1394-09-11 18:26
963
0
23750
فضیلت خبر داد :

فردا نهمین نمایشگاه کتاب گلستان در گرگان افتتاح می شود / نباید اجازه داد ابزارهای ارتباطی، فرصت كتابخوانی را بربایند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب گلستان در تاریخ 12 آذر ماه خبرداد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ، افزود : توجه بیشتر به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه به نوعی مقابله با اعتیاد، نارسایی‌ها و بد اخلاقی‌هایی که در جامعه دیده می‌شود، خواهد شد.

وی با بیان این نکته که نباید اجازه داد روح كتابخوانی در جامعه كمرنگ شود، اظهار کرد: باید نسل جدید را هرچه بیشتر به فرهنگ كتابخوانی آموخته كرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان كتاب را بهترین محدث دانست و افزود: نبایستی اجازه داد اینترنت، ماهواره و دیگر ابزارهای ارتباطی عصر كنونی، فرصت كتابخوانی را بربایند.

وی با بیان این مطلب که اگر ما کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم و آن را اقتصادی‏تر و ارزان‏تر کنیم، استقبال از این نمایشگاه‏ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: طبیعتا چنین اقداماتی آثار بسیار فراوانی بر سطح آموزش خانوارها، تعیین شیوه‏های زندگی و جهت‏دهی به آنها می‏شود.

حجت السلام فضیلت ضمن یادآوری این نکته که در ترویج کتابخوانی و برای اقتصاد کتاب در سبد خانوار هم باید بکوشیم، افزود: این کوشش برای بقای فرهنگ و ابقا ارزشهای دینی و اسلامی ماست؛ انقلاب اسلامی نشأت گرفته از این ظرفیت و توان است.

وی به حضور کودکان برای ایجاد بستر فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: نیاز است تا حضور کودکان در نمایشگاه کتاب را جدی تر از همیشه تلقی کنیم چراکه میزان تاثیرگذاری در این سنین بسیار زیاد است.

حجت الاسلام فضیلت بابیان این نکته که 30 درصد تخفیف شامل کتابهای ارائه شده در نمایشگاه است، افزود: 10 درصد از سوی ناشر و 20 درصد یارانه به این تخفیف تعلق می گیرد که از طریق خرید بن کتاب تخفیف مورد نظر اعمال خواهد شد.

وی در توضیح میزان خرید بن کتاب، گفت: افراد عادی تا مقطع دیپلم 30هزار تومان، کاردانی تا کارشناسی 50 هزارتومان، کارشناسی ارشد 80 هزار تومان و مقطع دکترا تا 100 هزار تومان بن می توانند خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه یادآور شد: علاقمندان از طریق مراجعه به غرفه بانک مستقر در محل نمایشگاه با ارائه کارت ملی می توانند بن کتاب را دریافت کنند.

گفتنی است نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب 12 تا 17 آذرماه از ساعت 14الی 20.30 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان گلستان همه روزه دایر است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.