1394-09-24 11:24
1479
0
24418

نمایشگاه آثار هنرمند گلستانی در نگارخانه سرو /حسن پور: خوشنویسی ظرفیت رونق بخشی به اقتصاد هنر در کشور را داراست

علی حسن پور هنرمند خوشنویس معتقد است این هنر میتواند نقش موثری در رونق اقتصاد هنر کشور داشته باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از سینماپرس، علی حسن پور که دارنده مدرک فوق ممتاز خوشنویسی بوده و این روزها در نگارخانه سرو تهران آثار خود را با عنوان«اربعین یاس ها» به نمایش گذاشته است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هنر خوشنویسی در جامعه امروز ایران و در فضای پر تنش دنیای مدرن قابلیت اعطای آرامش خاص به همه مردم به ویژه نسل جوان را دارد.

وی افزود: این در حالیست که در طول سالهای گذشته بخشی از مدیریت فرهنگی کشور به این هنر ماندگار و متعالی آنطور که باید، توجهی نمی کردند.

حسن پور گفت: فعالان حوزه خوشنویسی با الهام از اشعار و روایات دینی و در رأس همه اینها آیات کلام الله مجید، بستری را از طریق هنر خود برای تقرب بیشتر مخاطبان با مفاهیم دینی فراهم می کنند.

این استاد خوشنویسی اضافه کرد: خط زیبا از دوران پیشین همواره معرف شخصیت انسانها بوده و بجاست که تأثیر این هنر که هر از چند گاهی مورد غفلت قرار می گیرد در ذهن متولیان امر نهادینه شود تا در جهت آموزش صحیح و گسترده آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی که مسئولیت انجمن خوشنویسان شهرستان بندرگز از توابع استان گلستان را داراست و تاکنون نمایشگاه های انفرادی و جمعی متعددی از آثار وی برگزار شده است در این گفتگو تأکید کرد: خوشنویسی از جمله هنرهایی است که میتواند نقش موثری در تقویت اقتصاد هنر نیز داشته باشد و نظر اقشار مختلف مردم را با هر نوع تفکر و برداشت هنری در منازل و اماکن عمومی به خود جلب نماید.

این هنرمند در پایان گفتگوی خود بیان داشت: من در اجرای آثار خوشنویسی ام همواره از خط شکست نستعلیق بهره برده ام.شکسته نستعلیق از جدیدترین خطوط خوشنویسی اسلامی و سومین گونه از خوشنویسی ایرانی است که در اوایل سده یازدهم هجری قمری ابداع شد.این خط را می توان ،ایرانی ترین خط از میان خطوط مختلف خوشنویسی اسلامی دانست .

علی حسن پور از جمله هنرمندان فعال در عرصه نقاشی خط است که متولد ۱۳۵۴ شهرستان بندرگز بوده و فارغ التحصیل رشته گرافیک است. وی مدرک فوق ممتاز خود را در سال ۱۳۹۰ دریافت نموده و در حال حاضر مدرس انجمن خوشنویسان است.

لازم به توضیح است علاقمندان میتوانند برای بازدید از آثار این هنرمند تا تاریخ ۲۶ آذر از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه سرو واقع در خیابان ولی عصر، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه نمایند.

125315226523

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.