1402-05-30 09:12
431
0
86178
مدیرکل ثبت احوال گلستان:

طرح «گنجینه مفاخر معاصر» در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان از اجرای طرح «گنجینه مفاخر معاصر» در استان خبر داد.

 به گزارش گلستان ما، حمیدرضا مطیع امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: ثبت وقایع حیاتی، پوشش وقایع حیاتی و تولید و انتشار آمار بر عهده ثبت‌احوال بوده و باید نظام ثبتی در این راستا وجود داشته باشد.

 وی از اجرای طرح «گنجینه مفاخر معاصر» در استان خبر داد و افزود: تا پایان سال قرار است نسبت به شناسایی تمامی مفاخر استان گلستان اقدام شود.

 مدیرکل ثبت‌احوال گلستان بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر اعم از علما، فضلا، نویسندگان، هنرمندان، سرداران، خیرین، معلمان، اساتید و...شناسایی شدند این موزه و گنجینه هویتی باهدف تسهیل تحقیقات و پژوهش انجام می‌شود که در کشور کار متمایزی است.

 مطیع با اشاره به یکی دیگر از اقدامات ماندگار در بخش ثبت‌احوال استان گفت: برای ۴ هزار شهید استان گلستان طی یک الی دو سال آینده شناسنامه صادر می‌شود.

 وی بیان کرد: در مدت چهارماهه امسال ۹ هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۴ درصد افزایش داشتیم درحالی‌که در کشور ۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 مدیرکل ثبت‌احوال گلستان تصریح کرد: طی چهارماهه امسال نرخ ازدواج ۲.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد این میزان امسال ۴ هزار و ۵۱۳ ازدواج و سال قبل ۵ هزار و ۵۳۸ واقعه ازدواج ثبت شده است.

 به گفته مطیع؛ نرخ طلاق در گلستان در مدت چهارماهه امسال با یک هزار و ۵۱۵ مورد ثبت میزان ۱۰ درصد رشد داشته است.

 وی بیان کرد: بالاترین نرخ جمعیت مربوط به شهرستان آق‌قلا و کمترین نرخ جمعیتی با ۰.۱۳ درصد مربوط به شهرستان بندرگز است.

 انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.