1402-05-14 10:41
396
0
85957
به همت حوزه هنری استان گلستان انجام شد؛

روایت عاشورایی تکیه هنرمندان از شمر زمانه تا پیشرفت‌ها

روایت عاشورایی تکیه هنرمندان از شمر زمانه تا پیشرفت ها به واسطه اباعبدالله الحسین تبیین به زبان هنر بود.

به گزارش گلستان ما؛ فرهنگ عاشورایی در بستر آیین های سنتی شاید مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در محرم امسال بود، از سرایش اشعار حماسی تا نغمه های اصیل مداحی دلنشین و شیوه های عزاداری سنتی اقوام و مذاهب در مقابل امواج سهمگینِ شیطانیِ عصر جدید برتری یافت؛ و کشتی نجات اباعبدالله حسین باز هم حیات بخش و ناجی همه عاشقان حقیقی شد

هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در سیزدهمین سال برپایی «تکیه هنرمندان گرگان» در قالب نمایش های آیینی تعزیه، نقالی، رادیویی، گروه های سرود و تئاتر بچه های مسجد، موسیقی سنتی آواز و تک نوازی نی، اکران و انتشار تولیدات تصویری فیلم مستند، کوتاه و نماهنگ، روایت تاریخ شفاهی پایداری و روایت پیشرفت، ارائه سخنرانی های پژوهشی و آفرینش آثار خوشنویسی با حضور گسترده به عزاداری پرداختند.

تکیه هنرمندان امسال در بافت تاریخی مدرسه تقوی ها با حفظ فرم هنری الگویی بی بدیل از تلفیق منطق و عاطفه، و عشق و احساس را در «مکتب هنر انقلاب» متجلی کرد.

در شبی از تکیه خاطرات شفاهی مجاهدت دلیرمردان نیروی دریایی توسط ناخدا خسروی از رویارویی با ناو رژیم جعلی صهیونیستی در کانال سوئز و اقتدار سفر دور دنیای ناوگروه ۸۶ ارتش با شعار «راه ما راه امام حسین (ع)» را شنیدیم. با شبیه خوانی حضرت ابوالفضل در تعزیه از شمر زمانه! به شمر ۱۴۰۰ سال قبل گذر کردیم. و با دیدن اجرای سرود حماسی دختران گالیکش در دفاع از قرآن و روایت خاطرات خانم ملکان در پشتیبانی جنگ در دهه ۶۰ به امتداد خط امام(ره) در انقلاب پی بردیم و در برنامه های مختلف۲۰ آیتم هر ده شب تکیه هنرمندان گرگان اشک ریختیم.

 میزبانی از هنرمندان و گروه های هنری شهرها و روستاهای گلستان در تکیه هنرمندان ۱۴۰۲ اهتمام جدی به عدالت فرهنگی در استان بود. پاسداشت هنرمندان شهید و فقید هرشب قدرشناسی مفاخر و قهرمانان حقیقی این دوران بود.

و این خدمات به همت والا و تلاش بی وقفه همکاران حوزه هنری گلستان، پشتیبانی نهادهای فرهنگی همدل از جمله صدا و سیمای مرکز گلستان، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف شهرستان گرگان، شهرداری گرگان، و هنرمندان متعهد در سرزمین برادری به پایان آمد اما این دفتر، حکایت همچنان باقیست.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.