1393-12-03 10:58
1275
0
10884
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

شکل گیری شخصیت فرزندان در دوره ابتدایی است / معلمان باید در فراگیری قرآن پیش قدم باشند / لزوم بازنگری ارزیابی آموزشی دانش آموزان

مدیر کل اموزش و پرورش گلستان بر شکل گیری شخصیت فرزندان در دوره ابتدایی ، پیش قدم شدن معلمان در فراگیری قرآن و لزوم بازنگری در ارزیابی اموخته های دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، محمد رضا وطنی در بازدید ازدوره ضمن خدمت مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان گرگان، با طرح این سوال که "دانش آموزان طی۱۲ سال فراگیری دروس تعلیمات دینی آیا رفتارهای دینی دارند؟" با انتقاد از سیستم آموزشی ، افزود: متاسفانه در ارزیابی دانش آموزان فقط بعد آموزشی واندوخته های علمی آنان مورد توجه قرار می گیرد که این باعث صدمه برای داشتن رفتارهای دینی آنان می شود.

وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار کبیرانقلاب «ابتدایی را دریابید که دانشگاه دیر است» یاد آورشد: پایه وشکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی حقیقتی انکار ناپذیر است.

وطنی ادامه داد: مهترین برنامه ای در این دوره می توان برنامه ریزی کرد،ارتقای جایگاه قرآن در مدارس ابتدایی از سوی مسئولان مدارس است.

فراگیری تعالیم روح بخش قرآن یک ضرورت است

این مقام مسئول علت عقب ماندگی مسمانان را عمل نکردن به آیات این کتاب الهی بیان کرد و افزود: فرهنگ اساس جامعه و"عمل به آن"، عامل توسعه است که این مهم با عمل به آموزه های قرآنی امکان پذیراست.

وطنی با بیان اینکه  آشنایی با قران و فراگیری تعالیم روح بخش آن یک ضرورت است متذکر شد: قرآن کتابی است که برنامه کامل زندگی انسان ها در تمامی حوزه های اجتماعی فرهنگی، سیاسی، سبک زندگی و.. آورده شده است ، معلمان باید در فراگیری این کتاب الهی، ترجمه و حتی تفسیر پیش قدم باشند تا بتوانند به اصلاح رفتار و تربیت دانش آموزان توانمند بپردازند.

وی سعادت جامعه را درگرو تصمیمات دولت دانست و یادآورشد: در سال های گذشته دولت به جای تقویت تربیت معلم، پذیرش دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی، شبانه و آزاد  را افزایش داده بود  که باعث تضعیف توان علمی دانشجویان و تربیت معلمان شده است.

وضعیت مالی آموزش و پروش مناسب نیست

محمد رضا وطنی با بیان اینکه وضعیت مالی آموزش و پروش مناسب نیست و برنامه ریزی خوبی برای آن انجام نشده است،  افزود: ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان می شود.

مدیرکل اموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: با وجود  افزایش ۱۳ درصدی بودجه در سال جاری  تنها ۲ درصد بودجه صرف طرح های و فعالیت های فراوان آن می شود که برخی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می بایست با مشارکت مالی خود فرهنگیان انجام شود.

تصاویراین دوره را در اینجا ببنید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.