1394-05-14 18:35
723
0
18555
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری

موزه ی میراث روستایی رونق گردشگری را به ارمغان خواهد آورد

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : موزه ی میراث روستایی رونق گردشگری را به استان گلستان ارمغان خواهد آورد.

به گزارش گلستان ما ؛ مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مراسم آغاز عملیات اجرایی موزه میراث روستایی استان گلستان گفت: این کار عظیم و پر جاذبه در فرایند مباحث میراث فرهنگی و گردشگری تاثیر قابل توجهی داشته که امیدواریم در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسد.

وی با اشاره بر تلاش های سازمان میراث فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی خدمات ارزشمند غیر قابل تصوری در حوزه موزه ها در دولت یازدهم ارائه کرده است، در مجموع 1500 موزه در کشور داریم که بخشی از آن ها در اختیار سازمان و بخش دیگر نیز در اختیار دیگر نهاد ها و بخش خصوصی است، خوشبختانه تعداد موزه ها به لحاظ کمی و کیفی در کشور افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت موزه روستایی گیلان افزود: نمونه دیگر این موزه در گذشته در گیلان راه اندازی شد که یکی از پر بازدیدترین مکان های گردشگری در این استان است که سالیانه پذیرای هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

پارک جنگلی قرق با معیارهای موقعیت سایت ، توپوگرافی ، تاسیسات زیربنایی ، تراکم پوشش گیاهی ، فاصله تا مرکز استان و دسترسی به سایت در مقایسه با سایر مکانها برگزیده شده است .امکان سنجی پروژه ی موزه میراث روستایی ، مکان یابی ، گونه شناسی فرهنگی ، گونه شناسی معماری ، تعیین حوزه های فرهنگی ، معماری و روش اجرا در مطالعات فاز صفر ، یک و دو از سال 93 شروع و ابتدای سال 94 به اتمام رسیده است لذا سال 94 آغاز عملیات اجرایی این پروژه است . موزه ی میراث روستایی گلستان با حوزه های اماکن روستایی ، فضاهای فرهنگی ، تفریحی – وزشی ، باغات و مزارع اقامتی و حوزه ی اداری- خدماتی در طول برنامه ششم به اتمام خواهد رسید .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.