1393-12-01 05:05
2386
0
10750

ندای وحدت و همدلی گلستانی ها همراه با کاروان سرزمین برادری

همزمان با سفر کاروان سرزمین برادری به گلستان تعدادی از علماء ، فعالان فرهنگی ورزشی شیعه و اهل سنت استان ضمن تحسین این حرکت بر لزوم حفظ و تحکیم وحدت میان مذاهب اسلامی تاکید کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، امام جمعه گنبدکاوس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع وحدت افزود: حفظ وحدت و برادری باعث خنثی شدن توطئه ها و فتنه های دشمن می شود.

ind5ex

“حجت الاسلام سبحانی” با تحسین حرکت کاروان “سرزمین برادری” گفت: از هر حرکتی که در راستای فرمایشات رهبری باشد را با آغوش باز استقبال می کنیم.

thumb_HM-20131117021738989201416338564.9274

“آخوند فرهمند ” از علمای اهل سنت شهرستان کلاله نیز گفت: کاروان سرزمین برادری حرکت سیار مهمی است که با توجه به ضرورت ایجاد وحدت در شرایط کنونی که دشمنان قصد برجسته نمودن توطئه های شوم خود را دارند فرصتی است تا در کنار هم برادری دینی خودمان را نشان دهیم.

“لطیفه قربانی” فرزند شهید اهل سنت “محمد قربانی” وحدت را عامل موفقیت و پیروزی اهداف انقلاب بر شمرد و افزود: همانطور که شهدای جنگ تحمیلی از اقشار مختلف هر کدام با مذهب خود یکپارچه در کنار هم با رهبری امام (ره) از میهن اسلامی دفاع کردند ما هم در همین راستا حرکت می کنیم.

8567

“فرهاد قائمی ” بازیکن گنبدی تیم ملی والیبال نیز با اشاره از حقوق برابر مذاهب سنی و شیعه در ایران اذعان می کند : امنیت ایران بیانگر روح وحدت و احساس برادری بین یعه و اهل سنت است.

عاشوری

“فرشید عاشوری “سرمربی تیم والیبال نشسته روانکارهای گنبد به عنوان یک ورزشکار اهل سنت به زبانزد بودن وحدت اقوام و مذاهب در ایران خصوصا در گلستان گفت: این کشور با تمام افتخاراتش چه شیعه و چه سنی برای همه ماست.

زهرا دانایی

“زهرا دانایی طوس” بانوی ورزشکارگنبدی ،عضو تیم ملی والیبال نشسته کشور نسز در این رابطه گفت: با توجه به اینکه در شهر گنبد اهل سنت و تشیع کنار یکدیگر با دوستی و ارامش زندگی می کنند ،این دوستیها و همراهی ها وحدت این شهر را رقم می زند.

3_30_201411_51_24.3094477

“علیرضا قربانی” رئیس و استاد دانشگاه پیام نور گنبد برنامه هایی چون کاروان سرزمین برادری که در راستای موضوع وحدت است نباید مقطعی باشد و باید همه احاد جامعه خصوصا جوانان را در این امر وارد نمائیم.


???????????????????????????????

“مهدی حسینی” که یک فعال در حوزه دانشجویی دانشگاه ازاد گنبد است گفت: سیاست های راهبردی در یک جامعه در جهت تکامل ،تکمیل شدنی نیست مگر با اعمال دیانت در عمل و در راس آن وحدت .

11

“آنه محمد آقپور”خیر گنبدی حرکت کاروان سرزمین برادری را حرکت خوبی دانست و افزود: شهرستان گنبد از لحاظ وحدت اهل تشیع و تسنن زبانزد و الگوست.

Publication11

“سید ابراهیم سجادیزاده” استاد دانشگاه ، شاعر و فعال رسانه ای نیز کاروان رزمین برادری را مژده ای ارزشمند برای سرزمین های مختلف کشورمان برشمرد و گفت:

اهل قران و پیرو وحدت راه و رسم پیمبری این جاست

شیعه و سنی یک دل و یک رنگ سرزمین برادری اینجاست

IMAG1405

“اسماعیل جاجرمی” شاعر برجسته گنبدی نیز با سرودن شعری در خصوص اهمیت اتحاد بین مسلمین با یادآوری مهاجر و انصار زمان پیامبر برای امت اسلام گفت که در پرتو این اتحاد ما نیز این کاروان های برادری را پاس می داریم و برای تحکیم مبانی وحدت تلاش می نمائیم.

32254

“آیت الله سیدحبیب قدمی” استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی گفت: وحدت یک مطلب خیلی مهمی است که گروههای مختلف بدون ایجاد تغییراتی در عقاید ، به وحدت تحکیم بخشند و به هیچ عنوان توهین و اهانت به عقاید دیگران نشود و گروهها همدیگر را بپذیرند و اگر اصل رعایت شود قطعا وحدت در جامعه ایجاد و رعلایت می شود.

05153fd7af8d

“سیدجواد محمد زاده” مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان برپایی کاروان هایی چون سرزمین برادری را یکی از شعائر دانست و افزود: در فضایی که همه رسانه ها و همه دستگاههای خبری تلاش می کنند چهره خشن از اسلام به نمایش بگذارند نشان دادن چهره وحدت ،مودت و محبت در قالب کاروان هایی چون سرزمین برادری یکی از مظاهر تقویت شعائراسلامی و بنیان های فکری انقلاب، امام و مقام معظم رهبری است.

index

“محمدحمیدی” فرماندار گنبدکاووس نیز اتحاد قومیت ها و مذاهب اسلامی را باعث اقتدار سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود: با توجه به سابقه و تاریخ ارزشمند ایران اسلامی ، حضور نویسندگان و هنرمندان و افراد شاخص دارای چهره ملی و بین المللی در حرکت کاروان سرزمین برادری حرکتی مثبت در تقویت اتحاد و همدلی است.

IMG-20150217-WA0001

“حجت الاسلام مجتبی نوعدوست ” استاد حوزه و فعال فرهنگی شهرستان گنبد نیز در این رابطه گفت: وحدت از ناحیه خداوند متعال و اختلاف از ناحیه شیطان است .

IMG-20150217-WA0003

“دکتر مفیدی “رئیس پزشکی قانونی گنبد نیز گفت: یکی از عوامل پیشرفت ایران در تمام زمینه ها را می توان برقراری وحدت بین اقشار مختلف دانست که با پشتوانه اسلام صورت می پذیرد.

“دکتر میرزا علی استاد دانشگاه ” وحدت را محور انسجام و یکپارچگی و توسعه ممالک اسلامی عنوان می کند.

IMG-20150217-WA0008

“قاسم استیری “کارمند اصناف بهترین و کاملترین نماد وحدت در کشور را بسیج معرفی کرد چرا که متشکل از تمام اقوام و البته مذاهب مختلف می باشد.

rahmatollahjalai

“رحمت الله جلالی “مدیر سابق آموزش و پرورش آق قلا گفت: وحدت میان اقوام باعث عبور از پیچ و خم های مسائل و معضلات سیاسی و اجتماعی است.

javadfarahi (1)

“جواد فراهی” فعال فرهنگی استان گلستان اذعان کرد: مهمترین پیام در وحدت بین اقوام انسجام در تمامی سطوح اجتماعی برای رسیدن به مدینه فاضله است.

alirezahasani

“علیرضا حسنی” فعال فرهنگی اجتماعی دیگر در استان گلستان بیان کرد: دشمن بعد از نا امیدی از شیوه های گذشته بیشترین راهکار را روی شیوه اختلاف فرقه ای و مذهبی متمرکز کرده است و نامگذاری هفته وحدت و روز جهانی قدس از سوی معمار کبیر انقلاب (ره) بر حفظ وحدت در بین اقوام تاکید دارد.

sensebli

“آخوند سن سبلی” امام جمعه اهل سنت پیرواش آق قلا گفت:اهل سنت و تشیع در اکثر موارد مشترک هستند و تمامی علما و روحانیون اهل سنت و شیعه وظیفه دارند تا وحدت بین این د گروه را بیش ازپیش تقویت نمایند.

gerey

“حاج آخوند گری” نیز گفت: امروز وحدت شیعه و سنی باعث به وجود امدن هراس در دل دشمنان اسلام و استکبار جهانی گردیده و باعث خنثی شدن توطئه های شوم آنها شده است.

hivechi

“الیاس هیوه چی” فرماندار شهرستان آق قلا گفت: امام راحل با دیدگاههای وسیعی که داشتند ،تمامی مسائل مهم در جهان اسلام را می دیدند و به همین دلیل بر وحدت کلمه بین مسلمانان تاکید بسیار زیادی داشته اند.

jamlodin_garkaz

“جمالدین گرکز” یکی از کسبه شهرستان آق قلا گفت: اگر امروز به رهنمودهای قرآن کریم و پیامبر(ص) به عنوان دو نقطه مهم مشترک توجه کنیم ، شاهد اختلافی نخواهیم بود.وظیفه ما اگاهی و هوشیاری بوده تا بتوانیم اسلام را از غیر اسلام تشخیص دهیم

garkaz

“گرکز” فرهنگی بازنشسته آق قلایی نیز گفت:باید با توجه به اشتراکات بین اهل سنت و تشیع و سرلوحه قراردادن پیام قرآن باعث ایجاد وحدت باشیم.

armon

“عبدالمجید آرمون” امام جمعه اهل سنت شهرستان گالیکش گفت: بر اساس تمام آنهایی که قرآن و ائمه در خصوص وحدت گفته اند ما نیز بر برادری و وحدت بین شیعه و سنی تاکید داریم و باید خدا قوت و احسنت به این کاروان گفته شود که در راستای موضوع وحدت حرکت می کند.

IMG_3778

“نورمحمد جعفری” معاون عمرانی فرمانداری گنبد ورود کاروان سرزمین برادری به گلستان را خیر مقدم گفت و از اینکه این کاروان الویت موضوع وحدت را در سرلوحه کار خود و انگیزه این سفر قرار داده اند تشکر کرد.

وی همچنین گفت: منطقه ما منطقه برادری است و همه ما در کنار یکدیگر در جهت اهداف عالیه انقلابمان قدم بر می داریم چرا که اسلام دین اتحاد و برادری است.

89711743054156334699

“خلیل آزمون” پدر سردار آزمون فوتبالیست پرافتخار گنبدی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور کاروان برادری در استان گلستان گفت: حضور هنرمندان و افراد شاخص را نشان دهنده اهمیت جایگاه وحدت در میان ملت های مسلمان دانست .

وی افزود: کاروان برادری الگویی خواهد بود که در زمانهای دیگر نیز این اخوت و همدلی میان شهروندان برقرار باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.