1394-12-14 07:59
720
0
28454
مسئول کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید گلستان:

متوسط درآمد سرانه گلستانی ها از متوسط کشوری کمتر است/ رژیم غاصب اسرائیل پیشتاز در پرورش محققین

نجفی نژاد گفت: سهم رژیم غاصب اسرائیل برای گسترش خوی استکباری خود 8300 محقق به ازای هر یک میلیون نفر می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، دکتر علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان روز گذشته در آئین اختتامیه جشنواره مبتکرین، مخترعین و ممتازین دانشگاههای گلستان، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت های ایثارگران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا توانست در برابر ابر قدرت جهان جهان قد علم کند.

وی تصریح کرد: در ادامه مسیر انقلاب لازم است در برخی عرصه ها از جمله عرصه علم و فناوری و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشیم.

نجفی نژاد تاکید کرد: امروزه ابرقدرت ها کمتر برای نفوذ در کشورها، از قدرت نظامی و مقابله مستقیم استفاده می کنند و با بهره گیری از روش های نوین سیاست های استکباری خود را از پیش می برند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه عرصه علم و فناوری یکی از عرصه های مهمی است که سرنخ آن دست ابرقدرت هاست، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای حفظ اقتدار خود در این عرصه نیازمند تلاش چند برابری است.

وی افزود: ما در سال حدود 24 هزار مقاله تولید می کنیم در حالی که آمریکا 300 هزار مقاله در سال تولید می نماید، از اینرو برای کسب رتبه بالاتر شرایط سخت تر شده است.

حفظ اقتدار نظام نیازمند ایثارگری های جدید در عرصه علم و فناوری است

 مسئول کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید گلستان با تاکید بر این نکته که رشد کمی قابل توجهی داریم اما در رشد کیفی باید تلاش بیشتری کنیم، گفت: یکی از شاخص هایی که در ارزیابی تولیدات علمی به آن توجه می شود«شاخص استندات» است که دارای رتبه 36 بوده و از جایگاه مطلوبی برخوردار نیستیم .

گلایه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از عدم افزایش سهم تحقیقات در کشور

وی با بیان اینکه شاخص های رشد کیفی علم و فناوری در کشور وضعیت مطلوبی ندارد گفت:

در بهترین شرایط  متوسط سهم تحقیقات در کشور از محلGDP چیزی حدود ۰.۵ تا ۰.۷ درصد است که قرار بود این میزان تا پایان برنامه پنجم به 3 درصد افزایش یابد که متأسفانه محقق نشد درحالی که این مهم از مطالبات مقام معظم رهبری از دولتها بوده است.

رژیم غاصب اسرائیل پیشتاز در پرورش محققین و سهم تحقیقات

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد محققین هر کشور به ازای هر یک میلیون نفر یکی از شاخص های رشد کیفی است، خاطرنشان کرد: سهم ایران در این شاخص 730 تا 740 محقق در ازای یک میلیون نفر است در حالی که سهم رژیم غاصب  اسرائیل برای گسترش خوی استکباری خود 8300 محقق می باشدو  از طرفی سهم این رژیم به تحقیقات بیش از 4.5 درصد است.

نجفی نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دستاوردهایی که در عرصه دانش هسته ای، نانوتکنولوژی، ساخت پهبادها و ... بدست آوردیم با ایثار محققین کشور بدست آمده است.

وی متذکر شد: ما امروز در یک جنگ نابرابر قرار داشته و فاصله زیادی با کشورهای پیشرفته و استکباری که بدنبال نفوذ خود هستند، داریم و از طرفی با کمبودهایی در این خصوص مواجه می باشیم که می طلبد مدیران ارشد و برنامه ریزان کشور سهم پژوهش را ارتقاء داده و منابع را در اختیار جوانانی که با حداقل امکانات، کارهای بزرگی انجام می دهند، قرار دهند تا شتاب مدنظر مقام معظم رهبری در این عرصه مهم محقق شود.

 متوسط درآمد گلستانی ها از متوسط کشوری کمتر است

 مسئول کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید گلستان با ابراز تأسف از اینکه متوسط درآمد سرانه گلستانی ها از متوسط کشوری کمتر است، تاکید کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در این بخش یکی از راههای افزایش، درآمد سرانه در استان است.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر کره جنوبی، مالزی، چین و سنگاپور با سرمایه گذاری وتوسعه علمی و فناوری ، افزایش درآمد سرانه را برای مردم کشورشان به ارمغان آوردند .

گلستان نیازمند جهادی علمی است

وی نقش دانشگاهها و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را مهم و اساسی خواند و گفت: اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی در مراکز رشد آموخته های خود را به ثروت تبدیل کنند، بستر رشد اقتصادی استان فراهم خواهد شد که گلستان نیازمند جهاد علمی است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در جمع دانشجویان نخبه گلستانی به ارائه چند پیشنهاد پرداخت که تلاش برای پرورش ایده مبتکرین استان، افزایش کیفی دانشجو و توجه به شاخص های کیفی و همگرایی مراکز پژوهش و انجام تحقیقات هدفمند و استفاده از نتایج تحقیقات در دستگاههای اجرایی استان از جمله این پشنهادات بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.