1401-09-11 14:12
492
0
82478
رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و احیای بافت تاریخی:

حمایت صندوق توسعه صنایع دستی و احیای از بافت تاریخی گرگان

رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: خوشبختانه بافت تاریخی گرگان ویژگی منحصر به فردی دارد که باید به مرحله احیا و بهره‌برداری برسانیم و صندوق احیای اساساً برای این ایجاد شده که بتواند از این اماکن صیانت کند.

به گزارش گلستان ما-هادی علمدار، حسین ساری در گفتگو با گلستان ما اظهار کرد: امروز توفیق داشتیم که از بافت تاریخی و ابنیه تاریخی شهر گرگان بازدید داشته باشیم. و یکی ز رسالت‌های صندوق توسعه صنایع دستی احیا و مرمت اماکن تاریخی و ابنیه تاریخی است.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی ادامه داد: خوشبختانه بافت تاریخی گرگان ویژگی منحصر به فردی دارد که باید به مرحله احیا و بهره‌برداری برسانیم و صندوق احیای اساساً برای این ایجاد شده که بتواند از این اماکن صیانت کند.

ساری ابراز داشت: برای احیای بافت اهمیت دارد که سرمایه‌گذار وارد میدان شود و دولت نیز حمایت می‌کند و تسهیلات خوبی از محل تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده و نیاز است که سرمایه گذارای به خوبی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صنایع دستی صندوق در تلاش است که بتوانیم هنرمندان این حوزه در بخش بیمه مورد حمایت قرار دهد و در حوزه فرش نیز به عنوان یکی از مهمترین شاخه صنایع دستی این حمایت‌ها مورد توجه است.

این مقام مسئول ابراز داشت: در حوزه صنایع دستی و فرش باید یک چرخه نوآوری شکل بگیرد و از خلق‌ایده تا تولید این چرخه را داشته باشیم و بازاریابی یکی از موضوعاتی است که صندوق می‌خواهد به آن وارد شود.

ساری تأکید کرد: هم حمایت‌های نرم‌افزاری و هم حمایت از جنس تسهیلات در دستور کار است، این صندوق بخشی از وارت صنایع دستی و گردشگری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.