1394-03-04 13:56
1809
0
15190

درخشش شاعر گلستانی در جشنواره های" نثرادبی معاصر" و "ازتوس تانیشابور"

شاعر جوان رامیانی در جشنواره های" نثرادبی معاصر" در مراغه و کنگره بین المللی "ازتوس تا نیشابور" در نیشابور به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، قاسم بای (ساحل) شاعر توانمند و برجسته رامیانی می گوید: در سومین دوره جشنواره "نثر ادبی معاصر" در مراغه از بین 400 اثر ارسالی، در نثر ادبی با موضوع "قلب بیداری"( در رابطه با امام خمینی(ره)) رتبه اول را کسب کرده است .

آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره نثر معاصر مراغه 29 اسفند سال گذشته بود و زمان برگزاری آن نیز اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

همچنین دومین جشنواره نثر ادبی معاصر مراغه نیز در خرداد سال گذشته در چهار قالب داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی و نقد و پژوهش داستان در محورهای داستان های قرآنی، سیمای پیامبر اسلام (ص)، حماسه هشت سال دفاع مقدس و موضوع آزاد و امسال در چهار محور با موضوع های ادبیات بومی آذربایجان، نماز و نیایش، عفاف و حجاب، داستان های قرآنی، حماسه هشت سال دفاع مقدس و موضوع آزاد برگزار شد.

وی ادامه می دهد: همچنین در پنجمین دوره کنگره بین المللی "ازتوس تانیشابور" که در نیشابور به مناسبت بزرگداشت مفاخر خراسان مثل فردوسی و خیام برگزار شد رتبه دوم را از آن خود کرده است.

این شاعر برجسته پیشتر نیز رتبه اول نثر ادبی را در ایلام کسب کرده بود.

بای می گوید: در پنجمین دوره کنگره بین المللی "ازتوس تانیشابور"هر فرد پنج اثر با موضوع آزاد ارسال کرده بود و به گفته محمدکاظم کاظمی یکی از داوران آن کنگره، آثار ارسالی زیاد بود و نیز سطح آثار در مرحله نهایی بسیار قوی بود که مجبور شدیم چندین بار آثار را بازبینی و داوری کنیم.

"عليرضا حيدري"دبير علمي اين همايش با اعلام اين خبر به خراسان گفت: پنجمين کنگره شعر از توس تا نيشابور، امسال به صورت بين المللي برگزار مي‌شود و تابستان امسال در هرات و بعد از آن در شهر دوشنبه تاجيکستان به کار خود ادامه خواهد داد.

در شب شعر «توس تا نيشابور» شاعراني چون علي معلم دامغاني، قزوه، کاظمي، جعفريان، دکتربهرام پور و کلاهي اهري شعرخواني مي‌کنند.

وي با اشاره به اين که 400 شاعر با هزار و 700 اثر در اين کنگره شرکت کرده‌اند که 40اثر با موضوع نيشابور و 500 اثر در بخش آزاد و سپيد مي‌باشد، گفت: امسال آثار در دو بخش آزاد و نيشابور داوري شدند و موضوع اصلي کنگره ريشه‌هاي‌ مشترک پارسي زبانان انتخاب شده است.

قاسم بای کارشناسی ارشد ادبیات و متولد 1361 از دوران کودکی در حوزه شعر فعالیت می کرد اما کار حرفه ای خودش را از سال 1380 به بعد  آغاز کرده است .

وی به سبک کلاسیک و سنتی و در قالب های غزل و رباعی فعالیت دارد.

اخیرا در زمستان سال گذشته نیز بیش از 5 رتبه کشوری کسب کردند و همچنین دارای بیش از 40 رتبه کشوری است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

رتبه برتر شعر نواب در تهران، رتبه اول شعر در شاهرود، رتبه برتر شعر شهدای ترور، رتبه برتر رباعی رضوی در همدان و ....

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.