1397-12-08 08:45
640
0
61499
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

لوگو و پوستر کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) رونمایی می‎شود / کنگره یحیی‎بن‎زید (ع) به تقویت وحدت کمک می‎کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: لوگو و پوستر کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) اسفندماه جاری در تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در جسه کمیته فرهنگی و هنری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید(ع) اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره تقویت وحدت در بین مذاهب اسلامی و تمام افراد تصمیم‎گیر و تصمیم‎ساز است که در حرکت‎های فرهنگی نقش‎آفرین هستند.

وی با بیان اینکه نباید از بقاع متبرکه به‎عنوان داشته‎های عظیم و قدرت‎های نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی چشم‎پوشی کنیم، افزود: این مهم دغدغه بسیاری از علما و بزرگان و نماینده ولی‎فقیه در گلستان است و امید است با استفاده از همه ظرفیت‎های استان بتوانیم کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) را به شایستگی برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه در حرکت‎های فرهنگی انتقاداتی مطرح می‎شود و در برگزاری کنگره یحیی‎بن‎زید (ع) نیز برخی به هزینه‎ها و خروجی آن انتقاد دارند، بیان کرد: در قالب برنامه‎هایی که برای اقشار مختلف اجرا می‎شود برنامه‎های خدماتی و عمومی نیز در کمیته‎های دیگر این کنگره تعریف شده است.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: این کنگره صرفاً یک برنامه فرهنگی نیست و درصدد هستیم در قالب این کنگره برخی از شبهات و اشکالات را پوشش دهیم که خدمت‎رسانی از حرم مطهر به اقشار آسیب‎پذیر و احداث مراکز درمانی از جمله آنها است.

وی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان بنا شد در جوار بقعه متبرکه یحیی‎بن‎زید (ع) درمانگاه احداث شود، متأسفانه مرکز درمانی جامع در آن بخش وجود ندارد و احداث این مرکز درمانی ضرورت دارد که به برکت کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) فاز نخست درمانگاه و دارالشفا را با عزم و وفاق ایجاد شده عملیاتی می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه سعی می‎کنیم گستره‎ای از فعالیت‎های مختلف را در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) داشته باشیم، ابراز کرد: یحیی‎بن‎زید (ع) شخصیت بزرگی است و معنویت خاصی در این بقعه متبرکه وجود دارد اما از آنجایی که محل دفن این شخصیت بزرگ اختلافی است ما درصدد هستیم برای تکریم این سید بزرگوار تلاش کنیم.

* به برکت برگزاری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) مرکز پژوهش صحیفه سجادیه در گنبدکاووس راه‎اندازی می‎شود

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه روایات مختلفی برای این شخصیت ذکر شده است، گفت: یحیی‎بن‎زید (ع) از سادات انقلابی و ظلم‎ستیز بودند و مردم را به اسلام ترغیب می‎کردند و با توجه به دشمنی‎های استکبار و صهیونیست که درصدد اختلاف بین شیعه و سنی و مذاهب اسلامی هستند برگزاری این کنگره به تقویت وحدت کمک می‎کند.

وی ادامه داد: مظلومیت حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) نکته دیگری است، این بزرگوار مظلومانه به شهادت رسیدند و در حال حاضر هم مظلوم هستند و توصیه ما به کمیته فرهنگی و هنری و سایر بزرگواران این است که با جدیت در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) وارد شوند چراکه خدمت به این شخصیت بزرگوار برکات زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه به برکت برگزاری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) مرکز پژوهش صحیفه سجادیه در گنبدکاووس راه‎اندازی می‎شود، افزود: همچنین دومین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در گنبدکاووس ایجاد خواهد شد.

سلیمانی‎فرد از رونمایی پوستر و لوگوی کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) در اسفندماه جاری خبر داد و یادآور شد: این مراسم در تهران برگزار می‎شود./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.