینش ‌کند ولی این گونه نیست و در آن مطالب متنوعی دیده می‌شود. این فصلنامه به طور منظم با حجم و اندازه کتابی منتشر می‌شود.

خلأ فرهنگی چنین نشریه ­ای در عرصه ی مطبوعات استان از مدت‌ها قبل احساس می‌شد. مجله استارباد با هدف نکوداشت بزرگان به میدان آمده است. این مجله قصد دارد در هر شماره، یکی از مفاخر و مشاهیر استان را معرفی نموده و پرونده ی ویژه ­ای برای وی بگشاید. افزون بر آن در بخش یادها و یادواره‌ها، مطالب خواندنی در بزرگداشت اهالی فرهنگ و هنر کشور می آورد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشریه، آشنایی خوانندگان با کتاب‌های چاپی در استان است که در هر شماره حداقل 10 کتاب معرفی شده است.

علی بایزیدی صاحب امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه استارباد، از جوانان فرهنگی استان و نویسنده کتاب‌های پارس نگار، غروب آیینه، دفتر اول: نقل آخر و ... است.

یادآور می‌شود بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب با این نشریه همکاری می‌کنند و آنجا میدان هنرنمایی آن‌ها شده است این موفقیت را باید به دست اندرکاران نشریه استارباد مبارک باد گفت.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.