1394-07-08 18:19
1018
0
21299
در 6 ماهه نخست امسال محقق شد

مشارکت بیش از 5 هزار نفر از خانواده‎های ایثارگر گلستان در فعالیت‎های قرآنی

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: در شش ماهه نخست امسال 5 هزار و 9 نفر از خانواده‎های ایثارگر گلستان در فعالیت‎های قرآنی شرکت کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس ؛ محمدعلی طالع‎زاری اظهار کرد: استقبال خانواده‎ها برای حضور در محافل قرآنی گلشن وحی بیشتر از سایر فعالیت‎های قرآنی ارزیابی شد به طوری که طی شش ماه امسال یک‎هزار و 190 نفر در این محافل شرکت کردند.

وی تصریح کرد: خانواده‎های ایثارگر استان گلستان در رشته‎های مفاهیم، کتاب‌خوانی، مسابقه پیامکی، ادعیه، تخصصی پیشتازان نهج‎البلاغه، دریافت گواهی از سازمان دارالقرآن، درس‌نامه آموزش‎های حفظ ترتیبی، حفظ، قرائت، تفسیر، ترتیل، انجمن و محافل‎های قرآنی فعالیت‎های اثربخشی در شش ماهه امسال داشتند.

طالع‎زاری با اشاره به اهداف فعالیت‎های معارف قرآنی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت‎های قرآنی زمینه یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن و ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم و تعالیم ائمه معصومین(ع) ایجاد می‎شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: انس و علاقه به قرآن و معارف اهل‌بیت (ع) برای عمل به دستورات آن، ارتقاء سطح کمی و کیفی دانش قرآنی و آماده‎سازی برای حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از اهداف مهمی است که به آن پرداخته شد.

طالع‎زاری با اشاره به اینکه اجرای فعالیت‎های قرآنی راه‌گشای مسیر سرسبز خانواده‎های جامعه هدف است، گفت: پیش‌برد حضور جدی و موثر فعالیت‎های قرآنی در برنامه‌های ورزشی، هنری و اردوی مدنظر است.

وی برون‎سپاری، تمرکززدایی، کاهش تصدی‎گری، ایجاد ارتباط و تعامل با نهادها در امور اجرایی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‎های قرآنی است، خاطرنشان کرد: ارتباط موثر و مستمر در طول سال و بهره‌ جستن از شاخص‌های قرآنی هدفی است که در آموزش‎ها و مسابقات قرآنی به آن پرداخته شده و می‎شود.

عملکرد فعالیت‎های قرآنی در 6 ماهه اول 1394 در قالب مشارکت 5 هزار و 9 نفر ثبت شد

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان بر لزوم ترویج، توسعه و حمایت از جلسات قرآنی در بین خانواده‎های شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: عملکرد فعالیت‎های قرآنی در شش ماهه اول 1394 در قالب مشارکت 5 هزار و 9 نفر ثبت شد.

طالع‎زاری در خصوص فعالیت در بخش آموزش‎های قرآن و معارف بیان داشت: آموزش‎های مفاهیم و ترجمه «قرآن در خانه» جزءهای 10 و 11 و 12 که جزء دهم انجام یافته است.

وی از انجام آموزش‎های تخصصی پیشتازان «حفظ کل و قرائت» و معرفی و هدایت آنان به سازمان تبلیغات اسلامی به منظور دریافت گواهی‎نامه قرآنی خبر داد و افزود: آموزش پیشتازان قرآنی به صورت کشوری، آموزش‎های مهدویت در سطح استان در قالب برگزاری اردو، آموزش مهدویت به صورت کشوری و کارگاه‎های آموزشی نماز در سطح استان از جمله فعالیت‎های قرآنی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان بیان داشت: آموزش‎های جلسات قرآنی با رویکرد خانواده‎محوری، آزمون و مسابقات قرآن و معارف به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‎شود.

طالع‎زاری، اهتمام در ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم را زمینه‎ساز یادگیری، فهم، تفکر و تدبر در قرآن بین خانواده‎های معزز شاهد و ایثارگر دانست.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.