1394-10-03 08:08
1640
0
24928
کاروانی از جنس وحدت؛

ریاحی: اشتیاق روحانیون اهل سنت برای دیدار با مراجع تقلید قم زیاد بود / 100 نفر بیشتر از ظرفیت ثبت نام کرده بودند

۲۰۰ روحانی اهل تسنن با حرکت خود از گلستان به سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از سه تن از علما و مراجع قم دیدار کردند، آنها با تشکیل حلقه غیرقابل نفوذ و ماندگار بار دیگر استان گلستان را جلودار وحدت بین اقوام و مذاهب معرفی کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از بسیج طلاب گلستان، امروزه  باتوجه به هدف دشمن از برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی، ضرورت وحدت بیش از پیش در بین مسلمانان حس می شود و برنامه هایی در این میان در جهت تقویت این اقدام انجام می شود.

یکی از دغدغه های امروز که دشمنان اسلام سعی در برهم زدن آن را دارند و از پررنگ بودن آن در منطقه رنج می برند، وحدت است .دشمنان سعی دارند با نفوذ در محورهای مختلف وحدت با ابزارهای گوناگون این صمیمیت و برادری را برهم بزنند.

با توجه به فرارسیدن هفته وحدت برنامه های گوناگونی در این شهرستان به جهت سکونت دو مذهب شیعه و سنی در کنار هم برنامه ریزی شده است که یکی از این برنامه ها که مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفت، دیدار ۲۰۰ تن از طلاب و روحانیون اهل تسنن از سه تن از علما و مراجع تقلید قم بود.

1450790875_image00001

 

مسئول بسیج طلاب ناحیه سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به علاقه مندی طلاب و روحانیون اهل سنت از دیدار با علما و مراجع قم می گوید: اشتیاق آنها برای این دیدار زیاد بود به حدی که نزدیک به ۱۰۰ نفر بیش از حد ظرفیت ثبت نام کردند و ما نتوانستیم آنها را به این سفر اعزام کنیم.

1450775876_image00014

مولودی خوانی اهل تسنن

این دیدار با برنامه ریزی ها و هماهنگی های بسیج طلاب سپاه نینوا استان گلستان انجام گرفت که طلاب و روحانیون اهل تسنن از محضر آیت الله علوی گرگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی بهره بردند و به استماع سخنان آنها نشستند.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا استان گلستان در این خصوص می گوید:طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان گلستان در قالب کاروان ۲۰۰ نفری به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفتند که ابتدا یکی از روحانیون اهل تسنن به تلاوت قرآن در جمع پرداخت و سپس مسئول نهاد نمایندگی سپاه نینوا  اهداف این برنامه را تشریح کرد.

2211112

حجت الاسلام علیرضا ریاحی در ادامه می افزاید: آیت الله مکارم شیرازی از حضور طلاب و روحانیون استقبال کرده و در سخنان خود به نقش وحدت و جایگاه آن نکاتی را بیان کردند.

وی تقویت و گسترش وحدت را از اهداف این برنامه می داند و معتقد است که طلیعه وحدت با این اقدام در استان گلستان پررنگ تر خواهد شد.

1450776919_i2سسطططmage00012

طلاب اهل تسننی که پیاده کربلا رفتند

حجت الاسلام ریاحی در ادامه از تقویت مشترکات دینی  می گوید و با اشاره به نقش رسانه ها در جهت انتشار وحدت استان گلستان، از تمام رسانه ها  زودون اقدامات پلیدانه دشمن و نمایش وحدت واقعی در گلستان را خواستار می شود.

 دشمنان سعی دارند با اقداماتی که انجام می دهند، وحدت در استان گلستان را نادیده بگیرند و مذهب سنی در این منطقه را یک مذهب وهابی گری بدانند.

حجت الاسلام ریاحی در سخنان خود به طلبه هایی در کاروان اشاره می کند که با پای پیاده به کربلا رفتنه بودند و در حرم حضرت معصومه(س) با تبرک و بوسه بر ضریح، عقاید و تفکرات وهابیت را انحرافی می دانستند.

1450779102_ima22333ge00008

گلستان نماد وحدت است

مسئول بسیج طلاب سپاه نینوا استان گلستان در ادامه به دیدار با آیت الله جوادی اشاره می کند و می گوید: آیت الله جوادی آملی استان گلستان را نماد وحدت دانستند و از حضور گرم و صمیمی روحانیون شیعه و سنی در کنار هم تقدیر و تشکر کردند.

 طبق گفته اعضای حاضر در این کاروان شور و  اشتیاق و وحدت بین علما مثال زدنی بود و صحنه هایی از این اقدامات ثبت شده است که در همین رسانه منتشر خواهد شد.مولودی خوانی، همخوانی و صرف ناهار تبریکی متعلق به آستان مقدس حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این کاروان بود که حتی در میان این طلاب افرادی بودند که غذا را جهت تبرک به خانه ی خود بردند.

1450775800_imag233333e00001

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور ۳۰۰ طلبه شیعه و سنی در ۴ رشته ی ورزشی یکی دیگر از اقدامات بسیج طلاب در جهت وحدت بین مذاهب و اقوام بود که حجت اسلام علیرضا ریاحی از این برنامه خبر داد. وی به حضور روحانیون شیعه در مراسم عمامه گذاری طلاب اهل تسنن اشاره کرد و  برنامه  اعزام ۴۱۱ تن از روحانیون اهل تسنن از ۱۱ شهریور سال ۹۴ به مشهد مقدس را از دیگر برنامه های تقویت وحدت بین مذاهب برشمرد.

گفتنی است در این سفر میثاق نامه ۴۰۰۰ شهید گلستانی نیز توسط این سه عالم جلیل قدر امضا شد.

 در ادامه گزارش های بیشتری از حاشیه های این دیدار منتشر خواهد شد.

1450779114_5665

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.