1394-11-01 15:03
995
0
26389
استاد محمدرضا پورزگری:

جامعه باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد/ توجه مردم به مفاتیح الجنان بیشتر از قرآن است

استاد حاج محمد رضا پورزگری گفت:توجه مردم به مفاتیح الجنان بیشتر از قرآن است، باید مردم تنها به تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان اکتفا نکنند و برنامه های روزانه در خانه داشته باشند تا جامعه ما رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

به گزارش گلستان ما، استاد و قاری قرآن در گفتگو با خبرنگار قابوس نامه با بیان این مطلب تصریح کرد:مردم باید بیشتر قرآن را بخوانند، به ترجمه و تفسیر آن اهمیت دهند، آنها بایدبا تدبر در قرآن به آن عمل کنند تا جامعه ما قرآنی تر شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالا قرآنی در استان گلستان افزود: برای من متصور نبود که این همه استعداد خوب در زمینه قرائت قرآن در گلستان وجود داشته باشد ولی مسئله ای که هست باید بیشتر تلاش شود و قاریان و دوستداران قرآنی به تجوید اهمیت بیشتری بدهند، از طرفی اساتید نیز بر روی تجوید شاگردان خود کار کرده و سرمایه گذاری کنند.

 پورزگری در ادامه بیان کرد: محوریت فعالیت قاریان در کشور بر توانمندی در زمینه لحن و صوت قرار گرفته و باید ضمن زیبا خوانی به اصالت تلاوت بیشتر توجه کرد تا بیشتر به خواندن و خوانندگی بپردازند، باید قاریان و اساتید  با تلاوت های اصیل به صوت صحیح و با فصاحت بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده قاریان از الحان اصیل قرآن ، ابراز امیدواری کرد تا  ظرفیت های قرآنی در زمینه تلاوت و حفظ تقویت شوند.

استاد و قاری قرآن با بیان این مطلب اظهار کرد: باید بودجه هایی در جهت پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان اختصاص پیدا کند و مسئولین شهر و استان از نهادهای قرآنی حمایت کنند.

استاد حاج محمدرضا پورزگری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قاریان در ماه مبارک رمضان گفت: رویکرد های تلاوت در بین قاریان ممتاز به سمت معنا محوری و اصیل می رود و الحمدالله مسابقات قرآنی در اداره اوقاف و امور خیریه تغییر یافته و وضعیت بهبودی پیدا کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.