1398-01-10 12:08
802
0
62235
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

نباید برای ترمیم مدارس آسیب دیده خللی در روند آموزشی دانش آموزان وارد شود/ 5 میلیارد تومان برای سیستم گرمایشی مدارس گلستان اختصاص یافت

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی آسیب دیده، در روند آموزشی دانش آموزان خللی وارد نشود و برای ایمن سازی مدارس استان گلستان 5 میلیاردتومان پیش بینی کرده ایم.

به گزارش گلستان ما، مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور به نمایندگی از سوی وزیر آموزش و پرورش به منظور بازدید از مناطق و مدارس سیل زده به استان گلستان سفر کرد.

رخشانی مهر در جلسه بررسی وضعیت مدارس آسیب دیده ناشی از سیل که هم اکنون در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان آق قلا برگزار شد، ضمن همدردی با هموطنان سیل زده گفت: متاسفانه در جریان سیل اخیر علاوه بر آسیب های وارده به زیرساخت ها و منازل مسکونی و مزارع کشاورزی استان گلستان به ۲۵۶ مدرسه در این استان از نظر فضا و تجهیزات و تاسیسات خسارت جدی وارد شد.

رخشانی مهر تصریح کرد: به منظور ارزیابی میزان خسارت های وارده به فضاهای آموزشی از تعدادی از مدارس بازدید خواهیم کرد که جا دارد از تلاش های آموزش و پرورش گلستان به ویژه در زمینه اسکان هموطنان سیل زده و پشتیبانی و نیز اسکان سایر دستگاه‌های امدادرسان تقدیر و تشکر نماییم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آن گونه که اطلاع پیدا کردیم فرهنگیان فرهیخته و شریف از آغازین لحظات وقوع سیل در کنار هموطنان سیل زده بودند و در راه خدمت رسانی به آنها از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.

وی ادامه داد: در پی وقوع سیل اخیر همکاران ما نسبت به برآورد خسارت و ارزیابی میدانی از مدارس آسیب‌دیده اقدام نمودند و ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی آسیب دیده، در روند آموزشی دانش آموزان خللی وارد نشود.

رخشانی‌مهر بیان کرد: خیران کشور خوشبختانه به این مسئله جدی ورود کردند تا موجی مشابه اتفاقی که در کرمانشاه افتاد، در استان گلستان رخ دهد.

وی افزود: 187 مدرسه در زلزله کرمانشاه تخریب شد که 160 مدرسه از سوی خیران ساخته شد و این اتفاق در استان گلستان هم رخ خواهد داد و  اگر احیانا شرایط برای ساخت مدارس با کمک خیران فراهم نباشد، سازمان نوسازی به وظیفه خود در این زمینه عمل می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مشکل اعتباری برای امسال وجود ندارد، افزود: اگر 50 درصد اعتبارات مصوب در بودجه 98 را به ما اختصاص دهند می‌توانیم تعداد زیادی از مدارس تخریبی این استان را نوسازی کنیم. در حال حاضر نیز باید روی تعمیر اساسی مدارس متمرکز شویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خاتمه گفت: در روزهای آینده مبلغ 5 میلیارد تومان از محل نوسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای این استان تأمین اعتبار می‌کنیم تا مدارس هرچه سریع‌تر آماده شوند.

انتهای پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.