1393-10-19 20:07
1440
0
8581
آخوند علی آرخی در یادواره شهدای کوی قزاق محله:

ریشه وحدت در قرآن و سنت است / دشمنان جهت فروپاشی وحدت نقشه می ریزند

همه می دانیم که ریشه وحدت در قرآن و سنت است. ریشه وحدت از چهار حرف تشکیل شده است. ولی تمام اقوام با گویش ها و آداب و رسوم و مذاهب مختلف در این چهار حرف جای دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، : آخوند علی آرخی از علمای اهل سنت در یادواره شهدای کوی قزاق محله ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد ختمی مرتبت حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت گفت: همه می دانیم که ریشه وحدت در قرآن و سنت است. ریشه وحدت از چهار حرف تشکیل شده است. ولی تمام اقوام با گویش ها و آداب و رسوم و مذاهب مختلف در این چهار حرف جای دارند.

ایشان افزود: نتیجه اتحاد امروزمان این است که ما امروز در دنیا به نام اسلام یک سیطره قویی داریم. اسلام در مدینه شکل گرفت و طنین انداز شد و در گلدسته ها شعار الله اکبر سر داده شد. امروزه هم با منادی وحدت به وسیله امام راحل همان شعار احیا گردید. نتیجه وحدت این است که کلمه" لا إله إلا الله محمد رسول الله ‎" تمام طرح ها و اندیشه های مستکبرین آن زمان و اکنون را بر هم زد. آنها آمدند پیمان هایی را تدوین کردند به نام پیمان ورشو و ناتو ولی پیمان ما پیمان وحدت است.

وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی بدون وابستگی می تواند حرف اول را در دنیای کنونی بزند این یک حقیقت است.

آخوند آرخی با اشاره به دیدگاههای امام خمینی (ره) گفت: امروزه می بینیم همان شعار، همان وحدت کلمه امام راحل مطرح است و می بینیم که دشمنان جهت فروپاشی این وحدت نقشه می ریزند.

علی آرخی اذعان کرد: کارهایی را که گروهای داعش و تکفیری انجام می دهند نه تنها یک انسان قبول ندارد بلکه حیوانات هم از این عمل دور هستند. با فریاد الله اکبر انسانهای بی گناه را سر میبرند و مسلمانان را به خاک و خون می کشند. ولی همین وحدت و انسجام ما باعث می شود که این گروه ها به هدف شوم خود نرسند. این یک شعار نیست، این یک عمل و اعتقاد است. اگر به مشترکات توجه کامل داشته باشیم این مشترکات ما را به هم نزدیک می کند.مشترکاتی چون قرآن واحد، قبله واحد، پیامبر واحد و ائمه اطهار واحد. الگوهای رفتاری ما باید بر مبنای وحدت اسلامی و احکام اسلامی و محبت به یکدیگر باشد.

به گفته وی تنها کشور منطقه که در امنیت و وحدت کامل قرار دارد جمهوری اسلامی ایران است و این به برکت انقلاب اسلامی ماست.

وی ادامه داد: اگر فلسفه اسلامی خودمان را خوب درک کنیم انشا الله سرپا خواهیم ایستاد و به تعالی علم هم خواهیم رسید. به خاطر رشدمان در علم است که دشمنان به تکاپو افتاده اند. جوانان ما و دانشمندان ما با اکتشافشان چشم دشمنان را کور کرده اند.

این عالم برجسته سنی خاطر نشان کرد: امروز همان وحدت کلمه ای که امام برای ما به میراث گذاشت و زیبنده بزرگواری امام بود همچنان ادامه دارد.

آخوند آرخی با ابراز رضایت از زندگی در کنار شیعیان گفت: ما تا به حال در 80 سالی که در کنار فارس ها ، ترکمن ها و دیگر اقوام زندگی می کنیم، حتی یک پرونده در دادگاه به دلیل اختلاف مذهبی نداریم. فارس های ما به ما می گویند "آشنا" ، ما هم به آنها می گوییم آشنا. کلمه آشنا کلمه ورود است. ما به قلب هم ورود میکنیم و به یکدیگر محبت میکنیم.

ایشان یاد آور شد: اگر فارسی به خانه ترکمن برود می داند که مهر برای نماز در اختیارش قرار می گیرد و اگر ترکمنی هم به خانه فارسی برود می داند که جا نماز در آنجا هست. در اعیاد رفت و آمد های خوبی با هم داریم. با هم دیگر معاملات داریم. همسایه هم هستیم و در خوشی ها و غم و اندوه در کنار هم هستیم. و حتی خونمان در جبهه های جنگ به هم آمیخته شد، این نتیجه وحدت است.

آخوند آرخی درپایان گفت:اسمم علی است. نام خانمم هم فاطمه است. اسامی چون حسن ،رضا و زینب در خانواده داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.