1394-08-02 06:30
1851
1
22533
در راستای حفظ و نشر آئین های مذهبی؛

مراسم سرپا سینه مزرعه کتول ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای حفظ و نشر آئین های مذهبی استان گلستان، مراسم عزاداری سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول، که در مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان اجرا می شود ثبت ملی شد.

به گزارش گلستان ما ؛ ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مراسم عزاداری مزرعه کتول به خبرنگار شبستان در علی آباد کتول اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم سازمان میراث فرهنگی استان گلستان این است که بتواند مراسمات و آئین های مذهبی استان گلستان را به ثبت برساند.

وی افزود: با توجه به قدمت دیرینه ای که مراسم سرپاسینه شهر مزرعه علی آباد کتول با قدمت 230 ساله دارد خوشبختانه شرایط را فراهم کردیم که بتوانیم این مراسم معنوی را در استان گلستان به ثبت برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت های زیادی را در حوزه برگزاری مراسمات و آئین های مذهبی دارد که انشاالله در قدم های بعدی به ثبت موارد دیگری از این قبیل خواهیم پرداخت.

کریمی اذعان داشت: ثبت مراسم مذهبی و عزاداری عاشورای حسینی شهر رامیان و مراسمات دیگری که در سطح استان داریم در برنامه های آتی سازمان گردشگری گلستان است که در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، در همین زمینه شب گذشته مراسم ویژه عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در حسینیه صابری مزرعه کتول برگزار شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا اباعبدالله.عرض تسلیت ایام سوگواری محضر جناب آقای مهندس کریمی که با این عمل سنجیده وبزرگ خدمت بی نظیری را در جهت اهداف حفظ ارزشهای ناب اسلامی و آموزه های دینی به دنیای حسینی ومکتب عاشورایی عرضه نمودند.در پناه حق مستدام باشید انشاءالله.

0
0
پاسخ
1394-08-02 07:37

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.