1394-09-25 14:04
727
0
24480

تاکید مقام معظم رهبری بر یک مساله یعنی هنوز مشکل باقیست / برجام یعنی اعتماد به امریکای فریبکار

فعال فرهنگی اجتماعی علی آبادی در پی برخی تحلیل ها که در رابطه با برجام ارائه می شود، گفت: آنچه که نه تنها در برجام بلکه به طور کلی در مذاکرات هسته ای مطرح است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید فرمودند، توجه به غیرقابل اعتماد بودن و سیاهه اقدامات سراسر مکر و حیله طرف مقابل یعنی امریکایی هاست.

به گزارش گلستان ما، رضا فکری فعال فرهنگی اجتماعی علی آباد کتول در گفتگو با زرین نامه به جدیدترین گزارش آژانش بین المللی اتمی که با وجود کثرت اقدامات اعتمادساز ایران همچنان جمهوری اسلامی را متهم به ساخت سلاح هسته ای دانست، اشاره کرد و متذکر شد: با وجودی که این گزارش همچنان پرونده PMD را مفتوح نگه می دارد عراقچی آن را مثبت ارزیابی کرد در حالیکه مقام معظم رهبری بارها درباره رعایت برخی مسائل از طرف مسئولین دولتی هشدار داده بودند.

وی تأکید کرد: به نظرم زمانی که مطلبی به یک شخص گوشزد شود اگر رعایت کند دیگر تکرار نمی شود در حالی که رهبرمان یک نکته را چندین بار گوشزد می کنند این یعنی هنوز مسائلی می بینند که نگران کننده است چرا که: «در خانه اگر کس است یک حرف بس است».

این فعال فرهنگی اجتماعی همچنین به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در انجام اقدامات ما به ازا در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که اجرای برجام برای دو طرف باید به موازات هم پیش برود و نباید آن ها منتظر باشند تا ما کاری انجام دهیم آنگاه قدمی بردارند.

فکری در همین راستا تأکید کرد: در این مدت بیش از دو سال دیدیک که ایران هر بار مردانه پای میز مذاکره نشست به امید آن که آن ها دست از خوی گرگ صفت خود برداشته و کمی از رأفت مردانه ایرانی ها بیاموزند و حداقل یک بار در تاریخ عمر سیاسی شان بدون فریب و نیرنگ پیش بروند، اما ظاهرا اساس دیپلماسی و دکترین امریکا بر مبنای دروغ و نیرنگ بنا شده است.

وی بار دیگر بر غیرقابل اعتماد بودن امریکایی ها به عنوان یک اصل در مذاکرات هسته ای تأکید کرد و ابراز داشت: بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با امریکایی ها برگرفته از تجربه و شناخت کامل و جامع ایشان از شخصیت های طرف مقابل تیم مذاکره کننده است و واضح می دانند که طرف مقابل دنبال فریب دادن است. چرا که ایران قلب راکتور هسته ای خود را در اراک به دلیل نگرانی های طرف مقابل بتن گرفت و تعداد سانتریفیوژ های خود را کم کرد با این حال آن ها کاری انجام ندادند.

این فعال فرهنگی اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود راه حل مشکلات اقتصادی کشور را نه در نگاه به خارج بلکه در داخل و مبتنی بر الگوی اقتصاد مقاومتی خواند و تأکید کرد: مقام معظم رهبری از مسئولین در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی انتظاراتی داشتند که گویا برآورده نشد. ایشان به تقویت تولید ملی، جلوگیری از واردات بی رویه پس از رفع تحریم و پرهیز از وارد کردن هر گونه مواد مصرفی از امریکا را از مواردی تأثیرگذار بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور می دانند که باید متظر ماند و دید چه وقت و تا چه حد بر این ملزومات جامه عمل پوشانده می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.